Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet ni, jag snoozade inte idag heller! :banana: Inte i fredags eller lördag heller! Igår hade jag inte klockan på ringning :p Är rätt stolt över mig själv faktiskt! Att ge sig fan på det och lägga telefonen på byrån så jag måste gå ur sängen för att stänga av var mitt recept. Hoppas det håller i sig bara :o

För övrigt så studsade jag som sagt upp kl 6 i morse, klädde på mig myskläder, pillade in linserna och gick ut en rask promenad i ösregnet med hunden på 20 min :up: Om det inte totalt öser ner ikväll också så ska jag springa en tur. Något mer än det blir det inte idag :)

Igår red jag igen och idag hade jag träningsvärk insida lår och mage:laugh: Den är terminen rider vi 1 timme ist för 45 min och det är tufft!

Idag var det Ironman i stan så passade på att gå 12 km och titta lite. Imponerande och häftigt!

Känner att jag ska försöka komma igång nu och har satt upp ett mål! Wings for Life World Run är den 7 maj 2017 och då är min tanke att jag ska lyckas springa 15 km innan bilen kommer ikapp mig. Då springer jag 1,5 h och 6 min/km. Jag har ju lång tid (5,5 månader) på mig nu att träna upp mig så det bör inte vara omöjligt.:D

Åh. Det där låter superkul! :)

Så, nu är jag tillbaka!
Varit ledig tre veckor och har då hunnit med att gifta mig, hänga en snabbis i vänners sommarstuga, en snabbis på Öland och en vecka i Spanien.
Kroppen är trött, huvudet är trött men jag är ändå sjukt nöjd och glad.

Har dock gått upp 4(!) kilo sen bröllopet för två veckor sen. Haha. Jag hoppas att ett kilo rinner av som vätska, men de andra tre sitter nog hårdare :p

Får se om det blir träning idag eller ej. Imorn blir det iaf gym med en vän och på onsdag blir det PT-pass. Välbehövligt! Jag behöver pepp!

Så, nu är jag tillbaka!
Varit ledig tre veckor och har då hunnit med att gifta mig, hänga en snabbis i vänners sommarstuga, en snabbis på Öland och en vecka i Spanien.
Kroppen är trött, huvudet är trött men jag är ändå sjukt nöjd och glad.

Har dock gått upp 4(!) kilo sen bröllopet för två veckor sen. Haha. Jag hoppas att ett kilo rinner av som vätska, men de andra tre sitter nog hårdare :p

Får se om det blir träning idag eller ej. Imorn blir det iaf gym med en vän och på onsdag blir det PT-pass. Välbehövligt! Jag behöver pepp!

Grattis till giftermålet! :love:

Vet ni, jag snoozade inte idag heller! :banana: Inte i fredags eller lördag heller! Igår hade jag inte klockan på ringning :p Är rätt stolt över mig själv faktiskt! Att ge sig fan på det och lägga telefonen på byrån så jag måste gå ur sängen för att stänga av var mitt recept. Hoppas det håller i sig bara :o

För övrigt så studsade jag som sagt upp kl 6 i morse, klädde på mig myskläder, pillade in linserna och gick ut en rask promenad i ösregnet med hunden på 20 min :up: Om det inte totalt öser ner ikväll också så ska jag springa en tur. Något mer än det blir det inte idag :)

Jag har testat att ha en väckarklocka i andra änden av rummet också. Funkade ett tag, sen började jag gå och lägga mig igen. Sen kom jag på att klockan slutar ringa om jag ignorerar den tillräckligt länge :angel:

Jag har testat att ha en väckarklocka i andra änden av rummet också. Funkade ett tag, sen började jag gå och lägga mig igen. Sen kom jag på att klockan slutar ringa om jag ignorerar den tillräckligt länge :angel:

Så har jag gjort tidigare när jag provat men nu har jag bara tagit telefonen och gått ur rummet. Inte vänt mig om :D Och att bara låta den ringa skulle inte funka för då skulle maken slänga ut både mig och telefon tror jag eller så väcker jag barnen i onödan :)

Så har jag gjort tidigare när jag provat men nu har jag bara tagit telefonen och gått ur rummet. Inte vänt mig om :D Och att bara låta den ringa skulle inte funka för då skulle maken slänga ut både mig och telefon tror jag eller så väcker jag barnen i onödan :)

Men jag bor själv, så jag har ingen som kan slänga ut mig :D

Vad har ni för löparskor? :)
Köpte nya Asics i januari dom är redan totalt utslitna så jag måste ha nya. Tycker Asics blir slitna lite för fort så jag tänkte prova något annat den här gången :)

Det där med lunch är verkligen svårt för mig. Frukost, middag, mellanmål, inga problem! Men lunch? :wtf: Jag har behövt tidigarelägga min lunch en timma vilket inte gör det lättare och dessutom är jag dö-trött på yoghurt/kvarg som jag ätit till lunch de senaste åren. Vet inte riktigt vad jag ska tänka ut för något nu som jag får i mig och som känns tillräckligt bra. Jag tror att jag utan problem får i mig det jag behöver de andra målen, men jag vill ju inte stryka lunchen. Funderar på att börja med riktig mat fast i miniportioner för att se om jag kan vänja mig :D

Det där med lunch är verkligen svårt för mig. Frukost, middag, mellanmål, inga problem! Men lunch? :wtf: Jag har behövt tidigarelägga min lunch en timma vilket inte gör det lättare och dessutom är jag dö-trött på yoghurt/kvarg som jag ätit till lunch de senaste åren. Vet inte riktigt vad jag ska tänka ut för något nu som jag får i mig och som känns tillräckligt bra. Jag tror att jag utan problem får i mig det jag behöver de andra målen, men jag vill ju inte stryka lunchen. Funderar på att börja med riktig mat fast i miniportioner för att se om jag kan vänja mig :D

Vi har alltid matlådor från middagen dagen före. Då får man riktigt mat i sig mitt på dagen också :)

Vad har ni för löparskor? :)

Jag väntar just nu på att ett par Nike Air Zoom Pegasus 33 ska komma hem till mig :D
NIKE-AIR-ZOOM-PEGASUS-33-OC-846327_999_A_PREM.jpg

Jag har lite samma problem. Vi har aldrig ätit varm mat hemma mitt på dagen, utan istället ätit middag vid femtiden, och jag har noll fantasi till den där förbaskade lunchen. Ibland hoppar jag över den helt och hållet, eller så äter jag bara yoghurt, eller som nu i sommar på jobbet, bara glass. Inte så bra kanske.

Jag har satt som mål att sluta hoppa över den, inte åka till stallet just vid den tiden för att "slippa" problemet och sen bara dricka kaffe, och om jag av någon anledning måste åka till stallet just då (tex om jag ska rida med någon annan som bara kan då), inte fuska utan äta när jag kommer hem. Har faktiskt gått okej förutom nu när jag jobbat över sommaren, men där har även brist på tid spelat in.

Men tips på vad du kan äta är det värre med, ägg kanske?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka