Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Red ett dressyrpass med pålle runt lunch idag och så bra han gick! Trots att han var lite trött efter vår galopprunda igår! :) Och! Vilken skön hoppsadel vi har hemma på prov, både pålle och jag gillar den! Lutar starkt åt att det blir den! ;)

1,5h fotbollsträning innan ikväll! INGA pigga ben här inte.. haha.. intensiv helg med terränglopp och match + pålle + jobb.. :D Hade en del ont i ena knäet i natt när jag jobbade efter matchen, det mesta har gått över men lite kändes på träningen så det bli lite vila för benen ett par dagar (förutom ridningen.. ;))
Cyklade dit och hem så ca 1mil cykel också ^^

Hade varit underbart med massage just nu.. :p

Jag hittade en häst utan ryttare på kvällspromenaden. Trots alla år med hästar tycker jag det är sjukt obehagligt, och i detta fall lite extra för att jag inte visste vems häst det var och därmed inte vem ryttaren kunde vara och var den kunde finnas om den låg skadad nånstans. Såg hästen på långt håll och den skrittade lugnt på vägen så jag såg ju att ingen ryttare var i närheten. Sen kom i alla fall en anhörig till ryttaren som hade hört om olyckan och letade efter hästen, och berättade att ryttaren var hittad och ambulans på väg. Jag fortsatte promenaden och senare kom samma person i bil och berättade att ryttaren åkt i väg i ambulans, "skallskada men vid medvetande". Tydligen brukar personen rida utan hjälm (vet inte om det var så idag) så hoppas det gått okej.

Jag hittade en häst utan ryttare på kvällspromenaden. Trots alla år med hästar tycker jag det är sjukt obehagligt, och i detta fall lite extra för att jag inte visste vems häst det var och därmed inte vem ryttaren kunde vara och var den kunde finnas om den låg skadad nånstans. Såg hästen på långt håll och den skrittade lugnt på vägen så jag såg ju att ingen ryttare var i närheten. Sen kom i alla fall en anhörig till ryttaren som hade hört om olyckan och letade efter hästen, och berättade att ryttaren var hittad och ambulans på väg. Jag fortsatte promenaden och senare kom samma person i bil och berättade att ryttaren åkt i väg i ambulans, "skallskada men vid medvetande". Tydligen brukar personen rida utan hjälm (vet inte om det var så idag) så hoppas det gått okej.

Usch va otäckt :(

Vaknade innan kl 6 i morse av att grannen knackade på (och hunden började skälla) och sa att vi har en häst på rymmen. Satans hästkräk! :mad: Maken gick ut och hämtade in honom medan jag fick ungarna till att somna om. Så ikväll får vi modifiera hästhagen med ännu en tråd och gå med röjsågen för att få så mycket ström det bara går.

Så vi får väl se vad det blir med det planerade ridningen och styrketräningen idag. Hagen får vara prio ett.

Usch, obehagligt! Hoppas det gick bra med ryttaren.

Fick min cykel lagad supersnabbt igår så idag svishade jag till jobbet i världens motvind. :p Skön start liksom, inte suttit på cykeln på några månader. Tjänar iaf in den kostnaden på att skippa bussen en vecka, så himla dyrt med buss..! Får bli bättre på att cykla och gå (tar 30 min att gå).

Tog med mig promenadskor till jobbet idag (har högklackat annars idag) för jag tänkte gå en tur på lunchen. Men jobbet hopade sig så jag jobbar över lunchen så jag kan sticka strax efter kl 16 :)

Än så länge är det bara lite lätt träning som gäller, men nedräkning till 26/8 då jag ska börja simma igen. Varann fredag ska sambon vara föräldraledig så den dagen innebär träna och plugga :D

Red ut pålle imorse, blev ett bra pass och han skötte sig, skrittade av en extra sväng upp till mamma för att säga hej, där får pålle spel av okänd anledning, hoppar, studsar och drar järnet tillbaka på smala stigen, jag sitter kvar men drar huvet genom grenarna till mammas körsbärsträd som hänger ut över stigen.. Såattehh.. har ett snygg skrapsår under underläppen/på hakan nu.. och ett par repor i hjälmen.. tur jag hade munnen stängd.. :rofl:
Inga problem att rida tillbaka till mamma sen i lugn och fin skritt.. Knas-pålle! :p

Jag dras fortfarande med min hälsporre. Motivationen till att äta ostbågar är större än att träna när jag inte kan göra något kul. :meh:

Men jag tänkte på dig när jag hade vägarna förbi åre för några veckor sedan! :)

Åh vad drygt. Finns det inget som funkar och är kul?
(Man kan ju äta ostbågar OCH träna ;) )

Yes! Jag fick till ett träningspass ändå trots att maken gick ut för att röja runt hästhagen. Körde jobbiga 20 min ihop med ungarna och nu ska dom sova :) Ridning blir det nog inte pga grejandet med hästhagen som vi måste göra. Få ta det i morgon istället :)

Åh vad drygt. Finns det inget som funkar och är kul?
(Man kan ju äta ostbågar OCH träna ;) )

Som det är nu får jag ont av raska promenader, kan strosa. Kör pokémon go! :) Simma går an, men simhallen har varit stängd under sommaren. Det är planen för hösten. Och sjukgymnast igen nästa vecka, tänkte kolla om jag kan få stötvågor. :)
Vill ju springa, skatea och köra hoppiga pass på gymmet!

Ja.. fast helst inte samtidigt! :D

Som det är nu får jag ont av raska promenader, kan strosa. Kör pokémon go! :) Simma går an, men simhallen har varit stängd under sommaren. Det är planen för hösten. Och sjukgymnast igen nästa vecka, tänkte kolla om jag kan få stötvågor. :)

Alltså pokemon :rofl: Jag har tjatat på min vän/granne om att hon ska följa med mig upp på nåt berg här, hon suckar och pustar och jag har hittills inte lyckats få med henne. Idag sa hon plötsligt
- Jag vill gå upp för en backe i Björnen
- Va? Vill du? En backe?
- Ja, en av slalombackarna.
- Öh? Helt plötsligt? Varför där?
- Det är ett pokestopp (eller nåt liknande, vet inte riktigt vad det hette) där.
- :laugh:

Men ja, jag tackar pokemon för det. Vore fint om de kunde lägga något väldigt viktigt på Storsylen eller så.

Simning låter fint! Tycker du ska vara aktiv i tråden också!

@Niyama haha, men det är väl fab? :D och ja, pokestops heter det! :D

Tipsa henne om att det kanske finns ovanliga pokémon på fjället? ;)

Ja, jag ska försöka! Den här tråden peppar så jäkla bra också! :) kollade nu, simhallen öppnar 22 augusti, lagom till skolstart mao! :)

Pokemon Go är en fantastisk rehabapp :D Man strosar så fint i ett lugnt tempo utan att det blir tråkigt. Min sjukgymnast skrattade högt när jag sa att jag jagar pokemon när jag mängdtränar benet :D

Mc Donalds till lunch var väl inget bra val, men det var gott :o:D

Planen gällande träning ikväll är springa med hunden och rida. Blir väl mest åka häst då unghästen ska med som handhäst :)

Vad ska jag göra åt min höft egentligen. Hej sjukgymnaster i tråden? Det måste finnas bra övningar för att stärka den där lille sketmuskeln som hjälper till att lyfta benet? Efter att ha cyklat 1,5 dag till jobbet kom liiiite känsla i höften i morse på cykeln. Sen i skogen fick jag ta på regnbyxor och med det motståndet i varje steg började det kännas mer och mer i höften. Känns mest som en retning men jag vill INTE hamna där igen att jag knappt kan stödja på benet!

Har fått stretchövningar som typ hjälper, känner att jag måste göra något mer. Att gå ut med regnbyxor i skogen blir oundvikligt i höst. Ibland känns det som att det bara blir mer retat av att jag stretchar, att vila från cykling och sen även från fältjobb var nog i huvudsak det som hjälpte mes sist.

Gärna även tips på friluftsbyxor och regnbyxor som är tunna, lätta men tåliga och bra! Måste skaffa byxor helt i stretch istället för nuvarande som bara har lite stretch i höft, rumpa och knä. Finns det stretchiga rengbyxor?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka