Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej tråden, känner att det är dags jag slutar lurka i skuggorna :D
Jag är: 34 år, Malmöbo. Jobbar som administratör så mycket sittande på kontor blir det, som tur är har jag mina hund, en flatte. Mycket skogsrundor blir det så vardagsmotionen är det inget fel på direkt. Jag vill dock bli starkare, fastare i kroppen och få bättre matvanor. Och komma igång med springandet ordentligt!
Senaste veckan har jag tränat en hel del pilates (älskar Blogilates på Youtube) och lyckats undvika kakor och godis. Tänkte försöka hålla snasket till en dag i veckan. Hängde med på utmaningen på Endomondo också, all pepp är bra pepp!
Välkommen hit! :D

Blev en underbar kvällspromenad på 1 h ihop med hunden igår :love: Fint väder, lugnt och tyst (skulle inte klara att bo i stan....), glad hund och glad matte :)

Idag vet jag inte riktigt vad jag får till då maken ska iväg ikväll och det kan bli sent. Kanske hinner springa en kort tur innan han sticker för sen har jag ungarna ensam så kan inte göra något efter det :) Kanske kan finna något bra träningspass att göra ute på gräsmattan som höjer pulsen lite. Tips?

Blev en underbar kvällspromenad på 1 h ihop med hunden igår :love: Fint väder, lugnt och tyst (skulle inte klara att bo i stan....), glad hund och glad matte :)

Idag vet jag inte riktigt vad jag får till då maken ska iväg ikväll och det kan bli sent. Kanske hinner springa en kort tur innan han sticker för sen har jag ungarna ensam så kan inte göra något efter det :) Kanske kan finna något bra träningspass att göra ute på gräsmattan som höjer pulsen lite. Tips?

@zassoo skrev för några sidor sen om ett 500 rep-pass hon hade gjort, leta upp det vetja. :)

Hittade zassoos 500 rep-pass (är antagligen blind) så jag letade upp ett hiit pass på Youtube som jag nog tänker testa ikväll :) Hon som gjort videon såg vältränad ut och flåsade bra på slutet så jag kommer alltså vara död i morgon :o:angel::D

Hittade zassoos 500 rep-pass (är antagligen blind) så jag letade upp ett hiit pass på Youtube som jag nog tänker testa ikväll :) Hon som gjort videon såg vältränad ut och flåsade bra på slutet så jag kommer alltså vara död i morgon :o:angel::D

500 rep-pass är superenkelt att sätta ihop själv! :) Välj ut 5 st övningar som du vill köra, t.ex. armhävningar, omvända situps, utfallsgång, knäböj med press (med lagom tungt föremål eller vikt) och burpees. Första varvet kör du 40 repetitioner per övning, andra 30, sen 20 och sen 10. Vila lagom mycket mellan varven. Garanterat jobbigt :D

500 rep-pass är superenkelt att sätta ihop själv! :) Välj ut 5 st övningar som du vill köra, t.ex. armhävningar, omvända situps, utfallsgång, knäböj med press (med lagom tungt föremål eller vikt) och burpees. Första varvet kör du 40 repetitioner per övning, andra 30, sen 20 och sen 10. Vila lagom mycket mellan varven. Garanterat jobbigt :D

Tack! :)

Välkommen @Halfrek
---
Jaha, då var det sista passet med kollegan för ett tag då han går på semester, vilket innebär att jag får rodda runt mig själv på gymmet framöver. Känns dock helt okej, känner att jag har en ganska bra grund att stå på nu!

Och imorgon hoppas jag verkligen att jag känner av bröstet något, har skitsvårt att få kontakt med bröstmusklerna och känna något i dom så idag körde jag fler repetitioner än vanligt i övningarna så får se om det gör någon skillnad.

Välkommen @Halfrek
---
Jaha, då var det sista passet med kollegan för ett tag då han går på semester, vilket innebär att jag får rodda runt mig själv på gymmet framöver. Känns dock helt okej, känner att jag har en ganska bra grund att stå på nu!

Och imorgon hoppas jag verkligen att jag känner av bröstet något, har skitsvårt att få kontakt med bröstmusklerna och känna något i dom så idag körde jag fler repetitioner än vanligt i övningarna så får se om det gör någon skillnad.

Kör tyngre istället för fler reps är mitt spontana tips (förutsatt att du känner dig hyfsat trygg med tekniken). Vissa muskler är skitsvåra att få kontakt med om man inte har lite motstånd.

Jag försöker övertyga pojkvännen om att vi ska ut och cykla en sväng, men han är skeptisk. Jag vill ju ut och träna det där jäkla benet, men vill inte åka själv nu när det inte går att stanna med bil på så många ställen p.g.a. power meet (dvs det kan bli svårt att hämtas om det skiter sig). Det borde finnas bärgningsservice för invalida cyklister :angel:

Jag och hästen red ut en dryg timme eller lite mer idag. I början var hon rädd för och reagerade på precis allt, så jag är glad att det gick att rida ut problemet och inte behöva hoppa av. Vi småskuttade lite hinder i skogen som finns på en slinga vi har, de hade byggt på den idag faktiskt så det var lite mer hinder. Vi har ridit den ganska mycket både i vinter och förra, men då har hon haft draghjälp av en annan häst som hoppar först, så hon behöver träna på att hoppa utan någon annan som plöjer vägen.

Dessutom provade jag ett par ridbyxor sen gymnasiet idag, och de var faktiskt för stora. :eek: Jag som knappt tycker att jag har rört mig sista halvåret.

Kör tyngre istället för fler reps är mitt spontana tips (förutsatt att du känner dig hyfsat trygg med tekniken). Vissa muskler är skitsvåra att få kontakt med om man inte har lite motstånd.

Ja absolut, det är ett bra tips!

Jag varvar mina pass mellan att köra tungt och köra fler repetitioner (fortfarande på hög vikt men inte max). Hittills har dock fler reps och set varit mest effektivt på just bröst, att nöta lite längre helt enkelt.

Har en liten teori om att det är mina triceps som ger upp tidigare så nu är planen att lägga lite extra kärlek på dom och se hur det påverkar bänkpressandet :up:

Sitter i soffan och funderar på om jag ska springa en kort sväng... Känner mig sådär taggad, men va tusan. Ska förvisso springa imorn, men tänkte mig typ 3 km idag. Och så runt 5 imorn...
Ska fundera en liten stund till :p

Förutom morgonturen med hunden på 6 km så sprang jag en runda när jag kom från jobbet. Jag har försökt bli "en sån som springer" fler ggr än jag kan räkna men det har aldrig velat ta sig, har alltid kroknat när det börjar bli jobbigt. Idag sprang jag för första gången i världshistorien tjugo minuter i sträck! Inte mycket att skriva hem om för de flesta men jag är så jäkla glad!

Jag har haft astma sen jag var sex, både ansträngningsastma och "vanlig" men nu har jag bytt läkare och fått nya mediciner. Nu fattar jag hur folk har orkat springa, de har fått luft.... Kändes helt annorlunda idag! :banana:

Förutom morgonturen med hunden på 6 km så sprang jag en runda när jag kom från jobbet. Jag har försökt bli "en sån som springer" fler ggr än jag kan räkna men det har aldrig velat ta sig, har alltid kroknat när det börjar bli jobbigt. Idag sprang jag för första gången i världshistorien tjugo minuter i sträck! Inte mycket att skriva hem om för de flesta men jag är så jäkla glad!

Jag har haft astma sen jag var sex, både ansträngningsastma och "vanlig" men nu har jag bytt läkare och fått nya mediciner. Nu fattar jag hur folk har orkat springa, de har fått luft.... Kändes helt annorlunda idag! :banana:

Det är väl jättebra? Grymt jobb!
:)

Ligger i sängen och tänkte att jag skulle sova till 9 iaf, eftersom jag sen ska iväg och byta en klänning, hämta en vän och efter det springa.

Men, fan. Går upp nu istället och går ut och går en sväng. Det är ytterst få dagar till brudklänningsprovning så det är väl bara att göra vad jag kan tills dess. :p
Och nej, jag ville inte va en sån som hetsade mig i min klänning, men tja, jag var ju smalare när jag köpte det så det är bara att göra. Annars är det för många tusenlappar i sjön... :p

Jag körde ett pass HIIT enligt en Youtubefilm jag hittade ihop med ungarna igår och efter att dom lagt sig körde jag en egen variant :D Har träningsvärk både här och där idag haha!

Dålig matdag idag då det blev kycklingwrap från McDonalds till lunch och sen sa vi äta hamburgare hemma. Men äldsta dottern ville ut och cykla så då ska jag ta på mig träningskläder och springa med :) Ska även rida ikväll men det blir nog inte så ansträngande.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka