Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snygga :love:
Jag tror jag bestämt mig för att prova ett par Salomon faktiskt. Känns som att dom ska vara hållbara och jag fann på rea så då kan jag chansa :)

Mina nuvarande (och slitna) är nike och jag har trivts så ypperligt att jag kör på nike igen, tyvärr fanns inte samma modell men dessa kändes bra och jag fick ett bra steg i dem så håller tummarna att de kommer bli nya favoriterna :) Dessutom så hade Sportamore 25% rabatt så nu kunde jag inte dra ut på det längre:p

Idag har jag och ponnyn varit ute och promenerat lite mer än en timme tillsammans. Hon går förvisso rätt sakta, men det var så sabla kvavt ute att jag blev rejält svettig ändå.

Varit i Stockholm över dagen på möte och är sååå trött nu. Väntar på tåget och kommer sussa gott på vägen hem. :D är ju dock bara trött i huvudet så beroende på hur det känns ikväll när jag är hemma så kanske det blir att springa lite då. Skulle vara gött rent teoretiskt men frågan är om kroppen orkar. :p

I morgon ska jag träna med hästen, troligtvis lite tömkörning. Onsdag tänkte jag gymma igen! Fortfarande träningsvärk men den var värre igår så det går åt rätt håll. ;) Träningsvärken i benen försvann dock i och med träningen!

Jag har lite samma problem. Vi har aldrig ätit varm mat hemma mitt på dagen, utan istället ätit middag vid femtiden, och jag har noll fantasi till den där förbaskade lunchen. Ibland hoppar jag över den helt och hållet, eller så äter jag bara yoghurt, eller som nu i sommar på jobbet, bara glass. Inte så bra kanske.

Jag har satt som mål att sluta hoppa över den, inte åka till stallet just vid den tiden för att "slippa" problemet och sen bara dricka kaffe, och om jag av någon anledning måste åka till stallet just då (tex om jag ska rida med någon annan som bara kan då), inte fuska utan äta när jag kommer hem. Har faktiskt gått okej förutom nu när jag jobbat över sommaren, men där har även brist på tid spelat in.

Men tips på vad du kan äta är det värre med, ägg kanske?

Precis så är det här också! På sommaren blir det ofta en glass till lunch :o Förut hoppade jag ofta över lunchen men nu har jag fått in rutinen med yoghurt och hoppas på att kunna bygga vidare på det.

Ägg äter jag redan till frukost varje dag och börjar tyvärr (:cry:) bli extremt trött på det också. Synd, det har fungerat så bra. Jag ska prova att slänga ihop en lättare sallad idag att ta med som lunch imorgon, håller tummarna för att det fungerar bra :D Kanske koka lite kräm att variera med också, så kanske jag kan börja äta yoghurt igen snart ;)

Precis så är det här också! På sommaren blir det ofta en glass till lunch :o Förut hoppade jag ofta över lunchen men nu har jag fått in rutinen med yoghurt och hoppas på att kunna bygga vidare på det.

Ägg äter jag redan till frukost varje dag och börjar tyvärr (:cry:) bli extremt trött på det också. Synd, det har fungerat så bra. Jag ska prova att slänga ihop en lättare sallad idag att ta med som lunch imorgon, håller tummarna för att det fungerar bra :D Kanske koka lite kräm att variera med också, så kanske jag kan börja äta yoghurt igen snart ;)

Bryt av yoghurten med att ha typ jordgubbar eller banan eller något i?

Bryt av yoghurten med att ha typ jordgubbar eller banan eller något i?

Jag hade det härromdagen men fick sånna kväljningar att jag fick spola ut allt :p Har jag tur var det bara en dålig dag, får prova igen någon dag. Det är så smidigt att bara behöva hälla upp en skål yoghurt när man ändå inte är hungrig liksom, tar noll tid och planering :angel:

Jag hade det härromdagen men fick sånna kväljningar att jag fick spola ut allt :p Har jag tur var det bara en dålig dag, får prova igen någon dag. Det är så smidigt att bara behöva hälla upp en skål yoghurt när man ändå inte är hungrig liksom, tar noll tid och planering :angel:
Provat keso istället?

Vad har ni för löparskor? :)
Köpte nya Asics i januari dom är redan totalt utslitna så jag måste ha nya. Tycker Asics blir slitna lite för fort så jag tänkte prova något annat den här gången :)
Salomon Speedcross och dito Sense Mantra, och New Balance 1210.

Det där med lunch är verkligen svårt för mig. Frukost, middag, mellanmål, inga problem! Men lunch? :wtf: Jag har behövt tidigarelägga min lunch en timma vilket inte gör det lättare och dessutom är jag dö-trött på yoghurt/kvarg som jag ätit till lunch de senaste åren. Vet inte riktigt vad jag ska tänka ut för något nu som jag får i mig och som känns tillräckligt bra. Jag tror att jag utan problem får i mig det jag behöver de andra målen, men jag vill ju inte stryka lunchen. Funderar på att börja med riktig mat fast i miniportioner för att se om jag kan vänja mig :D
Jag röstar på minimatportioner!
Annars, hur vore typ mannagrynsgröt?
Eller nån slät soppa? Jag skulle kunna ha thaikryddad slät morotssoppa varje dag! Men sociala konventioner verkar kräva att man då och då byter matlådeinnehåll.

Idag blev det inte planenligt! Det spöregnade och ingen tänkte dyka upp mer än jag och kollegan som skulle hålla passet, så vi gick på jobbets corepass istället. Funkade det med.

Kistaloppet närmar sig med stormsteg och jag tror nog att jag kommer klara det. Har hittills bara sprungit en maxdistans på 7,37 kilometer, men kände då att jag hade kunnat springa mycket längre. Nu är det mest att försöka kunna få ett lite bättre tempo som är fokus. Så det blev intervaller igår. Idag bröt jag av löpträningen med lite simning. Hur trött som helst nu.

Provat keso istället?

Keso fungerar garanterat inte. Jag är riktigt hopplös med konsistenser och det är det väl klumpar i? *ryser av bara tanken*

Jag röstar på minimatportioner!
Annars, hur vore typ mannagrynsgröt?
Eller nån slät soppa? Jag skulle kunna ha thaikryddad slät morotssoppa varje dag! Men sociala konventioner verkar kräva att man då och då byter matlådeinnehåll.

Mannagrynsgröt älskar jag! Men det känna lite svårt att ha i matlådan. Soppa däremot borde fungera, får laga upp mig på ett lager som går bra att frysa. Tack för tipset!

-

Nu har jag varit och handlat linser och oumph som jag ska göra en sallad på att äta till lunch imorgon. Nu jäklar ska jag komma iordning här :D

Keso fungerar garanterat inte. Jag är riktigt hopplös med konsistenser och det är det väl klumpar i? *ryser av bara tanken*

Mannagrynsgröt älskar jag! Men det känna lite svårt att ha i matlådan. Soppa däremot borde fungera, får laga upp mig på ett lager som går bra att frysa. Tack för tipset!

-

Nu har jag varit och handlat linser och oumph som jag ska göra en sallad på att äta till lunch imorgon. Nu jäklar ska jag komma iordning här :D

Mannagrynsgröt finns ju som manna frutti, dvs den är god även kall. Eller varför skulle den inte funka i matlåda? Borde ju funka ypperligt om man kan äta den varm eller kall mn rumsvarm är kanske inte toppen. Testa majsgrynsgröt på polenta om du gillar gröt, den är riktigt mumsig!

Mannagrynsgröt finns ju som manna frutti, dvs den är god även kall. Eller varför skulle den inte funka i matlåda? Borde ju funka ypperligt om man kan äta den varm eller kall mn rumsvarm är kanske inte toppen. Testa majsgrynsgröt på polenta om du gillar gröt, den är riktigt mumsig!

Hmm, jag tänkte att det stelnar när den blir kall, men det kanske går att röra till igen? Brukar bli en tråkig hinna på ganska fort tycker jag, men det kanske inte gör något? :o Majsgrynsgröten ska jag kolla upp :up:

Det blev ingen joggingtur men väl en promenad på 30 min hem från tåget istället. Och halleluja, det var första gången på länge som inget tåg var försenat eller hade andra problem! :D Är för övrigt grymt nöjd med min arbetsdag, känner mig kunnig och jösses vad jag ha vuxit sedan jag började på det här jobbet. Stolt över mig själv!

Hmm, jag tänkte att det stelnar när den blir kall, men det kanske går att röra till igen? Brukar bli en tråkig hinna på ganska fort tycker jag, men det kanske inte gör något? :o Majsgrynsgröten ska jag kolla upp :up:

Hmm, så kanske det är. Men om man har den i kyl och sen rör om när man värmer den borde ev hinna försvinna?
Ja kolla upp det! Tror jag tar 3 dl mjölk, 3 msk polenta och 1-2 tsk socker. Jättegott! Helst med lingonsylt till, och mjölk såklart. :d särskilt nyttig är den nog inte men vore ju ett perfekt mellanmål/lätt lunch.

Det blev ingen joggingtur men väl en promenad på 30 min hem från tåget istället. Och halleluja, det var första gången på länge som inget tåg var försenat eller hade andra problem! :D Är för övrigt grymt nöjd med min arbetsdag, känner mig kunnig och jösses vad jag ha vuxit sedan jag började på det här jobbet. Stolt över mig själv!

Heja dig! :):up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka