Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fan vad jag hatar folk som inte förstår att hålla sig undan andras saker. Hittar du den jäveln så håller jag i medan du går på hen med smörkniven.. :rage: Du kan inte få tag på någon billig ersättningscykel fram till du har råd att köpa något vettigt? Hoppas du får ut något på försäkringen iaf.
Knäna brukar dessvärre inte funka med billigare modeller (tänker typ biltema), och handlederna kräver dämpning i framgaffeln för att klara längre sträckor :(
Så jag hoppas innerligt att försäkringsbolaget är givmilda med ersättningen. Pojkvännen har erbjudit sig att skjuta till pengar om det behövs för eventuell mellanskillnad. Så just nu är jag mest sur över att det blir en så fullständigt onödig utgift, och att ingen annan cykel kommer ha lika fin färg.

Aha, undrade om de hade klippt en bygel :nailbiting:. Hade också vajer till min gamla men när jag köpte ny cykel köpte jag rejäla abus bygellås, använder två stycken för jag hoppas att det ska göra det så jävla omständligt att de inte tar just min cykel. Här uppe tror jag inte risken är så stor iofs (i alla fall inte jämfört med städerna), men i Uppsala var jag ständigt nojig för det.
Ja på nästa ska jag definitivt ha större och mer svårklippta lås.
Hade gärna velat ha möjligheten att montera en gps i ramen, för att kunna spåra den också (det hade dessutom varit smidigt om man kunnat koppla till endomondo ;) )

Knäna brukar dessvärre inte funka med billigare modeller (tänker typ biltema), och handlederna kräver dämpning i framgaffeln för att klara längre sträckor :(
Så jag hoppas innerligt att försäkringsbolaget är givmilda med ersättningen. Pojkvännen har erbjudit sig att skjuta till pengar om det behövs för eventuell mellanskillnad. Så just nu är jag mest sur över att det blir en så fullständigt onödig utgift, och att ingen annan cykel kommer ha lika fin färg.

Går det att hitta något begagnat? Men så klart att det är en helt onödig utgift. När jag pluggade hade jag en jättefin laxrosa cykel som blev stulen. Den var värd absolut ingenting men det kändes ändå skittråkigt att bli av med den, dels för att den var min och dels för att den hade så charmig färg, så jag förstår dig absolut angående det :D

Sprang tre km och tog det kanske inte riktigt lika lugnt som jag hade planerat, men jag kände mig stark och det är så mycket roligare att ha lite tempo :o Varvade sedan ner genom att jogga lite runt kvarteret och kände mig fräsch rätt snabbt igen. Jag är inte i så bra form, men skönt att återhämtningen funkar bra iaf :up:

Min Fitbit säger att det har blivit 13 000 steg idag, inklusive löprundan, så känner mig väldigt nöjd med dagen.

Går det att hitta något begagnat? Men så klart att det är en helt onödig utgift. När jag pluggade hade jag en jättefin laxrosa cykel som blev stulen. Den var värd absolut ingenting men det kändes ändå skittråkigt att bli av med den, dels för att den var min och dels för att den hade så charmig färg, så jag förstår dig absolut angående det :D
Går går det säkert, men jag är lite nojig att det ska vara stöldgods :cautious:
Håller som bäst på att tapetsera facebook med efterlysningar, och det inlägg jag skrivit på min egen sida där har delats att ett gäng personer, så om jag har jättemycket tur kanske den kan hittas. I så fall ska jag köpa en trisslott!

@zassoo åh vilken grej! Låter ju underbart roligt, förutom sömnen då. :p Hade jag åkt på nåt sånt där hade min sambo sett till att jag hade allt man kan behöva - till det räknas spade, vattentät påse till mobilen och överlevnadsmat. :D Hade jag packat helt själv hade jag glömt minst en tredjedel men haft med mig superviktiga saker som tuggumi, bok jag inte kommer läsa och fel mobilladdare. :p
Gillade din lilla novell, kul att få hela storyn ibland!

Förutom sömnen var det kul :D

Fiffig sambo du har! Min pappa är inget under av planerande, han tänker att allt löser sig. En sked hade han med sig, den fick vi använda till att både äta gröt, ta lingonsylt ur burken, röra i kaffet osv.

Då var det slutcyklat för min del. Nåt jävla kukarsle tyckte att min cykel inte skulle vara min längre, när jag ställt den i stan under EN TIMME medan jag åt lunch (givetvis låst!).
Cykeln som var anledningen till att mina knän för en gångs skulle fungerar som dom borde. Och att köpa en ny finns inte på kartan, det har jag inte råd med förrän typ nästa årsskifte när jag kunnat spara ihop en slant igen (har ju inte ett öre in nu under sommarlovet). Kul. Jätte. Skulle kunna flå den jäveln som tog den, med smörkniv!

Men vad fan :( :(

@zassoo orientering låter kul! Skulle vilja testa men det skulle nog vara en mindre katastrof att sätta karta och kompass i händerna på mig.

Det är ganska kul faktiskt! :) Kompassen kan vara lite klurig men man lär sig efterhand. Om det finns någon orienteringsklubb i närheten så kan du kanske få hjälp där? :) Det som är så bra med orientering är att man kan börja tävla i vilken ålder som helst, det finns alltid öppna banor utan åldersgräns där man bara springer den bana som har rätt svårighetsgrad (allt från superlätt till supersvårt). Till de klasserna kan man anmäla sig på plats samma dag.

@zassoo! Det låter både skitjobbigt och asgött! :) Så kul att sista orienteringen gick så bra!

Bra sammanfattning :D

Här har vi en som varit seg idag. Sov som sagt 12 timmar, sen har jag bara flutit runt typ :p Legat på en filt på gräset under stora äppelträdet, yogat lite, gått en promenad i sakta mak, och nu på kvällen tacos och film med maken. Inga måsten. Fast imorgon borde jag kanske packa upp :angel: (handduk och träningskläder har jag hängt upp, så ingen behöver oroa sig för mögliga textilier :D)

Det är ganska kul faktiskt! :) Kompassen kan vara lite klurig men man lär sig efterhand. Om det finns någon orienteringsklubb i närheten så kan du kanske få hjälp där? :) Det som är så bra med orientering är att man kan börja tävla i vilken ålder som helst, det finns alltid öppna banor utan åldersgräns där man bara springer den bana som har rätt svårighetsgrad (allt från superlätt till supersvårt). Till de klasserna kan man anmäla sig på plats samma dag.

Blir ju sugen på tävling nu :p din beskrivning påminde om alla meetings och övernattningar i tält, bilar (!) och hästlastbilar. Googlade och det fanns faktiskt en klubb i min lilla by. Men jag hade behövt en nybörjarkurs.

Nu ska jag utrusta mig med en hög med lappar och en tejprulle, och sen gå runt halva stan och sätta upp dom vid cykelställ.
Ska vara hos massören klockan 15, så det lär hinna bli en rätt bra sträcka.

Gillar iiiiiinte att jag, så fort jag kom till jobbet, kände mig tjock i svalget och lite snuvig, det var dock inget jag kände av när jag var hemma. Hoppas det bara är något ytterst tillfälligt, blir te och massa vatten nu på morgonen.

Ska ju träna ben och rumpa på gymmet idag och sedan tar systerdottern studenten på fredag så kan INTE vara dålig!

Gillar iiiiiinte att jag, så fort jag kom till jobbet, kände mig tjock i svalget och lite snuvig, det var dock inget jag kände av när jag var hemma. Hoppas det bara är något ytterst tillfälligt, blir te och massa vatten nu på morgonen.

Ska ju träna ben och rumpa på gymmet idag och sedan tar systerdottern studenten på fredag så kan INTE vara dålig!
Jag tror det är nåt som bara känns på jobbet. :)
Jag har en kompis som får ont i halsen så fort hon tänker på träning. :)

Skötte maten bra igår och träningen blev ett ridpass på hästen :)

Idag började jag dagen med en halvtimmes pw med hunden innan jobbet. Ikväll ska jag åka unghäst (blir inte mycket ridning då han är supergrön) och sen ska vi fortsätta snickra taket på lösdriften :)

Jag hade också lite ont i halsen igår, totalt inte välkommet eftersom vi har två studenter nu i slutet på veckan, varav den ena är här så då är det verkligen inte lämpligt med någon som hostar och snörvlar. Hoppas vi båda slipper det!

@zassoo Gud vad roligt det lät med orienteringstävling! Och vilka superfina bilder!

@cili Näe fy fan, stulen cykel är verkligen inget att hänga i julgranen. Jag har cyklar som är så dyra att jag aldrig lämnar dem utan uppsikt; när jag cyklar till jobbet tar jag in cykeln på kontoret. Men har man en "normal" cykel som man även cyklar till stan med så har man ju inte mycket annat val än att låsa fast den. Jag håller tummarna för att den dyker upp! Håller även med @Niyama att bygellås är det absolut bästa. Det finns tyvärr inga vajerlås som är godkända försäkringsmässigt (mig veterligen, det var några år sedan jag var i branchen så det kan ha kommit något nytt) utan det är bygellås eller ramlås som gäller.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka