Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade ett av mina sämsta löppass i morse och kände på mig redan när klockan ringde 05.45 att det skulle bli ovanligt tufft mentalt. Att jag sedan fick någon slags mjölksyra i benmusklerna redan minut två (:wtf:) gjorde inte saken bättre, och hela den starka mentaliteten jag byggt upp de senaste veckorna fullkomligen rämnade i takt med att kroppen skrek.

Fråga 1: Hur i hela friden är det möjligt att jag fick mjölksyra så förbaskat fort? Det kändes typ som att jag hade gått från 40 squats och 30 utfall till att börja springa direkt. Kan brist på mat innan samt lite mindre uppvärmning än vanligt ha med saken att göra?

Fråga 2: Hur gör man när man känner att hjärnan är på väg att löpa helt amok och kasta ut en massa jobbiga tankar om hur jobbigt det är och hur värdelös man är? Jag lyckades verkligen inte stoppa det alls idag... Vad brukar ni tänka på när ni springer?

Jag hade ett av mina sämsta löppass i morse och kände på mig redan när klockan ringde 05.45 att det skulle bli ovanligt tufft mentalt. Att jag sedan fick någon slags mjölksyra i benmusklerna redan minut två (:wtf:) gjorde inte saken bättre, och hela den starka mentaliteten jag byggt upp de senaste veckorna fullkomligen rämnade i takt med att kroppen skrek.

Fråga 1: Hur i hela friden är det möjligt att jag fick mjölksyra så förbaskat fort? Det kändes typ som att jag hade gått från 40 squats och 30 utfall till att börja springa direkt. Kan brist på mat innan samt lite mindre uppvärmning än vanligt ha med saken att göra?

Fråga 2: Hur gör man när man känner att hjärnan är på väg att löpa helt amok och kasta ut en massa jobbiga tankar om hur jobbigt det är och hur värdelös man är? Jag lyckades verkligen inte stoppa det alls idag... Vad brukar ni tänka på när ni springer?
Fråga 1: Ja

Fråga 2: Försöka vända om tankarna till att jag varvar alla som ligger på soffan med råge, att varje steg räknas :)

Svar på fråga 2: Det är jag och musiken när jag springer.. tänker inte på något alls.. Skulle det motförmodan dyka upp jobbiga tankar så tänker jag på känslan som infinner sig när man är färdig - hur jäkla härligt det känns då! :)

Tjoho! Kom ut på mitt första löppass sedan den 11 mars! :bump:

Jag hade en riktig helveteseftermiddag med barnet - hon var uppenbart trött vid lunchtid och jag kämpade i närmare två timmar med att få henne att sova innan jag gav upp. Efter några fler duster om andra saker somnade hon utmattad på skötbordet vid 15:15. Kl 17 skulle vi vara inne i köpingen för att träffa en bekant och hans barn, men när jag väckte dottern kl 16:25 hade hon växtvärk och var otröstlig. Jag fick ställa in träffen och satt istället i soffan med en gråtande unge tills hon somnade om. Där blev jag sittande tills sambon kom hem vid halv sex. När dottern hade vaknat och piggat på sig snörde jag på skorna och stack ut. Jag sprang första km men fick sedan varva gång och löpning. 4,5 km blev det totalt och jag var ute i drygt en halvtimme. Inte mitt härligaste pass: jag kände mig tung och seg, men själen och psyket fick iaf lätta på trycket. Väl hemma igen åt jag pizza. :D

Första steget taget mao! :up: Ska försöka sticka ut igen på lördag.

Ursäkta romanen. :D

Apropå att vakna med vadkramp: när jag var höggravid skrämde jag livet ur sambon när jag vaknade med kramp i vaden. Jag försökte "skrika" ut smärtan så tyst som möjligt för att inte väcka honom, men han vaknade ju och trodde att jag var på väg att föda. :rofl: Stackaren hade lite svårt att somna om sen...

God morgon! :D Klockan är 05.02 och jag, fåglarna och myggen är vakna. Har gått 1,5 km i den lilla skogen och sitter nu på en stubbe och tittar på soluppgången som silar in genom träden.

Idag ska det bli 28 grader varmt. O_o:love:

God morgon! :D Klockan är 05.02 och jag, fåglarna och myggen är vakna. Har gått 1,5 km i den lilla skogen och sitter nu på en stubbe och tittar på soluppgången som silar in genom träden.

Idag ska det bli 28 grader varmt. O_o:love:

Morn!
Nu är klockan 5.20 och jag slutar om 40min! :D Det har inte varit under 18 grader i natt.. Ganska härligt!
Det var 28 grader här igår och blir väl samma sak idag, "tyvärr".. det är så jobbigt att sova när man bor i en lägenhet som blir som en bastu på förmiddagen då.. :cautious:

Morn!
Nu är klockan 5.20 och jag slutar om 40min! :D Det har inte varit under 18 grader i natt.. Ganska härligt!
Det var 28 grader här igår och blir väl samma sak idag, "tyvärr".. det är så jobbigt att sova när man bor i en lägenhet som blir som en bastu på förmiddagen då.. :cautious:

Hej hej :D förstår det med lägenheten. Min var en bastu nu på morgonen, så sjukt svettigt :meh: men värmen är annars så himla underbar! Love it!

När jag springer är jag en superstjärna! Jag har pumpande hög musik och jag mimar och låtsas att jag står på en scen:D Så jag är liksom automatiskt awesome när jag springer, haha!

Idag är det ridning som gäller, dressyr tror jag det blir.

I helgen funderar jag på att köra backträning på lördag och promenad på söndagen. :)

Gomorron! Jag har varit dunderförkyld hela veckan, så det beachigaste jag har gjort är att bättra på brännan (sommaren har kommit även till Irland :love:). Hoppas att det håller i sig så att man kan lyfta ute i solen nästa vecka.

Och igår provade jag att göra sån där bananglass som jag tror @cili (?) nämnde i en tidigare tråd. Kan säga att jag slängde in tre till bananer i frysen på en gång :o:D

Jag har fortfarande inte rört den där punchrullen :D:up: Såååå nära jag tog den till kvällsmat men tog ett par smörgåsar och ett glas Ramlösa istället, mycket bättre :)

Ställde mig på vågen i morse och den visade -1kg redan. Antagligen en del vätska men hoppas det är liiite för att jag verkligen försöker skärpa mig nu :D Vi äter hos svärföräldrarna varje torsdag och där blir det lätt att man tar två ggr för att det är såg god mat :love: Och efter brukar det bli godis eller glass. Igår var det potatisgratäng och grillat. Jag tog en normal portion och sallad till. Drack 2 glas vatten och 1 glas läsk. Det är bra för att vara mig för jag älskar läsk :o

I morse hade jag tänkt gå upp och ta en promenad men kände att jag behövde sova. Försov mig såklart :meh: Ikväll får vi se vad det blir. Är sugen på att springa en tur men jag och maken ska dra igång utbygge av lösdriften till hästarna (som vi egentligen hade tänkt göra först till hösten) när ungarna lagt sig så vi får se vad som hinns med.

Tack för svaren om min oväntade löpningströtthet alla! Jag är rätt van vid att gå upp runt 6 för att springa, äter aldrig något innan (dricker ett halvt glas mjölk bara), och har haft många kanonbra pass med den bakgrunden. Det var nog därför jag blev så förvånad över kroppens plötsliga motstånd igår, det brukar liksom funka bra att göra så! Men jag får väl se det som att jag hade en dålig dag helt enkelt, och jag ska se till att vara mer noggrann med uppvärmningen nästa gång.

Sedan önskar jag så innerligt att jag också kunde vara en sådan som bara gick in i musiken, kände sig som en superstjärna och bara rullade på. Folk snackar om att det är så underbart att springa för att man får så mycket tid att dagdrömma, och jag känner bara såhär när jag hör det: :eek:O_o:confused:

Min hjärna är sannerligen inget vidare på att stänga av på det viset, utan det brukar sluta med en massa jobbiga tankar istället. Jag har dock blivit bättre som sagt, och hade ett litet hallelujah moment förra veckan, men ibland blir jag fortfarande svag mentalt. Det är bara att fortsätta nöta, jag tänkte inbilla mig att för varje pass försvinner denna hjärnans tendens ännu lite till!

@Chili Guud vad underbart det låter med tidiga sommarmorgnar ute i naturen! Det får mig att längta efter ridläger, av någon anledning :D

Jag har lite funderingar på att springa efter jobbet idag, men vet också med mig att det enda jag vill göra en fredag eftermiddag kl 17.30 är att sjunka ner i soffan och tänka på ingenting. Samtidigt skulle det kännas skönt att få in ett till löppass, och så brukar jag tänka på det som en extra utmaning att springa på tider av dygnet/veckan som jag aldrig sprungit på förut. Löpning på en fredag kväll har liksom aldrig i hela mitt liv funnits på kartan och därför är jag sugen på att prova - kanske blir det en ny favorit! :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Muddypaws 24/25