Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår blev det ett dressyrpass i paddock med ponnyn. Idag jobbar jag (lugnare idag som ni märker eftersom jag har tid att kolla mobilen ;)), men får se om jag hinner en runda med ponny efteråt, beror lite på när vi kommer härifrån eftersom vi laga middag efter jobbet också.

Blev en kort löptur med hunden. Försökte få henne att förstå det där med drag. Första gången vi provade så det tog en stund innan hon fattade att hon skulle springa före mig och att det var det som var uppgiften, alltså ingen vanlig promenad där man får nosa i diket :D Hon fattade tillslut även fast hon inte regelrätt drog. Men vi får träna på så kommer det garanterat :)
Jag fick röra lite på mig iallafall och även hon :D

Gärna även tips på friluftsbyxor och regnbyxor som är tunna, lätta men tåliga och bra! Måste skaffa byxor helt i stretch istället för nuvarande som bara har lite stretch i höft, rumpa och knä. Finns det stretchiga rengbyxor?

Houdini. Har vandrat massor i mina i sommar och de känns inte så tåliga men de är det. Väldigt lätta och stretchiga. Vet inte hur regnbyxorna är dock.

Vet inte riktigt vad det blir idag för maken ska iväg en sväng ikväll. Hade tänkt rida ett litet dressyrpass men det kanske inte blir något nu när han ska bort. Men lite styrka får det nog bli i alla fall :)

Houdini. Har vandrat massor i mina i sommar och de känns inte så tåliga men de är det. Väldigt lätta och stretchiga. Vet inte hur regnbyxorna är dock.

Vilken modell har du? Såg att det var rea på Motion Light nu, kanske värt att ta sig en titt på dem. Har annars ett par fodrade från Tierra som är supersköna men jag tyckte deras tunna var så otroligt tunna, bra sommarbyxa säkert men framåt hösten kanske lite väl enkla.

Alltså.. den här semestern är hittills tråkigast i mannaminne, både på väder och aktivitetsnivå, och hela jag går ner i någon form av apati.

Längtar sååå tills på måndag så det finns lite saker att göra igen - jobb och folk på gymmet!

Men ikväll ska jag vara med på en hoppträning i alla fall, ska bli jättekul! Det är nästan ett år sedan jag hoppade, och red ordentligt överhuvudtaget. Ska också bli spännande om jag tycker våra fuktmättade gamla bommar känns lättare nu än då ;)

Jag hinner rida ändå idag! Det blir alltså ett snabbt dressyrpass med hästen och sen ska jag slita ut mig med ett HIIT pass tänkte jag! Hunden ska duschas och ungarna läggas också :D

Åh jag tänkte springa men har känningar i höften som jag inte vet vad det är. :mad: Sitter på utsidan, inte där jag haft ont tidigare. Vaknade med helvetets mensvärk och därmed också brutalt ont i nedre ryggen. Undra man kan få ont i höften också... :meh: Så springa eller inte springa, det är frågan! Får väl låta tanken marinera en stund...

Vilken modell har du? Såg att det var rea på Motion Light nu, kanske värt att ta sig en titt på dem. Har annars ett par fodrade från Tierra som är supersköna men jag tyckte deras tunna var så otroligt tunna, bra sommarbyxa säkert men framåt hösten kanske lite väl enkla.

Har Liquid Rock som är superlätta och luftiga. Relativt slitstarka men definitivt inget skydd mot väta, torkar dock på nolltid. De andra hittar jag inte på hemsidan, de är äldre. Gissar att det är liknande Motion, lite varmare än Liquid och lite skydd mot väta. Dock väldigt smidiga. Houdinis byxor brukar passa min kroppsform så bra (ganska stora lår och breda höfter).

Har Liquid Rock som är superlätta och luftiga. Relativt slitstarka men definitivt inget skydd mot väta, torkar dock på nolltid. De andra hittar jag inte på hemsidan, de är äldre. Gissar att det är liknande Motion, lite varmare än Liquid och lite skydd mot väta. Dock väldigt smidiga. Houdinis byxor brukar passa min kroppsform så bra (ganska stora lår och breda höfter).

Låter lovande! Minns nu att jag provade Tierras tunna modell (som fanns då) men de satt skitdåligt medan den fodrade modellen satt jättebra. Bergans kan jag inte heller ha, helt fel passform. Så det låter bra om låt och höfter får plats! :up:

Kl

Struntade i att springa då höften är riktigt irriterad och öm. Vet inte om det kan vara cyklingen, stillasittande på kontoret eller nåt annat. Tror inte det är löpningen iaf. Körde lite benstyrka hemma, tror det behövs mycket mer styrketräning! Och ett gäng ipren. :p

Blev ett litet träningspass på hästen och sen ett hiit pass där jag varvade burpees och jump squats. Jobbigt som satan :D Men snabb och effektiv träning då det blev sent pga att jag hade en trögsövd onge som jag hade lust att reklamera en sväng :p

Gick ut och ville få så bra träning som möjligt på kortast möjliga tid. Så jag tog med en ficklampa och joggade uppför. Målet var att orka hålla mig joggande i en km men jag kände att jag orkade lite till så det blev 2 km. Tiden? Nästan 20 minuter :laugh:. Hade gått fortare att gå. Men är sjukt nöjd ändå för att för några månader sedan klarade jag inte av att springa en meter i den lutningen.

Idag blir det inte så beachigt för min del pga jobb, packande och folk som ska komma och köpa hö. På söndag ska jag och min man kolla NM för islandshästar i Norge och vi åker redan tidigt i morgon bitti för en dag med lite turistande i det vackra landskapet och en hotellnatt :love: Kommer packa med träningskläder för det blir nog en promenad/springtur om vädret tillåter :)

Funderar över om jag ska åka ner till badet och göra klart simningen i icaklassikern idag. Fick till 1000m på Island och 250 m nån vecka innan dess (då vågade jag inte simma längre eftersom benet tidigare lagt av när jag försökt), så det är 1750m kvar vilket borde gå att få till på ett enda tillfälle om benet sköter sig.

Igår fick ponnyn flytta ner till en hage där vi parkerar bilarna, eftersom hon ska börja vänjas in med den hästen som hon ska gå med i höst sen. Det är egentligen den andra hästen som är "problemet" eftersom den är ganska jobbig för ägarna att ha med andra hästar, men min kan inte gå med någon av de andra i vinter då de andra behöver mycket mat och min inte kan gå på fri tillgång, så detta är lite sista chansen för båda två. Jätteskönt om de kan ha sällskap av varandra, ägarna är underbart trevliga och hjälpsamma också, så jag håller tummarna. För att inte tala om att jag är lycklig som ett litet barn på julafton för att slippa promenera en timme för att hämta hästen i hagen.

Igår fick ponnyn flytta ner till en hage där vi parkerar bilarna, eftersom hon ska börja vänjas in med den hästen som hon ska gå med i höst sen. Det är egentligen den andra hästen som är "problemet" eftersom den är ganska jobbig för ägarna att ha med andra hästar, men min kan inte gå med någon av de andra i vinter då de andra behöver mycket mat och min inte kan gå på fri tillgång, så detta är lite sista chansen för båda två. Jätteskönt om de kan ha sällskap av varandra, ägarna är underbart trevliga och hjälpsamma också, så jag håller tummarna. För att inte tala om att jag är lycklig som ett litet barn på julafton för att slippa promenera en timme för att hämta hästen i hagen.

Ja det där med att det tar en timme att hämta hästen i hagen känns som en jobbig tidstjuv :D

Nu kan jag sätta en stort kryss i rutan för icaklassikerns vansbrosim. Det blev 2000m i bassängen idag (egentligen lite längre om man räknar med lite testande med benet i början, men det är max 100m totalt så det bortser jag från). Så över 250m tillgodo med dagens simning :up:

En timme? Jösses! När jag hade 200m till hagen brukade jag rida dit hästen barbacka i grimma för att slippa gå :angel:

Årets första stubbåkergalopp fixade jag och pålle idag! :love: Så härligt!!
Vi pratade även med ett busigt litet föl, kollade på skördetröskan som tömde säden i ett släp och så gick pålle som en dröm på vägen hem! :D Bra runda!

Red sen ena bonushästen med livet som insats.. det var jobbigt att lyfta fötterna över upphöjda cavaletti så vi höll på att störta ett par gånger.. :cautious: :rofl: Sen fick hon hoppa ett par språng som avslutning!

Även hämtat ett par äppelträds"stockar" till pålles hage idag!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31