Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är 28 år och bor i Djibouti sedan några månader tillbaka. I Djibouti är det varmt och livet här kretsar kring hur hettan ska hanteras. På jobbet rör jag mig mellan datorn under ACn och vattenfontänen. Jag har hittat ett gym där jag hänger mer och mer, vilket känns sjukt najs. Där finns också en hyfsad AC, vilket är bra inför sommaren. På gymmet blir det mycket styrketräning, eftersom jag har en viss motvilja mot konditionsträning inomhus.

Jag försöker komma igång med lite löpning och det har blivit några korta rundor på sena kvällar. Jag har dock lite känsliga benhinnor, så behöver vara noga med att komma igång försiktigt. Trots värmen och att folk tycker jag är knäpp promenerar jag en hel del. Inom några veckor har jag troligtvis en cykel, vilket kommer öka min självständighet ytterligare. Om jag vågar ge mig ut på vägarna vill säga, att ge sig in i trafiken kräver ändå ett visst mått av dödslängtan.

Jag är från jobbet i Sverige van vid att kunna bada på lunchen och har en dröm om att kunna göra det här också. Jag har dock några överväganden kvar att göra: hur många sociala regler ska jag bryta mot, hur höga/låga krav har jag på att vattnet ska vara rent?

Jag brukar säga att jag tränar för att jag gillar att använda kroppen och få svettas. Nu svettas jag mer än jag gjort på något träningspass genom att bara existera, så det funkar inte längre som indikator. Det är dock fortfarande gött att svettas i samband med träning och i övrigt försöker jag mest acceptera att det är såhär klibbigt livet är när en bor i en bastu. Målsättningen är att njuta så mycket som möjligt av den här upplevelsen utan att få formen av en glass.

Jag är från jobbet i Sverige van vid att kunna bada på lunchen och har en dröm om att kunna göra det här också. Jag har dock några överväganden kvar att göra: hur många sociala regler ska jag bryta mot, hur höga/låga krav har jag på att vattnet ska vara rent?

Är vattnet smutsigt där?

Är vattnet smutsigt där?

Ja, det är en stor hamn i stan, vars båtar släpper ut en del. Sen är varken sophanteringssystemet och avloppssystemet så väl utvecklat, så det kan nog finnas lite av varje. Vattnet är dock bättre utanför stan, men dit tar jag mig inte på egen hand.

Ja, det är en stor hamn i stan, vars båtar släpper ut en del. Sen är varken sophanteringssystemet och avloppssystemet så väl utvecklat, så det kan nog finnas lite av varje. Vattnet är dock bättre utanför stan, men dit tar jag mig inte på egen hand.

:( Badar folk som bor där?

29år och bosatt i Nv Skåne. Utbildad brandman men jobbar som väktare. Full rulle mest hela tiden..
Jag jobbar mycket och nästan uteslutande 12h nattpass, tränar styrka på gym, spelar fotboll, springer i skogen, cyklar lite mtb nu på sommaren + att jag varannan vecka har en häst (min egen) att träna och varannan vecka har jag 3 hästar (min egen + 2) :D Brukar säga att jag har en övernattningslägenhet, är nästan aldrig hemma.. :p
Jag är en sån som inte väger mig, men så länge kläderna passar så är jag viktmässigt ok, men målet är att öka i muskelmassa igen!
Jag springer ett 5km terränglopp varje år bara för att det är så jäkla kul! Målet där är dock ändå att springa på en bättre tid än året innan ;) Har sprungit milen ett par gånger under timmen och skulle gärna vilja komma under 55min för min egen tillfredsställelse..
Jag har en del gamla skador och tränar för att jag mår bra av det och sen tycker jag att det är kul!

@cili
(jag vet inte hur man citerar från gamla tråden in i den nya..) :p

"Jäkla synd att du inte bor närmre! Jag har skriftlig tenta och praktisk examination på just exakt sånt där om några dagar, hade varit perfekt att ha ett riktigt patientfall att öva på :p

Skulle dock tipsa om att tejpa istället för att linda, då kan du får mer stadga utan att det tar för mycket plats i skon."

Jag hade ställt upp om jag bott närmre! :up:
Ja, tejpa hade varit bättre, men jag vet inte hur man tejpar för att det ska bli bra.. får fråga kiropraktorn imorn, eller du kanske vet någon bra sida som förklarar pedagogiskt? ^^ (kanske inte ens är så svårt att googla sig fram till heller?) :p
Det gick däremot väldigt bra att träna ikväll! Förvånad över att det inte kändes något! En i laget "skällde" däremot på mig och tyckte att jag skulle vila 1-2veckor till.. Det har inte jag tid med.. :angel: (jag tar givetvis min skada på allvar, hade det gjort ont på träningen hade jag avbrutit! Får se vad som sägs imorn..)

@cili
(jag vet inte hur man citerar från gamla tråden in i den nya..) :p

"Jäkla synd att du inte bor närmre! Jag har skriftlig tenta och praktisk examination på just exakt sånt där om några dagar, hade varit perfekt att ha ett riktigt patientfall att öva på :p

Skulle dock tipsa om att tejpa istället för att linda, då kan du får mer stadga utan att det tar för mycket plats i skon."

Jag hade ställt upp om jag bott närmre! :up:
Ja, tejpa hade varit bättre, men jag vet inte hur man tejpar för att det ska bli bra.. får fråga kiropraktorn imorn, eller du kanske vet någon bra sida som förklarar pedagogiskt? ^^ (kanske inte ens är så svårt att googla sig fram till heller?) :p
Det gick däremot väldigt bra att träna ikväll! Förvånad över att det inte kändes något! En i laget "skällde" däremot på mig och tyckte att jag skulle vila 1-2veckor till.. Det har inte jag tid med.. :angel: (jag tar givetvis min skada på allvar, hade det gjort ont på träningen hade jag avbrutit! Får se vad som sägs imorn..)
Det är vanligast att yttre ledbanden är de som ryker vid stukning, i så fall har du en tejpfilm här:
Lägg gärna till träning för peroneusmusklerna sen, eftersom dom får ta över ledbandens funktion. Det finns en hel del om man googlar :)

• Gilla
Reactions: WS6
20 år gammal umeå-född blekingebo. Reumatisk mtb-cyklist som tränar styrka och (mycket motvilligt) lite kondition. Älskar att träna och att äta. Har väl inget specifikt mål med träningen just nu, förutom att bli lättare, orka längre och lyfta tyngre. Är just nu mellan cyklar, fruktansvärt tråkigt, men den nya är nog här någon gång nu i veckan :banana:

Jag som själv tycker att min kondis här helkass, fick höra dels på en skogstur att jag har superkondis, av en hyfsat vältränad snubbe, samt av sjukgymnast att jag har väääääldigt bra kondis, då vi gjorde ett cykeltest och jag kom inte ens upp i pulsen hon ville ha upp mig i :p "du har ju väldigt bra kondition, för att vara tjej!" jo tack :grin::grin: slår ju cykelpojkarna med så :angel::laugh:

Det är vanligast att yttre ledbanden är de som ryker vid stukning, i så fall har du en tejpfilm här:
Lägg gärna till träning för peroneusmusklerna sen, eftersom dom får ta över ledbandens funktion. Det finns en hel del om man googlar :)

Tack! Såg inte allt för svårt ut det där! :up:
Japp det är utsidan jag är svullen på!

@snow Det är en galet bra tid, applåder till dig! :bow::banana: Det bästa av allt måste ju nästan vara just att du hade bra flow hela loppet, då kanske sub40 inte är så fruktansvärt långt borta?! Häftigt :D

--------

Vad roligt det är att läsa allas presentationer! :)

28-åring från Småland som hängt i många beach-trådar. Just nu består min träning av promenader och löpning (eller jag försöker få till löpningen, går sådär).

Mitt mål är att må bra, vilket jag vet att jag gör när jag tränar ofta. Jag måste bara komma in i det igen, efter några förkylningar!

Jag gifter mig i början av augusti så just nu är det bröllopsyra och planering som tar mycket av min tid. Roligt men åh vad skönt det ska bli när det är över! Dessutom så stressar jag över att vara snygg och ha en snygg kropp:p

Presentation: 32-år, tränar mest på gym och lyfter skrot men har också gett mig på det här med att springa lite grann. Gillar enkelheten i att bara snöra på mig skorna och kliva utanför dörren och sedan jag även hittat tekniken lite grann är det inte alls lika jobbigt som tidigare utan nästan kul!

Har både gym och väldigt träningsintresserade kollegor på jobbet vilket gör det enklare att upprätthålla ett visst mått av rutin och motivation. Tränar främst för att må bra och vara stark och klara av saker, men även för att tighta till kroppen rent generellt. Finns lite mer hull på magen än vad jag tycker passar egentligen, men det är något som antingen blir kvar eller inte, inte så noga med det. Min kropp är frisk och stark och det är det viktigaste! Ser mig själv som fit(ish) ;)

32-åring Linköpingsbo som springer och tränar lite på gym.
Sprang blodomloppet förra veckan på inte jättesnabba 67 minuter. Målet är Tjejmilen i september under timmen, borde gå om jag inte latar mig hela sommaren. :)
Började äta lchf för ett par veckor sedan och har redan märkt resultat av det. Bästa och största resultatet är att magen är harmonisk och inte uppblåst! Nu ser jag "bara" mjuk ut, mot innan när man kunde tro att jag var gravid...

Hej hörni, jag tänkte försöka haka på igen. Det här håller nämligen inte. :p

Det var många bekanta ansikten i tråden sen jag sist var med (@Tassetass, jag brukar inte gilla barn annars, men herregud så söt L är, jag har nog aldrig sett en så söt unge!:love:), men jag får väl också köra en presentation. 26 år gammal, bor i Blekinge, har pluggat på distans det här året också och har en C-ponny som jag envisas med att tävla mot stora hästar. Jag har en gammal historik med ätstörningar och alldeles för låg vikt i mellan- och högstadiet, hade några "normala" år på gymnasiet, bröt ett ben, kunde inte röra mig och gick upp för mycket. Som jag har kämpat med att bli av med sen dess, vi ska inte prata om hur länge sen det är.

Jag och ponnyn flyttade till nytt stall för lite drygt ett och ett halvt år sen, efter det har ridningen tagit stora kliv framåt. Fröken ponny fyllde sex för några veckor sen. I år har vi verkligen tagit oss ut, mycket tack vare en medryttare till en av de andra hästarna som ridit mycket på samma tider. Nu ska de dock iväg på olika sommarbeten här, jag ska på ett annat bete än förra året där vi kommer ha både amazing ridvägar och möjlighet att vara i paddock, dock med ridavstånd dit.

Kommer jobba oregelbundet över sommaren, och dagens I-lands är väl att försöka hålla igång hästen samtidigt som jag slutar ganska sent (kan säkert inte vara i stallet förrän absolut tidigast 19, och har så långt att åka att jag inte hinner innan jag börjar), men jag hoppas motivationen jag fick på att få nytt personbästa i tvåklasser på dressyrtävlingen i söndags ska hjälpa. Min tanke är att utöver det försöka motionera på något sätt utanför stallet de dagar jag är ledig från jobbet.

Mitt mål är främst en bättre kondition, bättre benstyrka för att orka driva fram min ibland något bekväma ponny (min förra fick jag bromsa 24/7 så jag har inte riktigt vant mig än...), men om kläderna sitter bättre och några kilon droppar så tackar jag och tar emot.

Presentation: 27 år bor i Västra Värmland. Har make och två barn (4 och 1 år). Bor på egen liten gård på landet där mina två islandshästar också bor. Utöver hästarna har vi en 9 månaders Hovawarttik, en katt och en kanin. Jag jobbar som ekonom/administratör och började nytt jobb i januari. Har precis börjat jobba heltid efter föräldraledigheten.

Efter andra graviditeten har jag svårt att komma tillbaka till bra matvanor igen. Jag behöver sparka mig själv i röven eller detoxa mig eller något! Jag rör i alla fall en del på mig i form av promenader, lite löpning, cykling och ridning. Skulle vilja springa ännu mer och har som mål i år att orka milen igen. Det som sätter stopp är en fotled som jag håller på att rehabilitera efter många års felbelasting pga gammal skada som jag struntat i. Men den verkar inte bli sämre av att jag springer 3-4 km ett par dagar i veckan så jag får väl ligga på den nivån ett tag innan jag vågar öka.

Ska försöka ha två styrkepass i veckan också för jag behöver tajta till kroppen och bli starkare i ryggen. Tröttnar fort på styrketräning så jag måste sparka mig själv i röven även där och hitta ett program som är snabbt och effektivt som jag får tid med i min fullspäckade vardag.

Igår började dagen bra mätmässigt men slutade dåligt....skyller på maken för det är ju inte jag som har dålig karaktär :o:angel: Var i alla fall ute och red på morgonen innan jobbet, mycket galopp så då får mina coremuskler jobba och på kvällen tog jag en rask promenad med hunden på 5km.

Nya tag idag, hoppas orka bryta mattrenden lite snart. Är varmt och fint ute idag så jag tar nog en lunchpromenad sen och ikväll är jag sugen på att springa :)

Och ja, då ska man ju ta sig ut och röra på sig också. Förra veckan var bra motionsmässigt för min del, lite mer än en timmes promenad med hästen måndag, 45 minuter dressyrpass tisdag, 40 minuter utritt onsdag, samma runda som på måndagen på torsdagen, fast uppsuttet den här gången, dressyrpass fredag (ungefär en halvtimme aktiv ridning, samt 40 minuter på att transportera oss emellan, lugn promenad på runt 20 minuter i lördags och så dressyrtävling i söndags, två klasser. Utöver det har jag cyklat några av kvällarna.

Förra veckan blev extremt aktiv p.g.a. tävlingen, och igår vilade hon. I och med att vi flyttar ut på bete ikväll så kanske hela veckan blir lite lugn, beroende på hur hon anpassar sig, men när jag inte behöver svettas med att bli klar med sista stora grejen i skolan tänkte jag försöka motionera lite för egen maskin också.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 341
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Hönstråden II
  • Gps-halsband