VälkommenHallå allesammans! Jag tänkte också hänga på er här, om det är okej? Har smygläst lite under 2013/2014 och ni är så peppande och inspirerande att jag inte kan hålla mig i bakgrunden längre![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
VälkommenHallå allesammans! Jag tänkte också hänga på er här, om det är okej? Har smygläst lite under 2013/2014 och ni är så peppande och inspirerande att jag inte kan hålla mig i bakgrunden längre![]()
Jag vill också hoppa in i den här tråden inför 2015. Jag har läst lite grann i beach-trådarna mellan varven i flera år, men aldrig varit aktiv.
Mitt mål för 2015 är att börja träna löpning, och innan året är slut kunna springa en mil, även om det tar mig flera timmar att springa den sträckan. Tänker börja riktigt långsamt och bara springa korta intervaller till en början, så får jag se hur kroppen reagerar.![]()
Jag kanske ska hänga på här jag också? Har läst lite tidigare men inte riktigt vågat "ge mig in i det" av osäkerhet på hur jag skulle tackla det
Men i natt satt jag länge och funderade på hur jag vill ha det nya året. Det mesta jag skrev ner var mat- och kroppsrelaterat, så det kanske passar bra att jag skriver det här också. Mål är ju svårare att bryta om man säger dem högt
Inte låta det stiga mig åt huvudet och gå överstyr
Det känns som den absolut viktigaste punkten inför det här året. Jag har ätstörningshistorik, med både anorektiska och bulimiska perioder. Det enda jag kan göra för att bli fri är att stoppa innan det spårar ur helt, så det absolut viktigaste för mig är alltså att inte låta det gå överstyr åt endera hållet.
Äta regelbundet och äta bra
Jag slarvar otroligt med måltiderna, och det mår jag inte bra av. Nu ska jag verkligen försöka följa matschema och äta frukost, eventuellt ett mellanmål, lunch, mellanmål, middag och kvällsmål. Och på tal om lunch: jag ska börja äta riktig mat även till lunch.
Jag vill bli bättre på att inte dricka så mycket lightläsk och inte ersätta mat med godis, men jag ska ändå tillåta mig själv något litet onyttigt ibland.
Motionera lagom
Jag vill stärka min kropp för att må bra och hålla mig frisk och stark. Jag ska däremot inte träna för att gå ner i vikt eller liknande. Alltså vill jag hitta träningsformer som är roliga och som jag mår bra av.
Och så ska jag bli bättre på att få in vardagsmotion.
Jag har alltså egentligen inga ambitioner alls om vare sig vikt, kondition eller styrka
Jag vill bara lära mig att vårda kroppen på ett långsiktigt hållbart sätt.
Dessutom provade jag i natt tre par snygga shorts, som jag vet av erfarenhet att min röv ser bra ut iDe har inte suttit bra på ett par år nu. I natt satt de däremot precis så som de ska, så det tolkar jag som att min kropp är i precis rätt storlek nu och jag ska hålla mig såhär, plus/minus ett par kg.
Hallå allesammans! Jag tänkte också hänga på er här, om det är okej? Har smygläst lite under 2013/2014 och ni är så peppande och inspirerande att jag inte kan hålla mig i bakgrunden längre![]()
Du har kanske rätt, ätstörningen är stark just nu och jag har lite svårt att skilja på vad som är "jag" och vad som är anorexin. Svårt att sätta upp mål som är hälsosamma när jag är så vilsen i tankarna. Kanske skulle man kunna göra så att man går lite mindre de dagar man tränar annat? Om man tränar en timme motsvarar det en timmes promenad eller mer? Det borde vara mer väl? Fast när jag tränar styrka så går det ju så lugnt, det är ju ingen pulshöjande aktivitet men det kanske bränner iaf? Kan ju inte dra in på promenaderna helt eftersom jag har hund men kanske bara gå typ 90-100 minuter de dagar jag tränar.@Qelina att ha 100-150 som minimum att gå varje dag är mycket, särskilt om du har som mål att även träna annat några dagar i veckan samt inte äter ordentligt.
Jag är ledsen men det känns som att dina mål är mer på din sjukdoms villkor än friska qelinas just nu. Särskilt eftersom du skriver att det är helt ok att gå ner 4 kg.
Men jag kan inte så mycket om anorexi så jag kan mycket väl ha helt fel!
Motionsmässigt idag blev det 6 km promenad, helt lagom för dagen efter nyårsafton![]()
Bra jobbat! Själv har jag ätit pizza, after eight och nu äter jag chips... Haha.
Imorn ska jag rida!![]()
Alltså jag har ju satsat stenhårt på att äta upp alla rester från igår med
Rida? Vafalls? Vilken fuskis du är, det är en hel vecka kvar tills min ridning börjar igen![]()