Beach 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch vilken trött och seg det har varit! Vi var likadana allihopa på kontoret, så det blev några bitar av det holländska godiset som min kollega hade med sig. Utöver det har jag dock ätit bra, så det känns inte särskilt farligt.

Nu sitter jag på tåget på väg hem från jobbet, och så fort jag kommer hem ska jag ut och springa en runda med pojkvännen tänkte jag. Vi hoppar på vecka 3 av C25k vilket ser mycket överkomlig ut, men det är ju också meningen att det ska vara just överkomligt och lite njutbart så att man kan tänka sig att göra det igen! Jag har dock sjuk träningsvärk i benen & rumpan efter gymmet igår, men det blir väl skönt att springa loss det lite tänker jag.

Idag är första dagen på Icaklassikern, så nu är deras tolkning av Vätternrundan igång.
Såhär ser min mätare ut nu, när 62 dagar (tror jag det var) kvarstår. Det ska nog inte bli några problem att få ihop, men jag ska inte säga för mycket för då råkar jag väl ut för skador igen :p
13006547_1180696941949831_1125556788581521192_n.jpg

Jag är dock ganska besviken på att man inte kan fylla i någon decimal på kilometerantalet. Idag hamnade jag egentligen en bit över 31, men vill inte skriva 32 eftersom jag ju inte riktigt uppnått det. Nåväl, det får läggas på träningsbonuskontot och så får jag hålla bättre koll på gps-klockan framöver så jag hamnar på någorlunda jämna siffror ;)

Blev det någon mer härifrån som hoppade på Icaklassikern förresten?

Jag har haft en riktigt bra idag! Sov väldigt länge (till 14.30 ungefär) då jag ska jobba natt i natt, har sedan spenderat större delen av dagen med att jobba med mina foton. Sedan drog le mad bagpipe song igång på spotify (Rhiannon av Faun), som fick mig på le mad löpningshumör. Så jag tog en runda runt ån. Ingen aning om hur långt jag sprang, men drygt 40-45 min. Har varit fruktansvärt nervös inför cykeltestet som är om bara två veckor nu, men jag börjar sakta känna mig lite mer självsäker! Måste bara hålla igång löpningen in i det sista nu, så borde det gå an. :nailbiting:

Roligt med presentationer igen, alltid kul att läsa! :D

Jag själv är 27 år gammal och har precis (i fredags) kommit hem till Sverige efter 1,5 års backpackande i Australien/Nya Zealnd/Asien. Var i mitt livs bästa form skulle jag våga påstå hösten 2014 innan vi åkte men har under själva resan endast tränat väldigt sporadiskt (vandring/yoga/lite gym). Har nu sedan slutet av Januari kört yoga nästan varje dag på resan och har kommit in i det riktigt ordentligt igen, känns jättekul! Hittade igår min mjuka härliga Manduka-matta bland flyttlådorna så nu har jag kört tre pass på den :love: Min plan för våren är fortsätta yoga hemma varje dag samt någon gång/vecka på pass, ska prova ett par olika studios i veckan och sen gå och springa upp till det :) Vi har dessutom flyttat in i hus nu när vi kom hem och här finns massor att göra med trädgård och renovering och målning så det blir nog en ganska lagom nivå med träningen. Börja jobba ska jag ju med så klart, men har några veckor till av ledighet! Jobbar som sjuksköterska :)
Min träningsbakgrund är truppgymnastik från 6-13 års ålder och sen hästar för hela slanten till jag var 19-20 och sen gym/pass/löpning/cykling/yoga i lite olika perioder. Har inte hittills haft några problem med skador eller så, lite ilskna benhinnor ibland om jag sprungit för mycket bara. Har astma så är en ganska långsam löpare som inte blir så där jättemycket bättre av träning, men jag tycker det är kul ändå :D

Jag har inte upplevt att tråden blivit elitistisk eller så, men jag kanske har bidragit till det på något sätt så jag ska ha det i åtanke framöver :)

Håller med om att det är bra att fundera över hur vi uttrycker oss så att alla känner sig välkomna och att vi får vara nöjda när.vi vill det, utan att behöva känna att saker ställs mot varandra. Ber om ursäkt om jag uttryckt mig klumpigt. Tycker mycket om att se hur alla härinne håller igång på olika vis med olika förutsättningar, mål och inriktningar!
En presentation:
30 år, gillar att vara ute i skogen och springa, åka skidor, gå eller cykla. Är bortdkämd med många fina stigar alldeles hemmavid. Tävlar ibland men det är inte huvudsyftet utan jag vill vara allmänt aktiv för jag märker att jag mår bra av det. Jobbar på sjukhus med omväxlande stillasittandevidendator och springaruntpåavdelningar.
I helgen blev det mtb-premiär för i år, det var roligt och ovant på samma gång.
Idag och imorgon blir det promenad med trevligt sällskap.

@Trollunge En högst nyfiken fråga men hur finansierade ni 1,5 år av backpacking? Sparat under lång tid? Sålt nåt dyrt? Jobbat under tiden ni är borta? Hur mycket pengar behöver man för att kunna vara borta så länge?

Många frågor, svara bara om du vill :).

Jag svarar gärna @snow!

1. Vi sparade pengar innan vi åkte, ca 100 000 var.
2. I Australien hade vi ett working holiday visa vilket innebär att du får jobba och resa i ett år i Aus. Jobbade kanske sammanlagt 4 månader av de 10 vi var där.
3. Min sambo har haft en timanställning hos sitt företag hemma som han var tjänstledig från. Han jobbar med IT så han kunde jobba en del på distans nu under resan :up:
4. Jag fick dessutom ett litet arv under tiden vi var iväg så det hjälpte ju med :)

Sen har vi dessutom levt ganska billigt! Bott i en van i Australien och campat på NZ osv :D

• Gilla
Reactions: WS6
Jag körde som sagt första delen av C25k igår, hoppade in på vecka 3 och det var precis så överkomligt som jag tänkt mig. Inte ett dugg jobbigt, utan bara skönt. Prestationsprinsessan i mig ville fortsätta springa, längre, snabbare, bättre, men jag tog fram allt förnuft jag äger och berättade för mig själv att det var ju det här som var meningen. Det var meningen att det skulle vara skönt och njutbart såhär i början, istället för att jag ska springa rumpan av mig, bli alldeles utpumpad och sedan aldrig vilja göra om det igen. Så jag sprang "bara" 5 minuter extra (mest för att komma hem fortare) och sedan tvingade jag mig att sluta. Känns jättebra!

Vilodag idag, överkropp på gymmet imorgon och sedan löpning torsdag + lördag är planen för resten av veckan. Vad har du ni andra tänkt er? :)

Senast ändrad:
@Trollunge Tack för svar! När du skrev att du är sjuksköterska förstod jag att du nog inte är miljonärska utan hade planerat resan på något sätt. Låter ändå fullt genomförbart om man prioriterar och lever lite snålt stundtals. Välkommen hem igen :)

Kul att det gick så bra att springa @Mineur ! :)

Jag har ingen plan direkt men hoppas kunna springa två gånger. Sen vill jag yoga ett par gånger, styrketräna något pass med FMTK och lite sådär. Lite ridning och promenader som vanligt också.

@cili Jag har försökt regga mig men icas hemsida ligger nere just nu. Tänkte inte köra så seriöst, mest bara som en kul grej och se hur långt jag kommer :D Simningen blir nog svårast att få till!

@cili Jag har försökt regga mig men icas hemsida ligger nere just nu. Tänkte inte köra så seriöst, mest bara som en kul grej och se hur långt jag kommer :D Simningen blir nog svårast att få till!
Man får ersätta simningen med t.ex. roddmaskin (dom har en omvandlingstabell för det där). Så om du har tillgång till ett gym med en sådan så går det lätt att lösa :D

Jag har hittills gjort 18 svettiga km på cykel idag (ca 55 min). Sen kommer det bli 2-3 till av transporttyp för att lämna bok på biblioteket.

Min kropp är inte alls sugen på mer träning just nu. Idag var det vansinnigt motigt att cykla och benen kändes väldigt stumma. Nu gick det ju bra och nästan lika fort som det brukar ändå, men känslan var inte riktigt rätt. Kollade endo och såg att jag kört på rätt hårt med cyklingen, och vet att varje pass innehållit tuffa backar, så det är nog därför.

Imorgon har jag bokat in träff på gymmet med två vänner, så då tänker jag åtminstone skippa cykel till och från skolan så det blir lite mindre träning (och lär fokusera mer på teknik än vikter när det gäller benen). Och så blir det vila torsdag, nån slags träning på fredag, vila lör+sön (för då ska vi på helgkryssning! :D ).

28 år gammal. Jobbar som polis i Göteborg och bor mer sambo i vår nybyggda 3a på Hisingen som jag älskar!
Trivs som fisken i vattnet och har 3 min promenad dit. Älskar't!

Tränat crossfit, gymmar och springer i varierande grad. Just nu inte mycket alls av någonting tyvärr, men planerar att sätta igång med allt så snart jag är hemma från semestern.
Ska springa Göteborgsvarvet för fjärde gången i maj, så löpningen ska prioriteras...

Väger just nu ca 8 kg mer än jag vill, så maten ska definitivt redas upp.
Just nu är jag dock på all inclusive på Gran Canaria... Det blir mycket öl.
Öl är för övrigt ett annat intresse jag har... Haha.

Gifter mig i augusti och har en brudklänning som satt bättre när jag köpte den i december än nu, så jag har lite att jobba för, då jag förfallit en del sen dess.. :p

Man får ersätta simningen med t.ex. roddmaskin (dom har en omvandlingstabell för det där). Så om du har tillgång till ett gym med en sådan så går det lätt att lösa :D

Har inget gym för tillfället men såg att man får gratis 10-kort på Actic :up: Sen kan man ju gå till simhallen några gånger så är det kirrat ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
281
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 299
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 655
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 846
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Oseriös avel 2023