Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Match innan ikväll mot serieledarna.. Tyvärr 5-0 förlust, ett par rena skitmål som vår målvakt faktiskt får ta på sig, sånt som händer men det är surt ändå.. Och 7min in i andra halvlek får vi en spelare utvisad vilket innebär att vi måste spela resterande tid med en spelare mindre.. med tanke på att vi var en mindre så gör vi en otroligt bra andra halvlek ändå, vi krigar bra och skapar målchanser, motståndarna fick fan inget gratis! :D

Ridit fina pålle också idag! :)

Äh, sålänge man kämpar och gör sitt bästa så har man gjort allt man kan! Sen att de andra är bättre (eller har mer tur :angel:) kan man ju inte rå för!

Äh, sålänge man kämpar och gör sitt bästa så har man gjort allt man kan! Sen att de andra är bättre (eller har mer tur :angel:) kan man ju inte rå för!

Ne så är det ju! Vår vinst idag är att vi inte ger upp och fortsätter kriga trots en spelare mindre och vi gör det helt ok! Man är bara lite "bitter" så här precis efteråt.. :p

Nackdelen med att ha ungarna på dagis under veckorna är att dom vaknar 6-6.30 även på helgen :meh:

Red ett bra pass på hästen igårkväll :love: Och igår morse gick jag hunden den vanliga 20 minuters promenaden.
Börjat känna att förkylningen blir värre igen så vi får väl se när jag vågar träna riktigt igen :( Inte styrketränat på hela veckan pga den.

Härlig mitt på dagen-träning både igår och idag - helg :love:. Igår var det överkropp och det känns idag. Idag var det ben, men jag vet inte om det kommer att kännas så mycket imorgon - det var inte så rackarns tungt.
Ser fram emot två dagar ledigt till - långhelg ftw! Inser att jag kanske inte borde gymma tungt båda dagarna, så kroppen får vila lite. Jag funderar därför på att testa att ge mig ut och springa någon av dagarna, nu när det typ börjar bli lite svalare på kvällarna. Det är iallafall inte dödsvarmt.... :D

Gymmat igen! Kändes mycket lättare idag så det är väl dags för tyngre vikter snart. :) Testade lite benspark för baksida lår och det var tuuungt! Vill få in lite mer benträning så hoppas min kollega-PT vill hjälpa till med marklyftteknik och bnböj snart. :)

Har också varit på en liten bröllopsmässa där de bjöd på tårta, macarons, snittar och chokladtryffel. :D :d Och ska äta ute ikväll. Får bli att göra lite medvetna val på restaurangen!

Idag hoppade min häst med tjejen som brukar hoppa henne. För min del innebär det en halvtimme promenad dit och en halvtimme hem, plus bära bommar/hinderstöd samt att jag inte precis står stilla medan hon rider heller. Riktig sommarvärme idag, så jag höll på att flyta bort. Plus dö av skräck när hon flög av, men som tur var slog hon sig inte.

Däremot är jag riktigt pissigt förkyld nu, visste att det skulle komma redan igår men nu är det ett faktum. Blä.

Igår gick jag en promenad med hunden på 4 km och sen gick jag 3 km med barnvagn när maken och äldsta dottern red. Ville med ifall jag behövde assistera då maken aldrig ridit med handhäst :D

Idag ska jag rida ena hästen, kanske båda och så ska jag försöka med en promenad :)

Igår gick jag en promenad med hunden på 4 km och sen gick jag 3 km med barnvagn när maken och äldsta dottern red. Ville med ifall jag behövde assistera då maken aldrig ridit med handhäst :D

Idag ska jag rida ena hästen, kanske båda och så ska jag försöka med en promenad :)

Det har egentligen inte med tråden att göra, men jag tycker det är så roligt att läsa dina uppdateringar om hur hela familjen är med och är så engagerade i hästarna. Man hör mest annars hur folks respektive stör sig och tycker hästarna är ett problem. Och så kommer ni och väger upp det och visar att det faktiskt inte behöver vara så.

Jag tecknade gym&bad-kort igår, och om två veckor ska jag ha genomgång på gymmets maskiner. På onsdag mjukstartar jag med dynamisk flex så detta ska bli en riktigt spännande del i livet :angel: :nailbiting:.
Vägen tillbaka efter två graviditeter där jag gått upp över 30 kg båda gångerna , även om jag gick ner allt emellan så har kroppen tagit stryk. Men nu är jag äntligen på gång, ska bara börja äta mer rätt också :meh:

Det har egentligen inte med tråden att göra, men jag tycker det är så roligt att läsa dina uppdateringar om hur hela familjen är med och är så engagerade i hästarna. Man hör mest annars hur folks respektive stör sig och tycker hästarna är ett problem. Och så kommer ni och väger upp det och visar att det faktiskt inte behöver vara så.

Är väldigt glad att maken vill vara med även fast han inte har det där nördiga intresset som jag har :D Men han ser dom som familjemedlemmar och tycker det är kul att äldsta dottern verkar bli intresserad och hoppas att den yngsta också blir det. Vi planerar tillsammans för en tredje häst inom något åt :)

Superbra benpass i fredags,jag planerade övningarna. Riktigt bra blev det!:devil: Min tränarkompis hade sån träningsvärk igår att han haltade,undrar hur det känns idag..
Igår hämtade vi hö och städade ur ofräscha balar. Fortsatte idag..har precis nattat sonen och ska ut igen. Är inne i ett städflow så det ska utnyttjas!

Tänker mig ett axelpass ikväll på gymmet. Perfekt avslutning på en effektiv helg!

Gjorde exakt noll goda val ute igår. :p och får lida för det idag. Blir ingen action förutom lite jobb med hästen senare.

Känner nu starkt vad kul det är att komma igång med träningen! Ser fram emot nästa träningspass som jag hoppas blir löpning i morgon. :)

Jag och maken tog en ridtur tillsammans förut :) Unghästen har inte så mycket ork än så vi tog det lugnt. Men jag fick lite tränat i tölten på min häst iallafall.

Sen blev det 40 min pw med hunden :)

Dyngförkyld idag. Tack och lov kändes det mest okej just när jag var i stallet, så det blev en och en halv timmes ridning med mycket trav och galopp. Hästen skötte sig över förväntan, lättare på helgen när jag slipper ta hänsyn till rusningstrafiken och den värsta tunga trafiken också är borta. Dock är det ju sommarvärme igen, och med tanke på att det var riktigt ruskigt några veckor innan har min häst redan börjat sätta vinterpäls. Vi var blöta av svett båda två innan vi gått hundra meter, tror jag. Det fick bli dagens aktivitet, för annars har jag känt mig som en urvriden disktrasa.

Dyngförkyld idag. Tack och lov kändes det mest okej just när jag var i stallet, så det blev en och en halv timmes ridning med mycket trav och galopp. Hästen skötte sig över förväntan, lättare på helgen när jag slipper ta hänsyn till rusningstrafiken och den värsta tunga trafiken också är borta. Dock är det ju sommarvärme igen, och med tanke på att det var riktigt ruskigt några veckor innan har min häst redan börjat sätta vinterpäls. Vi var blöta av svett båda två innan vi gått hundra meter, tror jag. Det fick bli dagens aktivitet, för annars har jag känt mig som en urvriden disktrasa.

Jag klippte min häst i veckan, han hade också börjat sätta vinterpäls och i den här värmen gick det inte ha honom långhårig. Jag lär få klippa hundra gånger i vinter nu, men det får det vara värt.

Jag klippte min häst i veckan, han hade också börjat sätta vinterpäls och i den här värmen gick det inte ha honom långhårig. Jag lär få klippa hundra gånger i vinter nu, men det får det vara värt.

Usch ja, jag fasar lite för det. Har aldrig klippt min innan, hon har varit så ung att det inte behövts, men jag blir nog tvungen i år. Och med tanke på hur hispig hennes syster var att klippa, som ändå hade gjort det förut, så är det inget jag ser framemot.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Balkong 2025
  • Störiga saker vi stör oss på, del 39

Hund, Katt, Andra Djur