Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår red jag och ponny ut ungefär en timme själva, mest skritt men också lite trav och galopp. Lite mer miljöträning/psykisk träning för henne egentligen. Har lite lätt panik över att vi snart ska flytta hem till stallet igen, eftersom det kommer innebära att jag måste rida en bit bredvid en hårt trafikerad väg för att ta mig till ridvägarna, och det är varken hon eller jag riktigt trygga med än, så vi jobbar på med att rida själva.

Idag blev det däremot med sällskap av två stallkompisar, och vi var ute i över två timmar. Bortsett från att vi red vilse (tack gode gud för telefoner med gps och internet, annars hade vi snurrat runt där än), så var det en runda som vi mycket väl skulle kunna rida ensamma, för det var noll trafik nästan. Såna rundor försöker jag suga åt mig som en tvättsvamp. Vi skrittade mycket även idag, men två lite längre galopper blev det också.

Jag fortsätter på mitt sockerfri jag. Idag har jag experimenterar lite i köket och resultatet blev kokostoppar gjorda på kokos, dadlar, vaniljpulver, några hasselnötter och lite kokosolja, sen smaksatte jag dem med en passionsfrukt och en halv lime. Mums! Det ska jag mumsa på ikväll när familjen äter godis.

Igår hade jag en riktigt bra promenerardag! Gick sju km innan jobbet och när klockan slog åtta hade jag redan gått 10000 steg :D Dagen slutade på runt 25000 steg, den sista planerade promenaden blev inte av, jag somnade direkt efter OS-hoppningen :o

Igår red jag igen och idag hade jag träningsvärk insida lår och mage:laugh: Den är terminen rider vi 1 timme ist för 45 min och det är tufft!

Idag var det Ironman i stan så passade på att gå 12 km och titta lite. Imponerande och häftigt!

Känner att jag ska försöka komma igång nu och har satt upp ett mål! Wings for Life World Run är den 7 maj 2017 och då är min tanke att jag ska lyckas springa 15 km innan bilen kommer ikapp mig. Då springer jag 1,5 h och 6 min/km. Jag har ju lång tid (5,5 månader) på mig nu att träna upp mig så det bör inte vara omöjligt.:D

Känner att jag ska försöka komma igång nu och har satt upp ett mål! Wings for Life World Run är den 7 maj 2017 och då är min tanke att jag ska lyckas springa 15 km innan bilen kommer ikapp mig. Då springer jag 1,5 h och 6 min/km. Jag har ju lång tid (5,5 månader) på mig nu att träna upp mig så det bör inte vara omöjligt.:D

Läste lite om det och åh vad roligt det låter, det vill jag också göra! :D Jag satsar också på 15 km, distansen klarar jag men tiden? Jag är en riktigt långsam löpare så jag behöver träna massor om jag ska kunna hålla det tempot :rofl:

Läste lite om det och åh vad roligt det låter, det vill jag också göra! :D Jag satsar också på 15 km, distansen klarar jag men tiden? Jag är en riktigt långsam löpare så jag behöver träna massor om jag ska kunna hålla det tempot :rofl:

Hur snabbt springer du idag? jag tänker att man ju hinner träna upp det :)

Har haft en gymdipp på drygt en vecka pga att mitt gymsjälvförtroende fick en rejäl knäck senast. Idag pallrade jag mig dit på en tid jag visste att jag skulle vara ensam och körde lite mage. Det gick bra. Utöver besvärliga tankar dras jag också med ett skoskav som sitter så dumt till att det tar evigheter för det att läka. :down:

Ikväll hamnade jag sedan på den italienska militärbasen för de hade pizzakväll. Vedugnsbakad pizza direkt från ugnen! :love: Mozzarella! :love::love: Gelato! :love::love::love: Himmelriket!

Hur snabbt springer du idag? jag tänker att man ju hinner träna upp det :)

Nu har jag inte sprungit regelbundet på ett par månader, och innan det körde jag med FMTK appen som inte mätte så :meh: Jag brukar klara 5 km på precis under 30 minuter men när distansen blir längre blir tempot väldigt mycket lägre haha! Enligt runkeeper låg jag 2015 på ca 06.30-06.45 per km men jag vet inte hur bra det stämmer nu. Hmm, får gå ut och provspringa i mitt vanliga bekväma tempo och så vad det landar på! Och jag tror absolut att det går att träna upp om man bara kommer igång :D

Mina händer börjar krångla mer och mer, så jag tänkte kolla ifall ni har några tips på styrkeövningar för armar/överkropp som inte involverar så mycket handgrepp?

Så där rakt upp ner tänker jag : armhävningar, dips från bänk, rygglyft, situps, plankan.. Situps och armhävningar går ju att variera ganska mycket dessutom.. :)

Tävlat idag. Ridit två uttagningar och en final och gått massa runt om på tävlingsplatsen. Har gått 26 000 steg och förbrännt 3700 kalorier enligt fitbiten.

I morgon ska jag försöka träna. Ett jobbigt pulshöjande styrkepass tror jag att jag behöver efter en vecka i magsjukans tecken (yngsta dottern fortfarande inte frisk). Ingen ridning utan ska bara longera ur lite träningsvärk på hästen. Promenad med hunden får det bli också :)

Sprang ett lopp igår. Det gick bättre än samma lopp förra året! Hade en jobbig svacka sista biten men pallrade mig i mål på en tid jag är jättenöjd med, och vågade blåsa på även när det tog emot. Nu blir det minimalt med löpning nån vecka, kör lite cykel och styrka istället.

Benet blir bara sämre. Det syns tydligt på mina resultat, där samma sträcka tar längre tid.
Jag vet inte vad jag ska göra, sjukgymnasten vet inte vad jag ska göra. Området är fortfarande oerhört tryckömt. Om jag råkar trampa ner lite för hårt gör det så ont att jag skriker rakt ut (samma sak om jag cyklar över en ojämnhet, att åka ner för en trottoarkant är inte att tänka på). Och nu har det gått mer än två månader sedan olyckan :(

Benet blir bara sämre. Det syns tydligt på mina resultat, där samma sträcka tar längre tid.
Jag vet inte vad jag ska göra, sjukgymnasten vet inte vad jag ska göra. Området är fortfarande oerhört tryckömt. Om jag råkar trampa ner lite för hårt gör det så ont att jag skriker rakt ut (samma sak om jag cyklar över en ojämnhet, att åka ner för en trottoarkant är inte att tänka på). Och nu har det gått mer än två månader sedan olyckan :(

Gå till läkare igen? Där kanske finns fler svar?

Varit på premiering idag, var i stallet halv nio och åkte hem halv sex! Nu är man lite trött. :D Var grymt spänd så mesta energin gick dit men det har varit en aktiv dag från morgon till kväll. Nu: soffläge!

Måste visa en bild också, är så stolt! Hon fick 41 poäng av 50 och blev etta i sin ring.
image_zpsfc4hau8l.jpeg

Gå till läkare igen? Där kanske finns fler svar?
Ska hem till Gbg igen om en vecka, så jag får ta det då. Frågan är bara om dom kan hitta någon anledning som går att åtgärda. Förra gången konstaterade dom att läkarnas del var färdig

Ska hem till Gbg igen om en vecka, så jag får ta det då. Frågan är bara om dom kan hitta någon anledning som går att åtgärda. Förra gången konstaterade dom att läkarnas del var färdig

Knepigt, verkligen! Och tråkigt att det inte känns bättre. Att inte sjukgymnasten har förslag? Tänker typ om du borde behandla med laser eller vad som helst. En läkare kanske kan ge förslag också, även om läkaren inte kan göra mer själv.

Varit på premiering idag, var i stallet halv nio och åkte hem halv sex! Nu är man lite trött. :D Var grymt spänd så mesta energin gick dit men det har varit en aktiv dag från morgon till kväll. Nu: soffläge!

Måste visa en bild också, är så stolt! Hon fick 41 poäng av 50 och blev etta i sin ring.
image_zpsfc4hau8l.jpeg

Hon är jättefin! :love:

Dagens träning blev hopptävling med pålle! Comeback på ena höjden, som vi inte hoppat sen maj! Gick superbra, och jag har nu ont i hela kroppen efter två rundor :D

Min höft har dock sagt upp sig, vet inte vad som hände och vet inte vad jag ska göra, men det gör ont i typ alla lägen :(

Första "lediga" veckan (jag börjar plugga nästa vecka, så jag kommer inte gå sysslolös helt), blev ändå helt okej motionsmässigt. Utritt måndag och tisdag på en timme var, i onsdags slängde jag ut allt höet, torsdag en timme ridning och nio km promenad, en timme ridning i fredags och lite mer än två timmar i lördags. Igår fick ponny vila, men jag fick gjort sista stora grejen inför hösten som stressat mig, att spola av boxen. Nu är stallet klart för min del inför inflytt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka