Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Red för min dressyrtränare imorse med pålle, inte sett tränaren på evigheter pga pålle tidigare skadad.. Men tränaren tyckte att jag såg vältränad ut och frågade hur mycket jag tränade.. :o Och jag själv som inte tycker det händer något.. Det gör det tydligen.. :p Kul att höra!
Och pålle gick bra på träningen! Vi har lite att jobba på, men så är det ju också lättare att tappa det man hade än att bygga upp det igen, men vi är på g! Fina pålle! :)

Var sen ute och red mina 2 bonushästar, kom typ ett monsunregn precis då så det blev till att trimma dem i ridhuset över lite bommar, båda skötte sig!

Nu ska jag dra till skogen och springa lite, terränglopp om en vecka! :D
(och så match dagen efter.. :angel: :up: :laugh: )

Hjälp mina armar är döda :p Maken bestämde upplägget så det blev fällkniven på en hög sten, armhävningar, puh ups för baksida armar (vet inte vad det heter) mot sandlådan, höftlyft, axlar med en staketstolpe, spring runt huset och upp i vår höga traktorkärra och ner på andra sidan. 15 reps av varje och 4 varv. Nästa gång blir det mera ben för det är jag bättre på haha! Men mina armar och axlar behöver jobba :D

Hur går det med drickandet @Mumfie ? Jag kan också vara dålig på att dricka: de senaste dagarna har jag mått illa till och från varje dag och det är nog en kombination av värmen, att jag druckit för lite och att jag har mens. Är inte roligt alls, men inte i närheten av din upplevelse efter blodgivningen. Usch, vad jobbigt det lät!

I onsdags träffades en kompis och jag med våra barn i en lekpark. Det fanns en sådan där ställning som man kan gå apgång i och jag tog tag i den och tänkte försöka häva mig upp. Gissa om jag blev förvånad när jag drog mig upp i en pullup hur lätt som helst! :eek: Både min kompis och jag tappade hakan och hon undrade vad tusan jag tränade för något i smyg. Och det roliga är att jag ju fortfarande enbart vardagstränar, dvs bär runt på barnet, kastar runt på henne och leker. Har inte tränat styrketräning sedan i januari.

Testade hemma hos mamma dagen efter i hennes mattpiskningsställning och drog mig upp hur lätt som helst två gånger och kämpade mig upp en tredje. Sedan tyckte brorsan att jag skulle testa en med händerna brett isär och det klarade jag nästan. Känner mig starkast i världen och är så jäkla mallig! :D

Grymt jobbat @zassoo :D jag var med 2013 i Boden efter att inte ha orienterat på många år. Höga kusten om två år låter väldigt lockande!

Ja visst låter det roligt? :) Jag hoppas verkligen att jag kan vara med då. Arvika är inte riktigt lika lockande, men vem vet ;) De lockar med fina skogar och "sköna värmlänningar" :laugh:

Hur går det med drickandet @Mumfie ? Jag kan också vara dålig på att dricka: de senaste dagarna har jag mått illa till och från varje dag och det är nog en kombination av värmen, att jag druckit för lite och att jag har mens. Är inte roligt alls, men inte i närheten av din upplevelse efter blodgivningen. Usch, vad jobbigt det lät!

Jo, det går bra! Eller det gick bra i några dagar iallafall, nu har jag slarvat igen :o Dagen efter var jag alldeles svag och skakig i benen, ni vet som när man kört ett riktigt tufft styrkepass? Så jag tog med mig en flaska iste till jobbet och innan lunch hade jag fått i mig en liter vätska, rekord! Hälften vatten och hälften iste ungefär. Tack för påminnelsen iallafall, nu ska jag gå och dricka :up:

Det blev 6km i skogen på nytt pb (!!) igår (eftersom att klockan blivit 3.11 i skrivande stund.. :p) + ca 5km promenad efteråt på jakt efter pokémon.. :angel: :D Och där mitt i allt ringde jobb.. såattehh.. 9h extrajobb, slutar 07 och har inte sovit tillräckligt på långa vägar för detta egentligen..

Idag tänkte jag köra backintervaller för första gången i mitt liv :D Hade tänkt springa 7 km men först men tänkte om haha.

Men nu först ska jag ta ett träningspass på hästen :up:

Min sambo har börjat träna en massa, men istället för att bli peppad känner jag mig mest matt inför tanken på att komma igång själv. Han kom in efter sitt morgonlöppass och frågade om jag inte ska ge mig ut och springa och kommer annars med hurtiga tillrop då och då, men det nästan sänker motivationen. Det är verkligen ombytta roller här i huset! :D Nu börjar jag förstå varför han satte sig på tvären när det var jag som var hurtig. :rofl:

Jag ska försöka ge mig ut på en springtur i dag. Jag ska baaaaaara först. Wish me luck!

Min sambo har börjat träna en massa, men istället för att bli peppad känner jag mig mest matt inför tanken på att komma igång själv. Han kom in efter sitt morgonlöppass och frågade om jag inte ska ge mig ut och springa och kommer annars med hurtiga tillrop då och då, men det nästan sänker motivationen. Det är verkligen ombytta roller här i huset! :D Nu börjar jag förstå varför han satte sig på tvären när det var jag som var hurtig. :rofl:

Jag ska försöka ge mig ut på en springtur i dag. Jag ska baaaaaara först. Wish me luck!
Hoppas du får en bra runda i din egen takt!

I morse har jag kört ett blandat pass med lite backintervaller, styrka och rörlighet varvat med promenad och naturspaning. Kändes skönt att köra rörlighetsträning, borde förmodligen slänga in mer sånt.

Dagens träning klar!
Joggade 1,5 km bort till en brant backe som jag sprang så snabbt jag orkade uppför och joggade nedför 7 ggr och sen joggade hem :)

Nu ska det bli gött med en dusch och sen nåt att äta :)

Veckans tredje joggingpass avklarat. Så jag var ute alla tre gångerna jag skulle den här veckan. Nästa pass ska jag springa 5 kilometer. Jag har aldrig sprungit så långt någonsin i mitt liv. Men jag tror det kommer gå. Känns som jag kan springa hur länge som helst Springer SJUKT långsamt. Typ 6,5 km/h. Alltså promenadtempo. Men så fort jag springer snabbare så känns mina ben som bly.

Men snart börjar det väl bli dags att jobba på tempot också och inte bara distansen. Vet inte om jag är så sugen på att springa kistaloppet på 100 minuter.

Veckans tredje joggingpass avklarat. Så jag var ute alla tre gångerna jag skulle den här veckan. Nästa pass ska jag springa 5 kilometer. Jag har aldrig sprungit så långt någonsin i mitt liv. Men jag tror det kommer gå. Känns som jag kan springa hur länge som helst Springer SJUKT långsamt. Typ 6,5 km/h. Alltså promenadtempo. Men så fort jag springer snabbare så känns mina ben som bly.

Men snart börjar det väl bli dags att jobba på tempot också och inte bara distansen. Vet inte om jag är så sugen på att springa kistaloppet på 100 minuter.

Det är klokt att börja med mycket långsam jogg när man är ovan, just för att få den där känslan av att man kan springa och för att vänja kroppen vid rörelsemönster och belastning. Tids nog kommer du kunna öka farten en sträcka och när blykänslan kommer du kunna återhämta dig i din långsamma jogg för att sedan öka farten lite igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet