Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Installerad på hotell efter en lååång arbetsdag. Åkt långt, gått över 10 000 steg, burit tungt. Det märks att jag inte är på topp då jag hade lite motgångar eller vad man ska kalla det, och jag orkar verkligen inte ta sånt med en klackspark just nu. Det är ju bara att hugga i och jobba på men känslan är rätt kass. On the bright side, så har jag ju fått massor med motion och precis ätit en superbillig middag jämfört med hur fantastiskt god maten var. :d

Jag börjar bli förkyld....snorar och är stickig i halsen. Hoppas det går snabbt över. Typiskt att jag ska bli sjuk före ungarna till och med :meh:

Blev som sagt en morgonpromenad i morse på 20 min. På lunchen longerade jag ena hästen och efter middagen var vi iväg och övningssköt inför älgjakten. Inte så beachigt idag alltså. Kommer jobba hemma i morgon också för att ha koll på hunden så jag kanske rider på lunchen eller om jag tar ett styrkepass. Det beror på hur förkylningen artar sig.

@addicted, @Tassetass och @Chili, tack fina ni. :heart

Jag lyckades skrapa ihop en lugn promenad med hästen för att hon skulle skritta bort eventuell träningsvärk medan jag väntade på min syster, samt en snabb promenad på drygt fem kilometer nu ikväll. Maten är däremot under all kritik just nu, har absolut noll aptit/hunger, men tvingade i mig middag nu i alla fall.

I lördags duschade jag ponny, sen gick vi en kort promenad på en 20-30 minuter för att hon skulle torka. Igår var det sen dressyrtävling hela dagen. Sämsta möjliga uppladdning då jag/vi fick ett hemskt besked på lördagskvällen och tillbringade resten av den kvällen i fullständig chock, men det kändes mer krångligt att avboka tävlingen än att åka, så vi åkte.

Vi startade två klasser, personbästa i den lätta, och ungefär samma procent i den svårare som på vårens sista tävling, men en jätteförbättring sen vi var på den tävlingsplatsen förra gången, i början på maj. En riktigt, riktigt fin känsla i slutet av andra klassen. Just nu är det extremt svårt att se någon ljusglimt med någonting, men en vanlig tävlingsdag hade jag dansat runt som en fåne.
Kram till dig!

Match igår som vi vann med 2-1, borde varit minst 5-1 ibland vill inte bolljäveln in i mål.. vi ägde spelet och första halvlek var vi ca 40min (av 45) på deras planhalva och dominerade.. :p Riktigt bra spel, fick till bra väggspel, bra snack och inställning!

Och så träning innan ikväll! Lite lugnare pga matchen igår, mycket skottövningar vilket är skitkul! ^^
Avslutade med en strafftävling som jag lite oväntat vann, det bara stämde ikväll helt enkelt :D
Och så cykel dit och hem = ca 1mil..

Även ridit fina pålle på utebanan idag, lite bråkig/tjurig under uppvärmningen (pålle har humör.. :p) men det släppte ganska fort så det var ok ändå, sen gjorde han ett mycket fint galoppjobb!

I lördags duschade jag ponny, sen gick vi en kort promenad på en 20-30 minuter för att hon skulle torka. Igår var det sen dressyrtävling hela dagen. Sämsta möjliga uppladdning då jag/vi fick ett hemskt besked på lördagskvällen och tillbringade resten av den kvällen i fullständig chock, men det kändes mer krångligt att avboka tävlingen än att åka, så vi åkte.

Vi startade två klasser, personbästa i den lätta, och ungefär samma procent i den svårare som på vårens sista tävling, men en jätteförbättring sen vi var på den tävlingsplatsen förra gången, i början på maj. En riktigt, riktigt fin känsla i slutet av andra klassen. Just nu är det extremt svårt att se någon ljusglimt med någonting, men en vanlig tävlingsdag hade jag dansat runt som en fåne.

Grattis till bra prestation med pållan!
Och kram till dig :heart

Min fot börjar bli bättre! Nu gör det inte ont hela tiden och jag kan gå ca 1,5 km innan det börjar kännas igen. Jag avvaktar och hoppas att det försvinner helt snart, jag försöker använda foten på normalt sätt men inte anstränga den i onödan - typ inte springa och inga övningar som tex utfall när foten måste böjas.

I övrigt så är peppen hög just nu! Det känns lätt att äta bra mat och att träna eller röra på mig varje dag. Det kommer ganska naturligt, men jag vet att jag kommer få jobba på att behålla det så när mörkret och kylan kommer.

I morse åt jag supergod overnight oats med massa frukt och bär, plus två smörgåsar som inte var riktigt lika inspirerande men ändå goda :D Till lunch en jättegod halloumilasagne som jag gjorde igår kväll. Alltså, mat som både är nyttig och asgod är ju sån win-win att det inte är klokt :laugh:

Träningsmässigt har jag inga krav på mig själv just nu utan kör på det som känns kul. Tids nog kanske jag lägger upp mer av en plan men det tar jag då. Fokuserar mest på träningsglädje för tillfället :)

Ursäkta lång utläggning :o

Mina nya skor har kommit också. Det var så bra pris så jag chansade och skickade efter. Ska hämta paketet sen så får jag se om jag kanske hinner prova med en promenad ikväll :)

Ja men här sitter jag och äter pro pud och banan till lunch mitt ute i skogen. :p när det vaken finns kyl, mikro eller nånstans att köpa lunch får man ta det som funkar. Redan gått över 10 000 steg och hittat fina grejer i skogen så idag är humöret mer uppåt än igår. :)

Dags för mig att komma tillbaka till Beach-tråden då känner jag :o Jag har haft lite svårt att komma tillbaka till vardagen efter semestern, fick så många nya tankar och idéer så det har inte varit lätt att koncentrera mig på jobb, träning, flytt och allt annat som måste göras. Min prioriteringslista har blivit helt omkastad känns det som. I och med all stress har jag insett att jag ska släppa på vissa krav som jag har haft på mig själv och alltid sätta mitt välmående först. Det var inget bra tecken när till och med något som ska vara rogivande, som att måla eller pyssla, gör mig hetsig och fokuserad på slutresultatet, på att bli klar... Så nu blir det ändring! Fokus på resan istället för målet. Yoga har verkligen hjälpt, men vill gärna ha lugn sinnessträmning resten av dagen också :p

Idag blev det almenäspokalen! :D Ni som lyssnar på träningspodden vet vad jag pratar om, men för den som inte vet så är grundreceptet följande:

6 burpees
10 armhävningar
20 djupa knäböj
200 m löpning

6 varv, ingen vila mellan varven.

Pga foten ville jag dock inte springa så jag körde 20 situps istället, det tog ner flåset lite men var ändå jobbigt. Andra gången jag kör det här passet, jag gillar det! :)

Idag blev det almenäspokalen! :D Ni som lyssnar på träningspodden vet vad jag pratar om, men för den som inte vet så är grundreceptet följande:

6 burpees
10 armhävningar
20 djupa knäböj
200 m löpning

Pga foten ville jag dock inte springa så jag körde 20 situps istället, det tog ner flåset lite men var ändå jobbigt. Andra gången jag kör det här passet, jag gillar det! :)
Haha ja det var bekant! Kul att du testat, jag tycker de verkar asjobbigt och har därför låtit bli. :angel:

Klockar in på ca 14 000 steg idag, ca 9 km. Så trött! Var tvungen att ta en powernap på em för att orka. Det blir alltid jobbigare för varje dag, i morgon blir det att ladda med kaffe! Är för övrigt ganska säker på att jag just åt morotskaka till maten i tron att det var bröd. :rofl:

6 burpees
10 armhävningar
20 djupa knäböj
200 m löpning

Tack för tipset det ska jag prova! :)

Skorna passade kanon! Superbekväma :) Men jag fick ett jäkla migränanfall strax efter kl 16 som fortfarande håller i sig så jag kan inte prova dom ikväll. Kan bero på att jag kört bil, veckohandlat, vikit tvätt och lagt barn istället för att gå och lägga mig :angel: Men det går liksom inte att skita i att handla mat och lägga ungarna.

Nu blir det soffan resten av kvällen. Ska bara fodra hästar sen, det är det enda.

Grannstallet har fått kvarka och vi delar ridhus :meh: Så nu är vi förpassade till att rida ute, väldigt kul när man rider på kvällen, på en extremt feg häst och inte kan få sällskap ;) Extra kul när den väg som finns att rida på är häst-enkelriktad så man kan inte vända utan måste rida hela om man ger sig in på den. Idag kom vi inte så långt dock då det låg några vattenkar vid en hage som var extremt farliga (att han har likadana själv i hagen verkar han ha glömt bort) så det blev mest att rida fram och tillbaka, fram och tillbaka, fram och tillbaka tills han vant sig :p Så visst fick jag jobba iallafall.

Idag har jag haft en sån där hungrig dag. Har ni också sånna dagar? Där man kan äta hur mycket som helt och det aldrig tar stopp? :D För en gångs skull var jag hungrig till lunchen iallafall, ingen nackdel! Att jag sen åt ungefär fjorton portioner till middag är en annan femma ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka