Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit på premiering idag, var i stallet halv nio och åkte hem halv sex! Nu är man lite trött. :D Var grymt spänd så mesta energin gick dit men det har varit en aktiv dag från morgon till kväll. Nu: soffläge!

Måste visa en bild också, är så stolt! Hon fick 41 poäng av 50 och blev etta i sin ring.
image_zpsfc4hau8l.jpeg

Åh på min hemmabana! :D Vi har ju vår ovalbana inne i travbanan.

Och grattis till fin häst! Roligt att det gick så bra :)

Blev ingen styrketräning igår. Ändrade mig och tog en springtur med hästen istället. Det behövde vi båda efter lördagens tävling. Gissar på att han hade träningsvärk pga den otroligt tunga banan :)

Idag efter jobbet är det arbetsdag på vår ovalbana inför helgens KM :) Får se vad som mer hinns med ikväll. Tror gubben ville gå med röjsågen när ungarna lagt sig så jag kanske styrketränar lite under tiden.

Idag har jag träningsvärk kvar efter ridningen (insida lår, mage, rygg) och träningsvärk efter gårdagens löpning (framsida lår, sidomage). Så jag har bokat in mig på core och tabata idag, jag är faan trög :D

Jaha, vad kul! Var så inne i allting så det såg jag inte ens att det fanns. :p Och tack! Idag är jag heeelt slut, ska försöka ta mig igenom denna arbetsdag bara...

Brukar bli så när man är på sådana tillställningar! Man är så koncentrerad på sitt eget :D Ska tävla där på lördag då min klubb har sitt KM :) Arbetsdag idag så hoppas inte ni har stökat till för mycket ;)

Ja man blir slut efter en sån dag! Jag är glad att jag tävlade i lördags och inte igår så jag fick en dag hemma att vila lite inför jobb idag i alla fall :)

Brukar bli så när man är på sådana tillställningar! Man är så koncentrerad på sitt eget :D Ska tävla där på lördag då min klubb har sitt KM :) Arbetsdag idag så hoppas inte ni har stökat till för mycket ;)

Ja man blir slut efter en sån dag! Jag är glad att jag tävlade i lördags och inte igår så jag fick en dag hemma att vila lite inför jobb idag i alla fall :)

Haha det hoppas jag inte!
Ja man behöver en återhämtningsdag, jag blir så otroligt nervös så jag var helt spak när vi åkte hem. :p Dessutom inte klädd för vädret, var alldeles för varmt klädd så det var en pärs bara det.

Haha det hoppas jag inte!
Ja man behöver en återhämtningsdag, jag blir så otroligt nervös så jag var helt spak när vi åkte hem. :p Dessutom inte klädd för vädret, var alldeles för varmt klädd så det var en pärs bara det.

Ja det var riktigt varmt igår!
Jag och äldsta dottern åkte ut till Wagge gård och kollade på unghästmönstring för Islandshästar och det var riktigt varmt!

Varit på premiering idag, var i stallet halv nio och åkte hem halv sex! Nu är man lite trött. :D Var grymt spänd så mesta energin gick dit men det har varit en aktiv dag från morgon till kväll. Nu: soffläge!

Måste visa en bild också, är så stolt! Hon fick 41 poäng av 50 och blev etta i sin ring.
image_zpsfc4hau8l.jpeg
Vad fin hon är @Chili !
Gick förbi stallet idag och var nästan på väg in och mocka åt nån bara för att jag fick hästabstinens:)
Idag är jag lite mör men tänkte åka och vara med kollegorna på överkroppstabata ikväll.
Imorgon blir det ingen träning men kanske svampplockning.
Onsdag ska jag och sambon cykla en mtb-tur med fikastopp.
Torsdag kanske en sväng till simhallen
Fredag svamp-eller bärplockning, det är ju typ aktiv rörlighet fast man får fylla frysen med käk också
Lördag någon form av löpning om det känns som att det är läge för det, annars motsvarande cykling. Därefter kräftskiva:d

@imrahil Tack! :) Ja jag har nästan hästabstinens redan jag... :D Fick massor med inspiration och motivation av detta!
Låter som du kommer ha en riktigt bra och aktiv vecka! :)

PT-pass idag. Har fortfarande ont i stora delar av kroppen efter att ha tränat frivändning och stöt i en timme i lördags, kommer bli ett slitigt pass. :p

Snart har jag använt alla tjugo timmar jag köpte i våras, det har liksom bara rasslat på! När timmarna är helt slut kommer vi ses kanske en gång i månaden, så jag kan hålla ångan uppe och få hjälp om jag kör fast. För jag vill verkligen hålla i det här, har aldrig känt mig starkare än vad jag gör nu och det är en grym känsla. :up:

Kan försöka mig på ett veckoschema jag också så kanske jag får fart efter den här hemska sjukdomsveckan :D
Måndag: Styrka
Tisdag: Ridning och promenad
Onsdag: Löpning, minst 7 km
Torsdag: Ridning
Fredag: Styrka
Lördag: Tävlar med hästen
Söndag: Joggingtur med hästen och eventuellt styrka

Blir säkert någon mer promenad också men på ett ungefär såhär :)

Dressyrpass med ponnyn stod på dagens schema. En sån där dag där det känns som om hästen struttar runt med näsan i vädret som en älg och att man själv rider som ett slaktat åsne-arsle (förmodligen därför ponnyn känns som en älg :p), men som nog kändes värre än vad det egentligen var för att jag hela tiden blev störd av tung trafik som körde förbi paddocken. Helt uppenbart brydde inte sig hästen, så jag behöver träna på att släppa allt runt omkring, helt klart. Jaja, svettiga och trötta blev vi båda två åtminstone.

Joråsåatteeee... Idag körde vi till failure. Gick skitbra första 55 minuterna, men när vi hade två övningar kvar lämnade mina händer in sin avskedsansökan. Jag har problem med händerna sedan många år men har sakta men säkert kunnat belasta mer och mer under de här månaderna som jag styrketränat. Idag blev det dock lite för mycket, med många reps och lite vila och köra till failure så kunde jag inte hålla i stången sista övningarna. Jag kände de mycket välbekanta ilningarna komma och jag ville verkligen inte provocera fram mer för det gör så jävla ont. Då hade vi redan kört nästan en timme så det var lugnt ur det perspektivet, men det hade varit gött rent mentalt att köra klart hela passet.

PT var nöjd i alla fall och spann som en katt när han lyckades få ur mig gutturala ljud som jag annars bara presterat när jag fött barn. :D

Jag blir som vanligt förkyld den här tiden på året och har inte tränat mycket de senaste två veckorna :( Jävla immunförsvar :rage:

Så jäkla grym fotbollsträning innan ikväll! :D Roliga och oerhört givande övningar! Jag hatar fortfarande (!) mina nya fotbollsskor men dem ger med sig lite varje gång, snart är dem kanske till och med sköna.. :p Använder dock fortfarande mina gamla skor på matcherna.. :angel:

Red pålle i eftermiddags, ett pass med fokus på smidig och mjuk pålle, gick bra! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka