Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev ingen träning idag. Inte ens ridning. Kände att jag var värd ett slapp dag efter tre dagars hökörning i värmen :)
Tog med barnen och körde tillbaka hästen som varit här på bete så det blev en liten utflykt istället. Sen kom den familjen hit för lek och grillning. Nu sist åkte jag, äldsta dottern och hunden iväg för ett kvällsdopp och nu sitter jag och maken ute och äter ostbågar och dricker sockerdricka :D

I morgon bitti ska jag dressyra med hästen och under dagen blir det bad. Ska få till nån slags träning också :)

Att cykla till gymmet under dygnets varmaste timme var kanske inte jättebehagligt, även om det var lugnt och skönt på gatorna - alla hade siesta. Och det är inte så långt: Däremot var det helmysigt att vara ensam på gymmet, kunna plugga in sin egen musik (efter lite pill och letande efter rätt knappar) och sen dansa runt till favoritlåtarna mellan seten. Nackdelar var att pauserna lätt blev långa och att jag ibland sjöng med så mycket att jag tappade räkningen på repsen. :D

Välbehövligt med en genomkörare efter en sån där helnattsutgång i torsdags och mest poolhäng igår.

Blev inget dressyrpass i morse utan tar det ikväll när solen är på väg ner. Kraftigt hett ute även idag. Har klippt gräset och varit vid sjön. Tog ett styrkeintervallpass innan vi åt middag och det känns riktigt gött att ha gjort!

Får bli ett kvällsdopp med barnen sen och senare ett dressyrpass som sagt :D

Jag har varit ute och sprungit för första gången på nästan två månader. Usch, jag som var så duktig förut och var ute och sprang flera gånger och veckan och tränade hemma utöver det. Vad lätt det är att halka ur spår.

Att ge sig ut när det är 26 grader varmt var väl inte så smart, men det var lite "nu eller aldrig". Jag tog det väldigt lugnt, lämnade mobilen hemma och sprang fritt med bara naturljud att lyssna på. En liten, halvt övervuxen grusväg med skog så långt ögat kan nå åt båda hållen :love: Det var en blandning mellan jättehärligt och extremt jobbigt. Jag fick håll av all skit jag tryck i mig innan, fick ont i öronen (:confused::confused:) och blev lätt illamående, vätskebrist skulle jag tro. Det blev ganska exakt 3 km och sedan kastade jag mig i poolen. Den är ca tjugo cm djup och har färgglada fiskar på kanterna ;)

Jag ska försöka komma igång med att springa igen. Det är bara så svårt nu när det är så varmt ute. Hinner inte springa på morgonen och på kvällen är det varmt så länge. Längtar nästan lite till hösten :rofl:

Har precis varit på förfest inför Bruce.
När alla drog till konserten åkte jag hem. Så nu blir det en jävligt snabb runda på gymmet och sen börjar jag jobba kl 21.

Sååå tråkigt att dra hem när alla andra drar på konsert! :p

Har ingen möjlighet att rida sent ikväll idag utan tänkte ta en snabbt pass sen innan kvällsmatdags för ungarna :) Behöver få igenom det vi gjorde igår en gång till för han var så överenergisk och okoncentrerad igår så jag kan inte låta honom stå idag :D

Tänkte få till ett eget träningspass senare ikväll, typ HIIT :)

När man inte har värme utanför fönstret (jag är inte ett dugg bitter Sverige, inte alls) får man väl söka upp det inomhus tänkte jag, och hängde med sambon på ett bikram-pass i förmiddags. Det var eventuellt inte min allra ljusaste idé att försöka leka vig i 42 graders värme dagen efter ett stenhårt kettlebell-pass men vi försökte i alla fall, jag och mina ömma muskler.

Kände mig dock ovanligt "drained" och hängig efteråt, och funderar lite smått om det är en förkylning på ingång då jag har en blåsa på tungan sedan ett par dagar tillbaka och känner lite raspighet i halsen. Har bäddat ner mig i sängen och skickat sambon att köpa pizza nu, så får vi hoppas att det jagar bort det som eventuellt är på ingång!

Har varit ute på ett gäng cykelturer nu. Igår blev det en relativt långsam träningsrunda med pojkvännen, han är inte så van och har dessutom en mountain bike som är betydligt mer trögcyklad på asfalt än vad min är. Men idag fick jag trycka på lite mer, när jag ensam körde 15 + 17 km (lunchpaus emellan). Det funkade förvånansvärt bra!

Hade satt en kinesiotejp över den ömma muskelbuken, för att försöka dra ihop huden över så det inte blir så studsigt just där. Det funkade bra större delen av vägen, men vid de lite större ojämnheterna fick jag lyfta upp foten från trampan precis som innan för att inte uttala fula ord :angel:.

Räknade också ut att jag snittar 30 minuter träning per dag det här året, trots att jag inte ens försökt med det i år (hade det som mål förra året, och lyckades, för de som missat/glömt). Känns himla bra att jag trots den oplanerade viloperioden p.g.a. benskadan ligger på den nivån. Även fast jag egentligen tänkt trappa upp träningen rejält nu under sommarlovet, och inte vilat/börjat om.

Hat både ridit och tränat idag! Blev ett snabbt och intensivt dressyrpass med hästen tidigare idag och nu vid 22 tiden tränade jag själv :D Det blev nåt tabataliknande. Körde fyra övningar (hopprep, jumping jacks, knäböj och armhävningar) så hårt jag kunde i 20 sek, vila 10 sek och fyra varv. Körde sen spurt uppför gräsmattan med jogg ner ggr 10. Pulsen var rätt hög efteråt :p

När man inte har värme utanför fönstret (jag är inte ett dugg bitter Sverige, inte alls) får man väl söka upp det inomhus tänkte jag, och hängde med sambon på ett bikram-pass i förmiddags. Det var eventuellt inte min allra ljusaste idé att försöka leka vig i 42 graders värme dagen efter ett stenhårt kettlebell-pass men vi försökte i alla fall, jag och mina ömma muskler.

Kände mig dock ovanligt "drained" och hängig efteråt, och funderar lite smått om det är en förkylning på ingång då jag har en blåsa på tungan sedan ett par dagar tillbaka och känner lite raspighet i halsen. Har bäddat ner mig i sängen och skickat sambon att köpa pizza nu, så får vi hoppas att det jagar bort det som eventuellt är på ingång!

Vadå ingen värme utanför fönstret? :D Här är det ju riktig högsommarvärme! Vart bor du egentligen? :)

Alltså jag har lite svårt med motivationen just nu people! Jobba heltid och jobba på huset och samtidigt sommar och jag vill hitta på grejer typ åka till stranden, umgås med vänner men också ligga och dra mig i sängen på morgonen med fågelkvitter utanför eller äta lååånga frukostar på altanen etcetc.. :D :cautious:

Maten har också varit lite kaos, eller maten är väl ok, men definitivt lite överdrivet mycket glass, bärpajer (har ju trädgård med massa bär nu ju :p ) och choklad typ.

Yogan har jag hållt i iaf, kör fortfarande nästan varje dag, senast igår kväll körde jag ett underbart härligt litet kvällspass på verandan :up: Men löpningen är det sämre med..

-Fråga-
Är det någon som har koll på en bra kaloriräknarapp? Jag är egentligen inte mest intresserad av kalorierna, men framför allt av fördelning fett/protein/kolhydrat samt näringsämnen. Finns det någon bra app som räknar ut det åt en?

Återhämtningsveckan är över! Blev några promenader och ett par löppass, i övrigt tog jag det faktiskt lugnt. Idag ska jag springa en sväng och imorgon är det PT-dags igen! :bump:

Fan. Maken har kallats ut att bekämpa skogsbrand, så där brann nog mitt PT-pass inne. Har vi otur är det många dagars jobb för honom nu. Fuck.

-Fråga-
Är det någon som har koll på en bra kaloriräknarapp? Jag är egentligen inte mest intresserad av kalorierna, men framför allt av fördelning fett/protein/kolhydrat samt näringsämnen. Finns det någon bra app som räknar ut det åt en?
Jag tycker om Fatsecret, men annars är Myfitnesspal väldigt populär :up:

Hade inte tänkt träna idag då jag gjorde det både lördag och söndag. Men maken frågade om vi skulle träna ikväll och då kunde jag inte säga nej :D Han ska sätta ihop en cirkel med lite jobbiga styrkeövningar. Kommer bli slitigt för mig känner jag :p

Det är svinvarmt hos oss idag. Jag och maken bestämde oss därför för att springa en lite kortare (för honom :angel:) runda tillsammans med barnet som coach i vagnen. Vilket ledde oss till att upptäcka följande:

Hans tracker (Strava) mätte 4,5 km medan min (Runtastic) mätte 4 km. Nu är den stora frågan: vilken är mest trovärdig? :p

Det är svinvarmt hos oss idag. Jag och maken bestämde oss därför för att springa en lite kortare (för honom :angel:) runda tillsammans med barnet som coach i vagnen. Vilket ledde oss till att upptäcka följande:

Hans tracker (Strava) mätte 4,5 km medan min (Runtastic) mätte 4 km. Nu är den stora frågan: vilken är mest trovärdig? :p

När jag springer har jag på både Runkeeper och Fitbit och dom visar olika långt. Vet inte vem jag ska tro på :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet