Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag sommarlov :love: Det är så efterlängtat, jag känner mig sliten. De första tre veckorna ska jag bara vara hemma och har absolut ingenting planerat, så underbart! Det blir väl lite spontanutflykter och sånt men mest vill jag bara varva ner riktigt ordentligt och göra vad jag känner för :)

Benen känns riktigt trötta, jag vet inte alls varför. Känns de fortfarande så när vi åker på tävlingen så får jag gå runt banorna. Det viktiga är ju ändå att öva på orienteringen, det behöver inte gå fort. Och kroppen måste hålla.

Nu har jag sommarlov :love:

Och födelsedag på det, grattis till båda delarna och njut alldeles extra av dagen! :)

Angående semesterplaner och nedvarvning så ber jag att få citera mitt rättesnöre i livsfrågor, Nalle Puh: "Underskatta inte värdet av att göra Ingenting, av att bara ströva omkring alldeles ensam, lyssna på saker man inte kan höra och bara ha det bra." (Det är i alla fall något som jag själv ser fram emot när min semester infaller till midsommar.)

Nu har jag sommarlov :love: Det är så efterlängtat, jag känner mig sliten. De första tre veckorna ska jag bara vara hemma och har absolut ingenting planerat, så underbart! Det blir väl lite spontanutflykter och sånt men mest vill jag bara varva ner riktigt ordentligt och göra vad jag känner för :)

Benen känns riktigt trötta, jag vet inte alls varför. Känns de fortfarande så när vi åker på tävlingen så får jag gå runt banorna. Det viktiga är ju ändå att öva på orienteringen, det behöver inte gå fort. Och kroppen måste hålla.

Uh vad härligt! Och grattis på födelsedagen! :bump:

Själv ska jag åka och ha morgontjänst i stallet nu, sen får vi se vad dagen erbjuder. :)

Och födelsedag på det, grattis till båda delarna och njut alldeles extra av dagen! :)

Angående semesterplaner och nedvarvning så ber jag att få citera mitt rättesnöre i livsfrågor, Nalle Puh: "Underskatta inte värdet av att göra Ingenting, av att bara ströva omkring alldeles ensam, lyssna på saker man inte kan höra och bara ha det bra." (Det är i alla fall något som jag själv ser fram emot när min semester infaller till midsommar.)

Tack! :) Och det där citatet låter exakt så som det jag har sett fram emot allra mest :love:

Gårdagens motion blev lek i lekparken och en relativt stillsam promenad hem på ca 3 km.
Får bli bättring när syskonbarnen åkt hem imorgon.

Guuud vad underbart det låter @zassoo, grattis till både ledighet och födelsedag! Hur mycket har du kvar av din utbildning nu, det kan inte vara mycket? Jag ska verkligen satsa på att ge mig själv lite sådan Nalle Puh-tid nästa år. Detta och förra årets ledigheter har varit väldigt aktiva och planerade vilket förvisso är kul, men känslan av att ha flera veckor att bara landa och göra det som faller en in är ju också oslagbar.

Godmorgon kära beachisar! Åh vad jag älskar lördagsmorgnar, det är nog banne mig den bästa stunden på hela veckan! Jag gick och la mig redan 22.30 igår efter en vidrig jobbvecka som avslutades med en ännu mera vidrig fredag, och kroppen fick lite välbehövlig vila. Sedan vaknade jag i och för sig av fåglarna 06.30, men jag lyckades somna om och sov en timme till i alla fall.

Nu ska jag fixa med flyttlådor en stund, sedan blir det en löptur och i eftermiddag ska vi köra iväg till en sjö en bit norrut som jag inte ens kan uttala namnet på (Lochan a' Ghleannain?!) och tälta över natten! Det ska vara bra väder och runt 20 grader hela helgen, så sambon och jag tar chansen att frilufta på riktigt innan den skotska sommaren är över! (typ på måndag)

Vad har ni andra för er i helgen? :)

Grattis till både sommarlov och på födelsedagen!

Vaknade tidigt och låg och drog mig en bra stund, sedan gav jag mig ut på en liten joggingtur och vädret var perfekt i skogen!

Tjattrat lite med grannen och nu har jag ätit frukost på balkongen och vet inte alls riktigt vad jag ska göra av resten av dagen!?

Det här gick ju bra. Jag kom aldrig iväg i torsdags, och igår kändes det som om jag satt i en bil hela dagen. Och examensfirandet, det officiella, tog väldigt mycket längre tid än vi trodde, så blodsockret sjönk alldeles för mycket (vi hann inte äta lunch innan). Jag brukar inte vara känslig för det annars, men igår fick jag smaka på hur det kan kännas, var säkert för att jag inte drack något i den här värmen också. Puh, skönt att det är över. Vi gick i alla fall i tusen trappor, och något gav det tydligen, för jag har mördande träningsvärk i benen idag.

Idag har det varit en tidig morgon för ihopsläpp med en annan ponny min ska gå med i sommar. Tänkte ge dem ett par timmar att komma ihop sig lite nu och sen åka tillbaka och rida lite senare.

40 min gym avklarat! Armar och mage blev det, får se vad ryggen säger om det; tyvärr fick jag lite känningar i en del övningar men får se hur det känns efteråt.

Det har varit en vidrig jobbvecka även här, men nu är en oerhört efterlängtad ridtur avklarad och nästa häst väntar i stallet. Har i alla fall fått sådan kontinuitet med träningen att det gick att få in ett intervallpass i går kväll och ska ta veckans tredje löprunda i morgon. Det är så roligt när man kommit över den första segheten, och när det nu märks framsteg i princip varje vecka med längre och längre sammanhängande löpning.

Tänker mig att ta en cykelrunda i kväll och förhoppningsvis ytterligare ett pass hopp och skutt (FitnessBlender-programmet). Också det är sådant att det blir roligare efter några gånger när man fått upp både flås och styrka lite grann. Och magmusklerna tar inte så ohyggligt mycket stryk som efter ett längre uppehåll.

Sedan ska jag någon gång under helgen nöjessimma lite i havet, har en friluftsbassäng hyggligt nära men den öppnar först på tisdag. Måste ju börja träna till nästa etapp av Ica-klassikern, simning är inte min bästa gren. Så en del träningsminuter blir det nog, utöver att bara gå omkring och göra Ingenting. :)

Grattis på födelsedagen @zassoo! :) Och vilket härligt Nalle Puh-citat, @Lillgrådis! :love:

Här har det hänt igen. Jag lyfte dottern och det smällde till i ryggen. Vi var på studsmattan och jag segnade ner, lade mig i princip i framstupa sidoläge och grät av smärta. Dottern försökte trösta mig, men snart hade hon - på småbarns vis - tappat fokus på mig och började hoppa runt mig istället. Jättekul tyckte hon, aj aj aj tyckte jag. På något sätt tog jag mig ner och in och ligger nu med benen högt i soffan. Vi som skulle röja och storstäda i dag! :arghh: Och jag hade ju tänkt springa i kväll.

På tisdag ringer jag sjukgymnast. Det här funkar inte längre.

Grattis på födelsedagen @zassoo! :) Och vilket härligt Nalle Puh-citat, @Lillgrådis! :love:

Här har det hänt igen. Jag lyfte dottern och det smällde till i ryggen. Vi var på studsmattan och jag segnade ner, lade mig i princip i framstupa sidoläge och grät av smärta. Dottern försökte trösta mig, men snart hade hon - på småbarns vis - tappat fokus på mig och började hoppa runt mig istället. Jättekul tyckte hon, aj aj aj tyckte jag. På något sätt tog jag mig ner och in och ligger nu med benen högt i soffan. Vi som skulle röja och storstäda i dag! :arghh: Och jag hade ju tänkt springa i kväll.

På tisdag ringer jag sjukgymnast. Det här funkar inte längre.
Rörelse efter bästa förmåga, försöka sträcka på ryggen istället för att böja den och stabilitetsträning. Det är vad jag lärt mig de senaste veckorna ;)
Beror ju dock lite på symptomen, eventuell utstrålning och sådant också. En tripp till en sjukgymnast/fysioterapeut låter som ett bra val.

Idag är en betydligt bättre träningsdag än tidigare i veckan! Var uppe i stallet och fixade det och red en timma, och när jag kom hem bytte jag om och gav mig ut och sprang en runda. 3 km på 16:38 blev det :banana:

Vågar inte springa så långt såhär i början, har för mycket problem med kroppen för det, men det känns skönt att det går hålla ett (för mig) bra tempo, fast det bara var andra gången jag sprang!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Balkong 2025
  • Störiga saker vi stör oss på, del 39

Hund, Katt, Andra Djur