Beach 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej tråden,

Jag är i Washington DC på jobbkonferens, men jag försöker turista/träna lite också. Klockan är strax efter 18 här och jag ligger i sängen och funderar på om jag orkar gå ner i hotellgymmet och göra några chins. Det blir mycket gående om dagarna och fötterna är trötta! Imorgon bitti tänkte jag dra av ett lite längre löppass, mitt mål är Arlingtonkyrkogården där bl.a. John F Kennedy ligger begravd. Jag har shoppat nya löpskor, Mizuno Wave Rider, som är gryyymt sköna så det ska bli ett sant nöje :).

Fasen alltså, det verkar som om mitt tänkta löp-mål imorgon går om intet. Det är inte tillåtet (!) att springa genom Arlington-kyrkogården (!!). Det skulle aldrig falla mig in att ens tänka tanken att det inte skulle vara tillåtet i Sverige men Amerika fungerar som bekant lite annorlunda... Det gäller säkert inte alla kyrkogårdar i USA dock då Arlington är en militärkyrkogård. Den vaktas av beväpnade vakter så jag vill nog inte riskera att chansa heller (!!!). Det får bli en annan rutt....

Idag är det ridning på schemat och jag är lite sugen på att börja med yoga hemma eftersom alla andra i tråden verkar gilla det:D Adrianne verkar ju poppis!

Tur jag tränade crossfit idag, för imorn lär det inte bli. Lyckades dra till ryggen på något vis på jobbet idag när jag skulle lyfta en person.
Nu har jag ont när jag andas och rör mig. Fantastiskt. :(

Åh nej :( Hur känns det idag?

Fasen alltså, det verkar som om mitt tänkta löp-mål imorgon går om intet. Det är inte tillåtet (!) att springa genom Arlington-kyrkogården (!!). Det skulle aldrig falla mig in att ens tänka tanken att det inte skulle vara tillåtet i Sverige men Amerika fungerar som bekant lite annorlunda... Det gäller säkert inte alla kyrkogårdar i USA dock då Arlington är en militärkyrkogård. Den vaktas av beväpnade vakter så jag vill nog inte riskera att chansa heller (!!!). Det får bli en annan rutt....

Oops! Låter dumt att chansa :p Hoppas du kan få se något annat kul istället :)

Idag är det ridning på schemat och jag är lite sugen på att börja med yoga hemma eftersom alla andra i tråden verkar gilla det:D Adrianne verkar ju poppis!

Do it, do it! :D Testa om du är nyfiken, jag kan ju inte lova att alla älskar henne men jag gör det i alla fall :p

Lite mysig träningsvärk idag i hela kroppen :D Idag är jag dessutom ledig :banana: Har yogat lite nu på morgonen, blir ett pass till sen i och med dag 14 på Yoga camp. Ska ta en promenad också, fantastiskt fint väder! Om än väldigt kallt, -21 i morse men något varmare nu tror jag. I övrigt mest chilla och läsa min bok, det där med balans osv :D

Jag har inte rest mig ur sängen ännu @zassoo, så jag har inte hunnit känna efter, haha.

En sak känner jag dock - helg GALEN träningsvärk efter gårdagens Crossfit. Jösse!! :p
Min är tyvärr inte det minsta mysig. Haha.

Jag har inte rest mig ur sängen ännu @zassoo, så jag har inte hunnit känna efter, haha.

En sak känner jag dock - helg GALEN träningsvärk efter gårdagens Crossfit. Jösse!! :p

Haha :p Hoppas i alla fall att det känns bättre idag :)

Hehe men mysig träningsvärk får man av jympa, crossfit ger nog sällan mysig träningsvärk om jag ska ge mig på att gissa :laugh:

Åh jag vill också ha helt galen träningsvärk. Får knappt någon alls, känner mig bara lite trött i musklerna dagen efter. :( Fast det är klart, mysig träningsvärk när man bara har sådär skont (sköntont) är mer behändig när man har en tvååring att bära på och leka med. :D

Åh jag vill också ha helt galen träningsvärk. Får knappt någon alls, känner mig bara lite trött i musklerna dagen efter. :( Fast det är klart, mysig träningsvärk när man bara har sådär skont (sköntont) är mer behändig när man har en tvååring att bära på och leka med. :D

Varför eftersträvas träningsvärk när det inte finns något som bevisar ett samband med träningsvärk och träningseffekt? Är det för att det ändå innebär en bekräftelse på att man gjort något, även om det inte säger något om effekten av vad man gjort?

Min längtan efter galen träningsvärk är nog mest nostalgisk dårskap - det var helt enkelt länge sedan jag hade det. Men lagom värk tycker jag är ganska gött, när det gör sköntont att massera och pilla och trycka på mig själv. :D Och på ett sätt känns det nog bekräftande att jag verkligen tagit i när träningsvärken kommer, ja.

Men visst, jag är ganska glad att jag sluppit träningsvärk den här januariutmaningen. Då har det gått mycket lättare att genomföra kvalitativa pass. :up:

Varför eftersträvas träningsvärk när det inte finns något som bevisar ett samband med träningsvärk och träningseffekt? Är det för att det ändå innebär en bekräftelse på att man gjort något, även om det inte säger något om effekten av vad man gjort?

Det är ju ganska vanligt, även bland de som vet att träningsvärk och träningseffekt inte har något samband över huvud taget. Jag antar att det får en att känna sig lite extra duktig, som en pepp liksom? Problemet är ju bara att det är extremt vanskligt i och med att träningsvärken bara är ett kvitto på att kroppen utfört en ovan rörelse, fortsätter man träna samma övning med samma intensitet så uteblir träningsvärken.

Idag vart det ett riktigt mördarpass för biceps/triceps/mage. Längtar inte efter morgondagens träningsvärk :grin: det är tur jag har min syrra som pushar på mig haha annars hade jag nog bara mesat omkring med vikterna men nu blev det lite ordentlig träning :D

Det blev en fin tur på 18 km längs Potomac-floden för min del. Nu ska jag duscha och packa ihop mitt hotellrum, sen ska jag dra ut på stan och käka crépes till frukost :d. Därefter bär det av till flygplatsen; nästan 10 h flygtid hem väntar.... Skönt att vara trött i benen då!

Det blev en fin tur på 18 km längs Potomac-floden för min del. Nu ska jag duscha och packa ihop mitt hotellrum, sen ska jag dra ut på stan och käka crépes till frukost :d. Därefter bär det av till flygplatsen; nästan 10 h flygtid hem väntar.... Skönt att vara trött i benen då!

Låter jättekul att vara på resa! :) Och en väldigt bra idé att träna innan en sån flygning. Jag skulle ha fått dunderont i benen jag!

Kl

Har rivit av första riktiga gympasset nu! :) skön känsla och det behövdes verkligen! Man ventilerar liksom ut saker när man svettas. Körde igenom hela kroppen "lite lätt", dvs det var ganska få övningar och nästan bara kroppen som motstånd, men fasen vad jobbigt det var!

Nu lagar jag ärtsoppa och pannkakor :d som ska avnjutas med en ny favorit, lätt créme fraiche med vaniljsocker istället för grädde. Mums! I helgen ska jag storhandla och satsa på mer grönsaker som standard till alla mat. Många bäckar små....

Hej tråden!

Jag har fått inse att jag inte riktigt hinner/orkar hänga med lika bra här på Buke som jag brukade, men jag vill ändå att ni ska veta att jag tänker på er och kikar in lite då och då när jag kan. Jag försöker upprätthålla träningen med gym 2-3 dagar i veckan, och känner att jag kommit in i ett rätt skönt lunk nu när jag börjar få pli på vardagen på riktigt.

Ni är alldeles fantastiska som fortsätter att kämpa, träna och peppa och jag tänker ofta tillbaka på finaste beachtråden och alla trevliga minnen samt all nyttig kunskap den gett mig! :heart

Jobbat 12h och gymmat 1h.. ska kasta mig i duschen och sen sova lite, sen upp och rida tre hästar.. :D

Igår blev det 45 minuter lite halvhjärtad inomhusträning med cykel och stakmaskin.
Idag har jag yogat en halvtimme, och ska förhoppningsvis åka skidor om det är lite varmare ute efter lunch.
Imorgon blir det också skidor i någon form.
Måndag tänkte jag roa mig med att jobba över och sen gå på middag hos en kompis så det blir nog rätt så träningsfritt.

I går slutade sambon för tidigt för att jag skulle hinna springa iväg och möta honom. Istället sprang jag samma väg som tänkt men vände efter "mördarbacken" och sprang tillbaka. Det blev totalt 5,45 km och jag fick en snittid på 6:12 per km, bästa hittills. :up: Jag sprang väl så fort för att hålla värmen i den jäkla kylan: 15 minus men kändes kallare och magen förfrös nästan. :eek: Jag hade samma kläder när jag sprang i -18 men då hade jag inte alls något problem med kylan.

I dag vet jag inte vad jag ska hitta på men jag vill ju vara ute i det fina vädret. Troligtvis blir det ett distanspass eller backträning.

Nu när det äntligen är -5 istället för -20 så blåser det snorkallt här istället. 6 km promenad fick jag till i alla fall :)

Hej alla, jag har inte varit aktiv i tråden eller läst i den på länge men känner att det är dags nu igen. Jag är inne i en period av förändring och känner att den här tråden kan ge pepp och stöd och motivation för att våga genomföra förändringar och kämpa vidare och inte falla tillbaka.

Lite info om mig till dom som inte kommer ihåg mig sen tidigare trådar eller inte varit med samtidigt som mig förr:
Jag har haft anorexi i 9 år och ätstörningar i 11 år, jag har ganska många kilon att gå upp om jag ska till en normalvikt och slits mellan längtan efter att gå ner mer i vikt (anorexins vilja) och den sidan som vet att inget blir bättre av att gå ner i vikt. Jag har svårt att se att det kommer bli bättre av att gå upp i vikt och vill det inte alls men jag har "hotet" om inläggning på sjukhus hängande över mig om jag inte klarar av att äta mer, stå still i vikt och sen gå upp i vikt. Min dietist tycker jag borde vara inlagd redan som det är nu men hon har gått med på att jag får vara hemma och prova på att förändra saker hemma ett tag till. Jag har precis bytt psykmottagning och äntligen fått en dietist, som jag har väntat på detta. Det är precis vad jag behöver. Skulle behöva terapi också men det har jag inte haft på väldigt, väldigt länge så jag gör så gott jag kan på egen hand. Har varit inlagd många gånger och var senast inlagd två gånger för anorexin i somras, en gång på en medicinavdelning och en längre period på psyk.

Jag fick i slutet av sommaren/början av hösten ett krampanfall/epileptiskt anfall då jag blev hämtad med ambulans och inlagd (och jag får ofta mindre ryckningar och talbortfall osv) och fick efter det göra ett EEG. Man kunde tydligen se skillnader i hjärnaktiviteten och att något är fel. Ena läkaren säger att det beror på mina mediciner och en annan att det är anorexin. Jag tänker att det kanske är en kombination.

Att äta lagad mat går inte alls för mig, får inte i mig "vanlig" mat utan jag äter bara gröt, kvarg, yoghurt, keso, frukt/grönsaker/bär och knäckebröd och en näringsdryck/dag. Jag äter exakt likadant varje dag. Dietisten inser hur svårt det är för mig med förändringar så vi kommer gå sakta framåt och om det är så att jag inte klarar att äta enligt tallriksmodellen som alla dietister förespråkar eller enligt de matscheman som finns så ska vi istället öka på mängderna av det jag redan äter, lägga till små saker som lite kikärtor/bönor och kanske lite frön/mandlar/nötter (skrämmande för mig) och går jag ner i vikt kommer jag behöva lägga till fler näringsdrycker.

Mina mål just nu (kanske kommer på fler vartefter):
* Följa det jag och dietisten kommer överens om på våra träffar varje vecka
* Inte dra ner på något annat när vi lägger till mat på en annan måltid
* Våga variera mig genom att t.ex. äta olika knäckebröd olika dagar (det är något jag jobbar med just nu, köpte hem ett paket med ett knäckebröd idag som ser väldigt gott ut och tänker att jag ska prova det någon dag framöver)
* Inte promenera mer än max 2,5 timmar, helst endast 2 timmar/dag
* Klara att äta på andra tider än vanligt
* Klara att äta bland andra människor
* Klara att äta med olika skålar, bestick, kläder och på olika platser (har hemskt mycket tvång kring det och en massa ritualer så det är svårare än det låter)
* Inte gå ner i vikt

Utmaningen med maten just nu är att lägga till 1 dl lättkeso på lunchen. Min lunch bestod förr av 200 gram morötter men sen jag började hos dietisten har vi lagt till keso där, först åt jag 0,5 dl keso, sen 1 dl och nu ska jag äta 2 dl keso till morötterna. Det här är så sjukt skrämmande och jobbigt för mig, idag blir tredje gången som jag gör det och det är verkligen jätte jobbigt. Men jag SKA klara det

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
279
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 290
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 648
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 844
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka