Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hann inte med nån motion igår, och det ser dåligt ut med det även idag. Ska se om jag kan få in en liten promenad ikväll iaf.

När jag kommer hem ska jag förresten få tummen ur och boka en kiropraktortid. Sen i höstas har jag haft jätteont/en låsning i ländryggen mot ena höften och jag har mest gått runt och hoppas på att det ska försvinna av sig själv :meh: Jag tror att träningen kommer gå så mycket bättre om jag får bort det problemet, nu kan jag inte lyfta ena benet över normal "gånghöjd" utan att skrika till av smärta. Vissa övningar på programmet kunde jag inte göra, när jag provade i början gjorde det så ont att jag blev som förlamad av smärta. Jätteläskigt! Nu när jag inte tränat alls på två veckor känner jag att det gör jätteont, kan knappt sitta normalt. Det blir kul på långflygningen hem :up::banghead:
Oj, det låter ju verkligen som något som behöver kollas upp :eek: Hoppas du får rätt på det snart!

Jag började dagen med ett överkroppspass, har fått en nytändning på träningen den senaste tiden :love: Satte ihop ett nytt träningsschema förra veckan, det brukar ge lite ny motivation och kroppen känns pigg och glad efter förkylningen. Härligt att vara tillbaka!

Oj, det låter ju verkligen som något som behöver kollas upp :eek: Hoppas du får rätt på det snart!

Ja, jag förstår inte varför jag gått så länge med det utan att göra något :meh: Det kom över en natt i höstas, de två första veckorna var helt olidliga men jag hoppades på att det skulle gå över. I samma veva var jag hos läkaren då jag var extremt förkyld utan någon förbättring i fyra månader och jag trodde att det kanske hörde ihop med det. Förkylningen försvann tillslut (utan läkarhjälp dock..) men ryggontet stannade kvar. Härligt :up::wtf:

Idag blev det ett ordentligt dressyrpass i ridhuset tillsammans med två andra från betet. Bra av flera skäl, 1) vi behövde köra lite ordentligt, 2) hon fick träna på att vara inne i ridhuset som hon egentligen inte gillar, och jag har av bekvämlighet därför ridit mycket i paddocken istället och 3) hon fick vara där inne ihop med två andra hästar, jättebra träning inför framtida framridningar.

Nu ska ni få läsa något historiskt: jag har precis sprungit min första mil.

Det gick nästintill imponerande långsamt, eftersom jag sprang på små hundpromenadstigar i skogen och därmed fick anpassa stegen efter stenar, rötter och lerhål. Det blev också en hel del plötsliga slut vid asfalterade bilvägar, stigar som löstes upp i intet och blötmarker som jag inte ville ta mig igenom med mina vita skor. Men jag sprang hela tiden (nåväl, klev över några stora stenar och gick några meter när det kom två lösa hundar farande rakt emot mig) och jag hade en bra känsla, så jag är nöjd ändå. Jag har ju aldrig vågat tro att knäna skulle palla en så lång sträcka i ett svep. Men nu vet jag att dom håller, så nu kan jag antingen jobba på att vässa tiden eller lägga löpningen åt sidan med vetskapen om att jag kan om jag vill ;)

Pulsen låg stadigt kring 160 och hade det inte varit för att benmusklerna började ledsna och att stortårna gjorde ont p.g.a. nytillkomna vätskeblåsor så hade jag kunnat fortsätta hur länge som helst kändes det som.
Någon klarat-milen-present blir det dock inte (har haft sånna "morötter" när det gällt tidigare distanser), det får räcka med cykelinköpet igår ;)

Fan vad bra du är!! Heja!! :)

Blev sjukt stressad igår, över att inte komma i min bröllopsklänning. Två månader kvar till bröllopet igår, och en månad kvar till jag ska till sömmerskan med klänningen. Vore ju trevligt om den passade bra när jag kommer dit liksom.

Ätit vettigt idag och ska avsluta med färskpotatis, torskrygg & örtsmör nu. Ska bli gött.
En sväng på gymmet med mycket rygg och så 5 km powerwalk idag.

Idag har XXL 25% rabatt på ett helt köp. Jag köpte cykel m.m. i söndags. Men tack vare deras prisgaranti i 30 dagar kunde jag vackert knalla dit och få pengar tillbaka :D
Så den (i mina ögon) dyra cykeln blev genast mycket billigare! Härligt med lite flyt i tillvaron.

Nu ska jag fira det hela med att ta ut den på en sväng alldeles ensam. Förra gången var pojkvännen med och klagade över att jag cyklade fort, för han hann inte med då :angel:. Så nu kan jag trampa på bäst jag vill en stund

Gårdagens pass känns i kroppen, kan jag säga. Hade tänkt springa men det hade bara blivit plågsamt (plus att jag hade varit tvungen att ta ungen i sportvagnen och hon är inte helt kompis med den just nu). Blev 8,5 km promenad med en kompis istället, alldeles lagom!

Trotsade grått väder och duggregn och stack ut en liten joggrunda :up: Lite blåsigt i början men sen kom jag in i bokskogen och det var jättefint. Tredje passet och klämde till med lite mer än 3 km jogg, kändes riktigt bra :)
Lugnt yogapass på det och nu ska jag laga massa supergod indisk linsgryta MUMSSSSSS ("bara" ätit mackor och musli idag så är riktigt sugen på mat) :D

Säg den lycka som varar. Kom typ 5 km. Sen attackerade en lös hund och nu rinner blodet rejält. Svindjupt hack i benet. Väntar på pojkvännen som ska hämta mig och köra till akuten, och är i telefonkö till polisen. Det gör så jääävla ont. Står på ett ben lutad över cykeln och grinar av smärta.

Säg den lycka som varar. Kom typ 5 km. Sen attackerade en lös hund och nu rinner blodet rejält. Svindjupt hack i benet. Väntar på pojkvännen som ska hämta mig och köra till akuten, och är i telefonkö till polisen. Det gör så jääävla ont. Står på ett ben lutad över cykeln och grinar av smärta.

Men gud vilken otur du har! :(

:eek: Men va fan! Är hacket i benet ett resultat av hunden eller av att du gick omkull i samband med attacken? Hoppas på det senare, djurbett är otäcka saker.

Men gud! Vilken mardröm.

Fy jävla fan!! Kom det någon ägare? Usch vad jag lider med dig! Kram!

Väntar på ortoped nu. Dom tror att det kan vara rätt illa. Och ena muskeln funkar inte

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur