Igår red jag och ponny ut ungefär en timme själva, mest skritt men också lite trav och galopp. Lite mer miljöträning/psykisk träning för henne egentligen. Har lite lätt panik över att vi snart ska flytta hem till stallet igen, eftersom det kommer innebära att jag måste rida en bit bredvid en hårt trafikerad väg för att ta mig till ridvägarna, och det är varken hon eller jag riktigt trygga med än, så vi jobbar på med att rida själva.
Idag blev det däremot med sällskap av två stallkompisar, och vi var ute i över två timmar. Bortsett från att vi red vilse (tack gode gud för telefoner med gps och internet, annars hade vi snurrat runt där än), så var det en runda som vi mycket väl skulle kunna rida ensamma, för det var noll trafik nästan. Såna rundor försöker jag suga åt mig som en tvättsvamp. Vi skrittade mycket även idag, men två lite längre galopper blev det också.
Idag blev det däremot med sällskap av två stallkompisar, och vi var ute i över två timmar. Bortsett från att vi red vilse (tack gode gud för telefoner med gps och internet, annars hade vi snurrat runt där än), så var det en runda som vi mycket väl skulle kunna rida ensamma, för det var noll trafik nästan. Såna rundor försöker jag suga åt mig som en tvättsvamp. Vi skrittade mycket även idag, men två lite längre galopper blev det också.