Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det brukar gå över snabbt och ipren hjälper men jag glömde var jag sist såg min ipren, så det gick lite för lång tid innan jag tog den. :meh:

Och jo jag kan absolut påverka men samtidigt är jag ansvarig för att jag har jobb att göra. Så man är ständigt i en karusell av saker som pågår, är under uppstart, avslutas och är på gång. Man kan inte riskera att svepas med i att man har massor att göra nu, då kanske jag står där om en månad och från en dag till en annan inte har något alls att göra. Men jag kan absolut ta på mig lite mindre. Fröken Duktig får stryka på foten och lämna plats åt någon ny fröken, som säger nej ibland. :cool::nailbiting::p Det gäller bara att hitta balansen där man har lagom mycket hela tiden istället för tokmycket ibland och toklite ibland. Skitsvårt.
Den där fröken duktig ställer till det här med ibland. Var rädd om dig!

Igår red jag ut 90 min på lillarödatravaren. Hann en rejäl sväng på den tiden.

Det brukar gå över snabbt och ipren hjälper men jag glömde var jag sist såg min ipren, så det gick lite för lång tid innan jag tog den. :meh:

Och jo jag kan absolut påverka men samtidigt är jag ansvarig för att jag har jobb att göra. Så man är ständigt i en karusell av saker som pågår, är under uppstart, avslutas och är på gång. Man kan inte riskera att svepas med i att man har massor att göra nu, då kanske jag står där om en månad och från en dag till en annan inte har något alls att göra. Men jag kan absolut ta på mig lite mindre. Fröken Duktig får stryka på foten och lämna plats åt någon ny fröken, som säger nej ibland. :cool::nailbiting::p Det gäller bara att hitta balansen där man har lagom mycket hela tiden istället för tokmycket ibland och toklite ibland. Skitsvårt.

Jag känner igen bekymret med att hitta balansen i arbetet. Har lite samma bekymmer, men svårt att påverka det dock.

Jag tror också på att försöka hitta lugnet i fritiden, och att det kan bidra till att man klarar jobbstressen bättre. Och så låta Fröken Duktig lämna lite plats för Fröken Nejsägare kanske? :D

Haft en tuff vecka, jobbmässigt och känslomässigt typ.

Har de tre senaste dagarna gått mellan 8000-10000 steg på jobbet, varit mycket springande och haft lite för mycket att ha koll på. Lugnar ner sig imorgon. Förutom det har jag tränat hoppning med pålle, med högre hinder än någon av oss hoppat innan (läskigt men kul)! Har även kommit igång och börjat köra lite småövningar på kvällarna, typ plankan och sånt. Ger nog resultat i längden!

Kan du inte byta stall? Till nånstans med ridbana och vettiga ridvägar eller iaf ett av de två.

Skulle jag få ett kontorsjobb och det inte blir någon ridbana vid stallet måste jag flytta. Det tråkiga är att det egentligen är bra ridvägar, det är min häst som är så fjantig med trafiken när vi är själva som ställer till det. Det har blivit JÄTTEMYCKET bättre i sommar, absolut, men det är fortfarande problem. Särskilt om jag måste rida själv alla dagar i veckan, och det måste jag nu.

Sen är hela världen upp och ner, och jag är totalt uppriven av det som hände i helgen. Det gör väl inte saken bättre, och hästen känner så klart av att jag är ledsen för allt det andra. Så typiskt att båda kompisarna jag ridit med slutar/slutat nu, samtidigt som livet kraschade.

Idag blev det ingenting gjort alls. Men som livet är nu är det andra saker som är viktigare. Det blev i alla fall sju kilometer cykel.

Gymmade en timme efter jobb imorse, armar + axlar, sen ut och mockade till pålle som vilade idag, sen sovit..
Jobbar i natt, ska rida pålle när jag vaknar imorn eftermiddag och sen match på kvällen! Möter serieledarna såettehh får se hur det går, men "it ain't over until it's over" :D

Morgonpromenad med hunden i morse. Sen jobba till 16.30 och efter det mat hos svärföräldrarna och efter det iväg på styrelsemöte. Hade med hunden på mötet och sen gick vi en kort sväng innan vi åkte hem.
Hade en romantisk lunchdate med min man också. Vi åt en varsinn kebabtallrik :o:D

Fullt ös hela dagen och inte så beachig.

Ah, känner igen det. Ipren är bra grejer!

Förstår att det är svårt när det är så ojämn arbetsbelastning! Speciellt när man har en släng av prestationsångest, om jag tolkar dig rätt (jag har också det). Jag tror man ibland måste ställa sig frågan för vems skull man gör saker och hur viktigt det egentligen är. Ibland snurrar det bara på och man förstorar upp saker för sig själv helt i onödan. I alla fall jag :p

Jag började dagen bra med träning innan frukost enligt plan :) Det är verkligen ett skönt sätt att börja dagen! Kör bara ca 20 minuter men man kan hinna mycket på den tiden.

Efter de senaste två dagarnas godisätande tänker jag hålla mig till de planerade måltiderna idag. Jag tänker aldrig förbjuda godis eftersom jag tycker det är gott, men att trycka i mig en godispåse för att jag har tråkigt är ju himla onödigt och ger mig bara magknip och allmänt dålig känsla i kroppen. Men men, gjort är gjort, nya tag idag! :)

Intressant att flera i tråden är likadana, högpresterare och Duktiga. Vi får vara rädda om oss hela bunten! Jag har alltid haft höga krav och velat prestera och det har ju alltid funnits stress. Känt stress över prov och sådär. Men det här är på en annan nivå, och det tar aldrig slut. Det är väl det som är jobbigast, när man hela tror att man ser ljuset i tunneln men det bara rullar på. Det tar ett tag innan man kommit över smekmånaden och inser att det är såhär det kommer att vara, och nu gäller det att försöka hantera det på ett hållbart sätt.

Har nu möjlighet att åka på en kul jobbresa som vore jätterolig men med övrig arbetsbelastning vet jag inte om jag har tid att åka. Och det känns jättesurt. Jag vill inte lägga till en till stressande grej men samtidigt hade jag verkligen velat åka. Decisions decisions...

Tror jag ska springa en runda i tysta skogen vid stallet ikväll. Det brukar rensa tankarna. :)

Skulle jag få ett kontorsjobb och det inte blir någon ridbana vid stallet måste jag flytta. Det tråkiga är att det egentligen är bra ridvägar, det är min häst som är så fjantig med trafiken när vi är själva som ställer till det. Det har blivit JÄTTEMYCKET bättre i sommar, absolut, men det är fortfarande problem. Särskilt om jag måste rida själv alla dagar i veckan, och det måste jag nu.

Sen är hela världen upp och ner, och jag är totalt uppriven av det som hände i helgen. Det gör väl inte saken bättre, och hästen känner så klart av att jag är ledsen för allt det andra. Så typiskt att båda kompisarna jag ridit med slutar/slutat nu, samtidigt som livet kraschade.
Förstår att livet är upp och ner just nu, det kanske är lättare om hästen får vila helt nu? Så får du ta en jobbig uppstart med överladdad häst när du har ork och motivation. Eller så är det en ljuspunkt på dagen, även om hästen ser spöken och lever rövare.

Men när allting känns lite bättre låter det ju som att ett annat stall vore lämpligt för att underlätta vardagen och göra hobbyn lite roligare igen. Det ska ju vara kul att rida. :) Om det är ekonomin som hindrar en flytt eller om det inte finns annonser på lediga stall så rekommenderar jag ändå att leta runt, åk hem till folk med stall och knacka på och fråga osv. Då kan man hitta gömda pärlor.
Kram till dig!

Jag har också alltid varit en sådan som vill prestera och vara duktig både i skolan, på jobbet och på fritiden. Men efter att jag fått barn och blivit mer vuxen (27 år och känner mig egentligen inte så vuxen :p) så har jag blivit bättre på att säga nej. Jag kan inte bortprioritera min tid med familjen för andra saker eller till att vara stressad. Det är inte värt det.
Jag hade innan ett stressigt jobb där det hela tiden var lite småkaos och man kunde inte riktigt se slutet på saker för att sen kunna börja på något nytt utan det var en gröt av allt...
Nu har jag ett nytt jobb där jag trivs otroligt bra. Arbetsbördan är mer lagom och jag kan styra över min tid mer själv. Jag måste orka med min familj och mina djur för de är det viktigaste jag har. Därför är jag mer noga med vad jag säger ja till nu för tiden och har insett att jag inte alltid behöver förklara varför jag säger nej.

Därför är jag mer noga med vad jag säger ja till nu för tiden och har insett att jag inte alltid behöver förklara varför jag säger nej.

Det där tycker jag är jätteviktigt. Just det att man faktiskt inte alltid behöver ha en bra ursäkt för att säga nej. Och om andra tycker att det är en dålig ursäkt att man är trött eller inte har lust så är det faktiskt deras problem.

Lite beroende på vem man pratar med förstås, det är svårt att neka krav på jobbet för att man inte har lust :D

Förstår att livet är upp och ner just nu, det kanske är lättare om hästen får vila helt nu? Så får du ta en jobbig uppstart med överladdad häst när du har ork och motivation. Eller så är det en ljuspunkt på dagen, även om hästen ser spöken och lever rövare.

Men när allting känns lite bättre låter det ju som att ett annat stall vore lämpligt för att underlätta vardagen och göra hobbyn lite roligare igen. Det ska ju vara kul att rida. :) Om det är ekonomin som hindrar en flytt eller om det inte finns annonser på lediga stall så rekommenderar jag ändå att leta runt, åk hem till folk med stall och knacka på och fråga osv. Då kan man hitta gömda pärlor.
Kram till dig!

:heart
Jag förstår hur du menar, och med en annan häst och andra förutsättningar hade hon nog fått vila nu, faktiskt. Men jag vet hur tungt det blir att försöka sätta igång henne igen med de förutsättningar jag har att spela efter just nu, och dessutom är hon verkligen :love: när hon INTE ser spöken (hon är fantastisk att rida på ridbana, i skogen där det inte finns bilar och att ha med sig på tävling, så hon är inte enbart jobbig, faktiskt ;)), så jag kämpar på.

Ekonomin är inte det största problemet just nu, jag hade förmodligen tjänat ganska mycket på att ha en stallplats närmare mitt hem (just nu, det är ju inte meningen att jag ska bo här för alltid), utan det är mer bristen på likvärdiga platser. Det finns ju (mycket) som är bra också, det värsta är den här vägen (som jag visste om innan, men då trodde jag ju att jag hade folk att rida med i alla fall ett par gånger i veckan), och att det känns jättetråkigt att folk jag trivs med och tycker om försvinner. En riktig förlust av en person som varit en av de närmaste och hela tryggheten som alltid funnits, var väl inte precis vad som behövdes just nu heller, men det kan ju ingen annan hjälpa åtminstone.

För att bryta av mitt gnäll, i alla fall delvis, fick vi faktiskt sällskap idag! :bump:Av en av kompisarna från betet, det tar väl drygt en kvart att rida hem till henne, och det är visserligen den värsta sträckan, men sen får jag ju sällskap efter det, så då är det värt det. Att jag fick hoppa av och leda två gånger på den första kvarten kan vi ju välja att strunta i, sen var vi ute i två timmar i alla tre gångarterna. Och jag kunde rida hela vägen tillbaka. Nu har hon mycket träningar och sånt, så det blir väl inte alltför ofta vi kan rida tillsammans, men allt är bättre än inget och det är ju faktiskt jättenära. :up:

Att jag blivit smittad av min bror och morbrors förkylning och känner hur ont i halsen-känslan kryper på, samt att jag fick göra om en hel uppgift som jag lagt ner flera timmar på, på grund av teknikstrul, kan vi ju låtsas inte hände.

Skön motionsdag idag. :) Cyklade till och från jobbet, fixade stallet och nu har jag joggat 1,5 km. Längsta hittills i ett svep! Glömde slå på appen men det spelar inte nån roll hur fort det gick, joggade nog på rätt hyfsat för jag var väldigt andfådd.

Känns redan i kroppen att träningen börjar få effekt! Små små saker men jag känner mig faktiskt lite, lite fastare. Framförallt senaste gångerna jag cyklat har jag känt skillnad i flåset i uppförsbackarna. :) och ännu mer framförallt, känner mig pigg i kroppen fastän huvudet är trött. Har haft en lång vecka och tuff jobbperiod men känner mig ändå pigg på att träna och det känns som det ändå ger mig lite energi under dagen.

Skön motionsdag idag. :) Cyklade till och från jobbet, fixade stallet och nu har jag joggat 1,5 km. Längsta hittills i ett svep! Glömde slå på appen men det spelar inte nån roll hur fort det gick, joggade nog på rätt hyfsat för jag var väldigt andfådd.

Känns redan i kroppen att träningen börjar få effekt! Små små saker men jag känner mig faktiskt lite, lite fastare. Framförallt senaste gångerna jag cyklat har jag känt skillnad i flåset i uppförsbackarna. :) och ännu mer framförallt, känner mig pigg i kroppen fastän huvudet är trött. Har haft en lång vecka och tuff jobbperiod men känner mig ändå pigg på att träna och det känns som det ändå ger mig lite energi under dagen.

Härligt med träningen!

Jag känner för övrigt igen delen om stress inför prov och tentor. När jag pluggade gick det inte prata med mig en vecka inför tentorna, jag var ett monster för att jag fick så mycket ångest. Men då fick man en paus efteråt, så är det inte i arbetet. Det gäller att hitta de små stunderna, en ledig eftermiddag, en sovmorgon, eller vad som helst sånt och utnyttja det till att hitta lugnet! :)

Bra motionsdag igen, cykel till och från jobbet, ca 8000 steg på jobbet, sen stall och ridning. Är trött efter den här veckan, men nu börjar nog övriga livet ordna upp sig så jag kan fokusera på att hitta glädjen igen!

Imorgon är det hopptävling som gäller, debut i ny klass, och då vi har haft lite bekymmer med att hoppa rätt hinder (ingen styrservo på min häst :angel:) så är målet att komma runt, kontrollerat!

Match innan ikväll mot serieledarna.. Tyvärr 5-0 förlust, ett par rena skitmål som vår målvakt faktiskt får ta på sig, sånt som händer men det är surt ändå.. Och 7min in i andra halvlek får vi en spelare utvisad vilket innebär att vi måste spela resterande tid med en spelare mindre.. med tanke på att vi var en mindre så gör vi en otroligt bra andra halvlek ändå, vi krigar bra och skapar målchanser, motståndarna fick fan inget gratis! :D

Ridit fina pålle också idag! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Göra i Borlänge?
  • Lekstuga
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur