Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag står en promenad på schemat, tänkte försöka hinna sola lite först bara, om nån timme när jag kommit hem från jobbet.

Vad ska ni hitta på idag?

Idag står en promenad på schemat, tänkte försöka hinna sola lite först bara, om nån timme när jag kommit hem från jobbet.

Skönt att sola! :)
Jag ska ge mig ut och springa. Inte sprungit sen Blodomloppet i torsdags, så tänkte mig en ganska kort runda, ev. intervaller (för att bli klar så snabbt som möjligt!).

Jag har joggat 4,3 km, det var min motion för dagen. Nu chillar jag och ongen ute hos svärföräldrarna. Sitter på deras altan med fötterna högt, dricker Pepsi Max och tittar på när ongen äter en kaka. :cool:

Tanken var i alla fall att rida en runda. Väntar fortfarande på svar om vi kunde få sällskap med oss ut, annars får vi försöka ta oss ut själva. Det har varit otroligt varmt idag, så det hade nästan varit omöjligt att rida tidigare på dagen.

Var ute på 30 min morgonpromenad med hunden innan jobbet i morse och så ska jag gå till svärföräldrarna och hem nu tänkte jag. Vi ska få middag där :)
Senare ikväll ska jag longera hästen över bommar. Något annat blir det inte för mig idag.

Ps. Jag stod emot att ta den sista dammsugaren/punchrullen förut utan stoppade in den i kylskåpet istället :up:

Jag sitter i skuggan vid stallet och väntar på att hästen ska äta upp. Sen ska vi ta en liten promenad och avsluta med dusch av häst. :) jag kommer nog vara sugen på en dusch jag med...

Efter morgonens löpning har jag pluggat hela dagen, varav ett par timmar ute i solen. Tenta imorgon innan jag får sommarlov!

Ikväll ska vi grilla :d

Gud så skönt det är att cykla när det plötsligt börjar störtregna på en ;)
Det piskade helt vansinnigt hårt, och där satt jag och trampade på i linne och trekvartslånga tights. Och inte fasiken gick det fort heller när det samtidigt blåste rejäla vindar åt alla håll. Det här pre-åskvädret är ingen hit när man försöker få till vettig träning.

Här blev det träning efter jobbet, lattjade mest runt lite ostrukturerat och hade kul. Vi turades om att få lite extrastyrka med krafthornen (renhorn på diadem) :D

Sedan gick jag till busshållplatsen några kilometer längre bort när jag skulle hem, hann bli både dyngsur och torr på vägen! Måste ändå säga att jag älskar sommarregn.

Här blir det dåligt med träning idag. Stallfri dag, så enda motionen blev det jag sprang omkring på jobbet (ovanligt mycket som tur är). Kvällen har spenderats med att baka till fredagsfikat på jobbet imorgon, tjuvsmaka lite, och äta chips. Imorgon blir inte mycket bättre, men jag är i princip helt frisk, så jag tror jag kan springa en runda i helgen iaf! :)

Jag hade tråkigt, så jag klev bort till gymmet i lägenhetshuset och tänkte att jag skulle köra lite enkla stabiliseringsövningar för knät. Jo men tjena, som att det någonsin bara blivit så.
Utöver att träna hela benen runt om, samt en stund på cykel, fick latissimus+biceps+skulderihopdragare kämpa på i två övningar där jag körde med båda de dragapparater som står där inne. Just idag blev det ett antal varv med mellan 5-10 reps i taget. Lite lagom sådär.
Jag är lite feg med att öka vikterna för benen, litar inte riktigt på att knät håller. Men testade i alla fall att höja lite vid några repetitioner och det funkade bra :up:. Vill verkligen inte att knät pajar igen nu när det går så himla bra för en gångs skull. Armarna däremot fick jobba hårdare, dom har jag ju inte skadat hittills ;)

Lyckades klämma in ett yogapass idag på de 50 minuter jag hade hemma mellan jobb och sen hämta sambo på tåget o åka o handla. Bra pass idag med Leslie Fightmaster på Youtube, ett par försök på "bird of paradise" med (http://www.yogajournal.com/article/yogapedia/bird-of-paradise-5-steps-to-master-this-standing-pose/) :D Gick väl sådär bra men väldigt kul! Och stor skillnad att ge sig på den nu pass 40-nånting jämfört med pass 3 där den dyker upp första gången :up:

Och alltså det är bara underbart härligt att stå ute i skuggan på vår stora öppna altan och yoga sådana här sommardagar :love:

Oj, ny tråd! Oj, 8 sidor! Oj, presentationer! Mycket kan hända på 4 dagar, det ser jag det!

Underbart med all träningspepp, sommarpepp, och allmän livspepp som finns här, det känns verkligen som att tråden kommit igång på ett helt annat sätt de senaste veckorna. Kul att läsa folks presentationer igen också, även om jag hängt här rätt länge lär man sig alltid något nytt :)

Mina presentationer tenderar att bli maraton-långa (pun intended), så jag ska försöka hålla mig kort denna gång.

24 år gammal, bor i Skottland där jag nyligen gått från flickvän till sambo med min skotte, jobbar heltid på kontor med 50 minuters pendling enkel väg. Tog examen för 9 månader sedan efter 4 års universitetsstudier här i Glasgow.

Mycket stillasittande på jobbet och mycket socialt liv åt gör att formen inte är den bästa, men sedan jag bestämde mig för att börja springa lite smått istället för att ha gymmet (som ligger 4 km bort) som enda träningsställe har det blivit enklare att upprätthålla någon slags rutin. Under studentlivet var jag i sjukt bra form med 4-5 gympass per vecka, men jag har fått acceptera att det inte är möjligt längre om det ska kännas bra på det mentala planet också. Träningen blir så lätt ett stressmoment vilket känns oerhört kontraproduktivt. Försöker i nuläget få till ett gympass och 2-3 löppass per vecka vilket är helt genomförbart.

Jag är fortfarande rätt kass på att springa och kämpar framförallt mentalt, men jag har i alla fall hållit igång i nästan två månader nu vilket är ett slags personbästa. Tränar för ett 5 km hinderlopp i lera den 18 juni och känner mig rätt så övertygad om att det kommer att gå galant!

Så gick det med det här att fatta sig kort ja... :angel:

@tigerflicka Jag har spontanstädat och spontandruckit vin jag också! Vad gör man inte för att förgylla en torsdagskväll i juni...

@cili och @Sleepan Sådan där oväntad och oväntat grym träning är väl ändå bland det bästa som finns?? Man känner sig liksom fyra gånger så bra bara för att man klarat det där lilla extra :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka