Beach 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad dricker ni nu när det är så varmt?
Jag är en sån som dricker dåligt, en sån som inte direkt gillar vatten bara så där rakt upp och ner (vatten funkar utmärkt under fotbollsträning/löpning dock) och definitivt inte smaksatt vatten..
Allt annat innehåller typ mängder av socker..?
Dricker mest vatten, men vi har otroligt gott kranvatten här.
Hur funkar te eller iste för dig? Går ju att blanda det med eller utan socker. Föreställer mig att rooiboste funkar bra i värmen.

Iiih, idag ska jag iväg på träningseventet med Lofsan! :) Är ganska nervös, åker ju själv utan en kompis att hålla i, haha, men det går nog bra. Hoppas på en kul dag full med inspiration!
Hoppas dagen blir bra! Du träffar säkert roligt folk där och får massa ny inspiration!

I morse sprang jag en långrunda med min sambo, en kollega och en hund. Det gick trögt att komma igång, kände mig trött och seg i alla backarna i början men sen gick det bättre mot slutet och det visade sig att vi hade sprungit lite snabbare än jag normalt skulle göra på den turen. Draghjälp är bra!

Kom iväg till gymmet sent igår, men det gör inget, för det är ju öppet 24/7 :love:
Det var ett bra pass på så vis att jag verkligen upptäckte mina svagheter, som till exempel att axlar och skuldror, särskilt på höger sida, har en hel del att utveckla (är mycket vänsterhänt). För den inneboende prestationsprinsessans skull hoppas jag att numreringen 1-21 på maskinerna inte står för kg, för då var det inte många kilon jag flyttade runt på. Det låter inte heller helt rimligt med kg, mot bakgrund av de vikter jag använde senast jag gjorde liknande övningar för några månader sen - så mycket kan jag väl inte ha tappat bort?

Igår hade jag en tanke om att gå upp äckligt tidigt idag för att springa en sväng innan det blev (alldeles) för varmt, men kom i säng för sent, så när klockan ringde kändes det inte längre en bra idé. Men ska försöka ta mig ut en sväng i kväll i stället. Jag får stå ut med att det är mörkt och ta det lugnt.

Dricker mest vatten, men vi har otroligt gott kranvatten här.
Hur funkar te eller iste för dig? Går ju att blanda det med eller utan socker. Föreställer mig att rooiboste funkar bra i värmen!

Vi hade gott kranvatten när vi bodde på gård med egen brunn när jag var mindre..
Ja dricker te, men har svårt för varma drycker när det är varmt ute.. iste gillar jag inte..

Knät blir fan bara sämre för varje dag ... Bitter!
Hoppas på att fet skärper till sig snart!

Nu blir jobb till kl 03 inatt. Sådär taggad. :p

Jag är på träningsvecka 10 av 12, herregud vad tiden går! Jag är riktigt nöjd med resultaten också. När jag började var jag så stel att jag med nöd och näppe nådde ner till knäna när jag stod upp. Nu är jag mer än halvvägs ner för smalbenen! Jag börjar tro att jag faktiskt kommer kunna nudda marken någon gång:bump:

Jag hamnade efter lite i programmet under ett par veckor när jag helt enkelt hade fullt upp från tidig morgon till sen kväll. Kristihimmelfärdshelgen spenderade jag ute på landet och tränade många pass i skuggan under en gammal ek :love: Det var väldigt mycket mer inspirerande att träna där än hemma, inomhus, och jag kom ikapp alla styrkepass.

Löparskorna glömde jag dock att packa med, så jag ligger efter med ett par löppass. Jag har satt mig ner och skrivit en realistisk plan på hur jag ska lägga upp de löppass som är kvar och var jag ska trycka in de "gamla", och det känns jättebra! Det blir ungefär tre springpass i veckan vilket inte borde vara några problem med att orka eller hinna :)

Jag är inte säker på vad jag ska hitta på när programmet är slut, om jag ska våga mig på att gymma eller om jag ska fortsätta träna hemma. Springa vill jag fortsätta göra iallafall, det är jättekul :D

Joinar in i denna tråd (för säkert 384747 gången ;) ) men känner nu att det är dags att sluta gnälla över dallret och göra något åt det istället :up:
Har dessutom möjlighet att få gymkort via jobbet så nu har jag inga ursäkter längre, får även ta ut en motionstimme i veckan så nu kommer jag verkligen inte undan längre. Ursäkten "har inte tid" eller "har inte råd med gymkort" håller inte numer nej.

Men funderar på det här med kosten.
Äter frukost på jobbet och det blir till 99% mackor, vilket är ganska tröttsamt i längden men enkelt att ha med sig. Vad kan man äta istället? Har kylskåp och micro på jobbet.

Lunchen blir ofta lagad mat som värms i micro, tyvärr allt för ofta pasta och falukorv eller färdiga köttbullar. Det som går fort att laga på kvällen innan. Även det ganska tröttsamt. Skulle gärna ha något nyttigare alternativ, men vad? Vad äter ni till lunch?

Kvällsmaten då, när både jag och barnen är trötta och hungriga. Den här veckan har det tyvärr blivit mycket mackor eftersom jag verkligen inte orkat göra någon riktig mat. Min äldsta vill dock gärna ha mat istället, men är inte jättehungrig ändå. Så det optimala vore ju något lättare men mer matigt än mackor. Yngsta vill ju dock ha mackor men han skulle leva på det 24/7 om han fick. Hur gör ni på kvällen efter jobb osv?

Hur lägger ni upp er träning? Hur får ni tiden att räcka till, kosten att funka och motivationen att hålla?

Jaha, är ni beredda på långläsning? :D

Vilken jäkla dag det har varit. Så roligt, så inspirerande, så jobbigt! Jag är ganska säker på att jag kommer ha träningsvärk i ungefär varenda muskel i hela kroppen imorgon.

Vi var på ett träningscenter/gym som har jättestora fina ytor med hur mycket träningsredskap som helst, nästan allt du kan tänka dig (inga maskiner dock). De jobbar mycket med styrka och snabbhet på ett funktionellt sätt, samtidigt som de har mycket fokus på fystester och skadeförebyggande träning. Upplägget på dagen var att Lofsan höll 3 träningspass, de som var snabba på att anmäla sig (inklusive mig själv då) fick delta på ett av dessa pass. Hon höll även en föreläsning dit alla fick komma. Utöver det hade gymmet själva lite prova på-grejer med tester, workshops och träningspass.

Jag kom dit strax innan 10, sen var det fullt ös direkt med Lofsans träningspass mellan 10-11. Ett jätteroligt och väldigt jobbigt pass! Först uppvärmning med tre stationer: kettlebellsvingar, hänga i räcke och utfall med rörlighet. Sen huvuddelen av passet, där fokusövningen var knäböj. Vi jobbade på tre stationer, 10 minuter per station. Första stationen för mig blev denna svinjobbiga kombination: putta en släde fram och tillbaka (tung!), bära 20 kg viktplatta över huvudet, och sist men inte minst såna där rep som man ska få i gungning (som första övningen i den här filmen). Andra stationen var då knäböj, med fokus på tekniken. Vi jobbade 2 och 2 och gjorde 5x5 repetitioner på 30-40 kg. Lofsan gick runt och korrigerade teknik och gav tips. Station 3 var en cirkel med burpees + lyfta/kasta 10 kg boll/säck, sumosquats med kettlebell, och trx-rodd. Efter det här var vi helt slut allihopa. Då blev det final - 2 minuter varannan grodhopp, varannan burpee med armhävning... :D:wtf: En rejäl genomkörare, med andra ord ;)

Därefter kort vila, många deltog i ett rörlighetspass men jag hörde att det skulle vara en workshop i olympiska lyft och det lät ju spännande! Bäst att passa på när man ändå är där, liksom. Vi var 5 personer på två coacher, lyx! Fokus var frivändningar, vi bröt ner en frivändning i flera delar och satte sen ihop det. Jättesvårt men jättekul! Det slutade med att jag gjorde en full frivändning med 20 kg :)

Sen tog jag lite paus och fyllde på med energi, hade matsäck med mig. Sen passade jag på att göra lite tester. Man fick göra ett snabbt rörlighets- och stabilitetstest som filmades och sen ska det analyseras och så får vi resultatet på mail, plus tips på vad man kan förbättra.

Efter det var det Lofsans föreläsning mellan 13-14. Jättebra och inspirerande föreläsningar, den handlade om skillnaden mellan att träna för hälsa och att träna för prestation, hur man ska tänka när man sätter mål, med mera.

Sen så hade jag hört att det skulle vara lite fler prova på-pass efter föreläsningen. Ett till rörlighetspass, som många gick på. Men så visste jag också att samma PT som hade hjälpt mig med frivändningarna skulle ha ett pass som heter Strength & Power, var ganska sugen på det. Såg att han hade plockat fram traktordäck och lite annat skoj. Rörlighetspasset satte igång och jag fick frågan om jag skulle vara med, men istället letade jag upp den andra PTn och frågade om han skulle köra sitt pass. Ingen annan var där, men då sa han att då kör bara vi två istället! Så jag fick en halvtimme ensam med PT, lyxigt :D Och fasen vad kul det var! :banana: Först lite rörlighet och så lite övningar för muskelaktivering. Sen fick jag sitta på golvet och dra en släde mot mig i ett långt rep, puh! Sen fick jag på mig ett sele och skulle dra en annan släde, benen jobbade och tyngdpunkten skulle vara låg. Sen kom traktordäcket :D Det skulle vältas X antal gånger, nu vägde det typ 300 kg så jag fick lite hjälp på hörnet. Därefter hämtade han en slägga som jag fick slå på däcket med, det var kul! Sist men inte minst: varva 10 slag med släggan per arm + 10 x lyfta en sån tung boll/säck från marken och drämma ner den i backen :laugh: Härligt att få köra slut på kroppen med så enkla grejer ändå. Gillade verkligen PTn också! Han lyckades locka fram extra krafter tror jag, bland annat genom att stå och ropa "Du är så djävulskt stark!" :D:bump: Efter passet satt vi och snackade en stund och jag fick höra att jag är väldigt stark och väldigt rörlig, det var ju väldigt kul att få höra! Sen är väl "väldigt stark" högst relativt, men jag kanske överraskade honom ;) Vi pratade lite om hur jag tränar i nuläget och vad jag har för bakgrund, han sa att han skulle tippat på crossfit om han skulle fått gissa. Sen sa jag att jag är hästtjej och är van att släpa skottkärror och höbalar, då sa han "Aah, det förklarar en del!" :rofl:

Sen åkte jag hem! Och åt två portioner tacos :angel: Men det behövde min stackars kropp, den fick inte allt för mycket mat under dagen (ostmacka, banan och smoothie, typ). Sen sov jag en timme på soffan... Hehe. Ikväll ska jag bara slappa i soffan, kolla på ESC och äta chips!

Jag är SÅ sjukt glad att jag åkte iväg på det här! Att jag tog chansen och åkte trots att jag inte hade någon kompis med. Och att jag vågade göra det jag själv ville istället för att följa strömmen, annars hade jag aldrig fått köra det här sista asgrymma passet.

Har ni läst ända hit så är jag imponerad, men nu är jag klar för den här gången :p

@zassoo Det låter ju helt fantastiskt och vad tuff du är som gör precis det du vill! Båda passen som du valde själv verkar ju helgrymma! Vilken grej! Kommer du börja slänga runt på traktordäck hemma i trädgården nu? :D

Äter frukost på jobbet och det blir till 99% mackor, vilket är ganska tröttsamt i längden men enkelt att ha med sig. Vad kan man äta istället? Har kylskåp och micro på jobbet.

Gröt går utmärkt att göra i micro om du gillar det?
Kokt ägg?

Lunchen blir ofta lagad mat som värms i micro, tyvärr allt för ofta pasta och falukorv eller färdiga köttbullar. Det som går fort att laga på kvällen innan. Även det ganska tröttsamt. Skulle gärna ha något nyttigare alternativ, men vad? Vad äter ni till lunch?

Fisk/kött och sallad till det? Salladen går ju att variera i oändlighet!

Kvällsmaten då, när både jag och barnen är trötta och hungriga. Den här veckan har det tyvärr blivit mycket mackor eftersom jag verkligen inte orkat göra någon riktig mat. Min äldsta vill dock gärna ha mat istället, men är inte jättehungrig ändå. Så det optimala vore ju något lättare men mer matigt än mackor. Yngsta vill ju dock ha mackor men han skulle leva på det 24/7 om han fick. Hur gör ni på kvällen efter jobb osv?

En matig soppa?
Omelett?
Kokta majskolvar?
Chili con carne?
Lax/kycklingburgare?

Hur lägger ni upp er träning? Hur får ni tiden att räcka till, kosten att funka och motivationen att hålla?

Min kropp får besöka gymmet minst 3ggr/v då efter jobb på morgonen, den spelar fotboll 2ggr/v, rider ca6 dagar/v 1-3hästar/dag, springer i skogen och cyklar mtb + transportcykling!
Jag är nog fel person att svara på hur jag hinner med då jag är ensam utan barn, men jobbar däremot 12h nattpass och är mer eller mindre alltid "på väg".. men det gäller att planera, jag har en kalender med 4 kolumner: Jobb - Träning - Hästarna - Övrigt + en annan för planering av mat, går fortare när man vet vad man ska laga/käka och när, iaf för mig! :)

Alltså @zassoo, tack för ditt peppiga inlägg. Det var precis pushen jag behövde för att bara ge mig ut och springa en halvtimme eller så istället för att sova. Temperaturen har gått ner under 32 och det var lugnt och skönt på stan. Mest fick jag faktiskt några uppmuntrande "Bon courage!" vilket behövdes. Gissar att jag tog mig ca 3 km med en liten gångpaus i mitten. Magen var mest upprörd, eftersom jag precis innan hade sköljt ner den sista glassen med ett stort glas vatten. Nåja, magen och jag överlevde. :D Nu ska jag duscha och sen sova på riktigt.

@zassoo Det låter ju helt fantastiskt och vad tuff du är som gör precis det du vill! Båda passen som du valde själv verkar ju helgrymma! Vilken grej! Kommer du börja slänga runt på traktordäck hemma i trädgården nu? :D

Jaa, det var fantastiskt faktiskt! Och SÅ peppigt! Tyvärr har jag inga traktordäck hemma ;) Men det finns ju andra tunga grejer man kan släpa runt på!

Och vad glad jag blir att du blev peppad av mitt inlägg! :) Bra jobbat!

Lite trött i benen idag men nöjd med att ha genomfört Springtime 10 k med i princip obefintlig löpträning. Hade det inte varit för att få ihop lagtävlingen så hade jag nog stått över och stannat hemma och tränat i stället. Nu blev det ett galet ryckigt lopp med springa 1-2 minuter, gå 1-2 minuter om vartannat från start till mål.

Men för att ha gått ungefär fem av kilometrarna är jag faktiskt ändå lite sporrad av att komma i mål på dryga 1.06. Till och med så att min tid räknades in i laget (vilket kanske säger mer om den allmänna seriositeten bland lagmedlemmarna). :) Så nu är det målmedveten träning som gäller tillbaks till milen under timmen. Ska leta upp ett eller flera lopp att anmäla till lite längre fram!

@zasso - fasen vilken härlig dag det låter som! Märks på dig att det var superkul, det smittar genom texten! :)

---

Alltså, jag fick en sån wow-känsla idag när jag sprang! Jag tycker att det är rätt trist att springa egentligen men gillar det för att det är enkelt att snöra på sig skorna när man är hemma. Men jag har aldrig riktigt känt att det någon gång känns enkelt, alltid tunga ben och timmerstockar. Känner mig inte alls lätt och snärtig i steget. Men så idag så justerade jag tekniken lite och tänkte att "bakbenen måste ju jobba fram i handen" och jisses, helt plötsligt så kändes det ju spänstigt! Så nu ser jag faktiskt fram mot nästa pass :D

Men så idag så justerade jag tekniken lite och tänkte att "bakbenen måste ju jobba fram i handen" och jisses, helt plötsligt så kändes det ju spänstigt! Så nu ser jag faktiskt fram mot nästa pass :D

Aha! Man kanske borde lägga in lite variationer med öppna och sluta som stärkande övningar på joggingrundorna? Och en och annan åttametersvolt i samlad jogg. :D

Joinar in i denna tråd (för säkert 384747 gången ;) ) men känner nu att det är dags att sluta gnälla över dallret och göra något åt det istället :up:
Har dessutom möjlighet att få gymkort via jobbet så nu har jag inga ursäkter längre, får även ta ut en motionstimme i veckan så nu kommer jag verkligen inte undan längre. Ursäkten "har inte tid" eller "har inte råd med gymkort" håller inte numer nej.

Jag har också lite svårt att se till att få i mig lagad mat ibland p.g.a långa arbetsdagar och mycket annat som ska hinnas med. Jag brukar därför försöka ställa mig och laga storkok av typ 2-3 olika rätter varannan helg eller så, och sedan frysa in matlådor som jag kan ta fram under veckorna. På så vis behöver jag bara laga mat efter jobbet max 2 vardagar i veckan, och då blir det oftast något enkelt som quinoasallad, pasta med pesto och grönsaker, omelett eller liknande.

Jaha, är ni beredda på långläsning? :D

Vilken jäkla dag det har varit. Så roligt, så inspirerande, så jobbigt! Jag är ganska säker på att jag kommer ha träningsvärk i ungefär varenda muskel i hela kroppen imorgon.

Vi var på ett träningscenter/gym som har jättestora fina ytor med hur mycket träningsredskap som helst, nästan allt du kan tänka dig (inga maskiner dock). De jobbar mycket med styrka och snabbhet på ett funktionellt sätt, samtidigt som de har mycket fokus på fystester och skadeförebyggande träning. Upplägget på dagen var att Lofsan höll 3 träningspass, de som var snabba på att anmäla sig (inklusive mig själv då) fick delta på ett av dessa pass. Hon höll även en föreläsning dit alla fick komma. Utöver det hade gymmet själva lite prova på-grejer med tester, workshops och träningspass.

Jag kom dit strax innan 10, sen var det fullt ös direkt med Lofsans träningspass mellan 10-11. Ett jätteroligt och väldigt jobbigt pass! Först uppvärmning med tre stationer: kettlebellsvingar, hänga i räcke och utfall med rörlighet. Sen huvuddelen av passet, där fokusövningen var knäböj. Vi jobbade på tre stationer, 10 minuter per station. Första stationen för mig blev denna svinjobbiga kombination: putta en släde fram och tillbaka (tung!), bära 20 kg viktplatta över huvudet, och sist men inte minst såna där rep som man ska få i gungning (som första övningen i den här filmen). Andra stationen var då knäböj, med fokus på tekniken. Vi jobbade 2 och 2 och gjorde 5x5 repetitioner på 30-40 kg. Lofsan gick runt och korrigerade teknik och gav tips. Station 3 var en cirkel med burpees + lyfta/kasta 10 kg boll/säck, sumosquats med kettlebell, och trx-rodd. Efter det här var vi helt slut allihopa. Då blev det final - 2 minuter varannan grodhopp, varannan burpee med armhävning... :D:wtf: En rejäl genomkörare, med andra ord ;)

Därefter kort vila, många deltog i ett rörlighetspass men jag hörde att det skulle vara en workshop i olympiska lyft och det lät ju spännande! Bäst att passa på när man ändå är där, liksom. Vi var 5 personer på två coacher, lyx! Fokus var frivändningar, vi bröt ner en frivändning i flera delar och satte sen ihop det. Jättesvårt men jättekul! Det slutade med att jag gjorde en full frivändning med 20 kg :)

Sen tog jag lite paus och fyllde på med energi, hade matsäck med mig. Sen passade jag på att göra lite tester. Man fick göra ett snabbt rörlighets- och stabilitetstest som filmades och sen ska det analyseras och så får vi resultatet på mail, plus tips på vad man kan förbättra.

Efter det var det Lofsans föreläsning mellan 13-14. Jättebra och inspirerande föreläsningar, den handlade om skillnaden mellan att träna för hälsa och att träna för prestation, hur man ska tänka när man sätter mål, med mera.

Sen så hade jag hört att det skulle vara lite fler prova på-pass efter föreläsningen. Ett till rörlighetspass, som många gick på. Men så visste jag också att samma PT som hade hjälpt mig med frivändningarna skulle ha ett pass som heter Strength & Power, var ganska sugen på det. Såg att han hade plockat fram traktordäck och lite annat skoj. Rörlighetspasset satte igång och jag fick frågan om jag skulle vara med, men istället letade jag upp den andra PTn och frågade om han skulle köra sitt pass. Ingen annan var där, men då sa han att då kör bara vi två istället! Så jag fick en halvtimme ensam med PT, lyxigt :D Och fasen vad kul det var! :banana: Först lite rörlighet och så lite övningar för muskelaktivering. Sen fick jag sitta på golvet och dra en släde mot mig i ett långt rep, puh! Sen fick jag på mig ett sele och skulle dra en annan släde, benen jobbade och tyngdpunkten skulle vara låg. Sen kom traktordäcket :D Det skulle vältas X antal gånger, nu vägde det typ 300 kg så jag fick lite hjälp på hörnet. Därefter hämtade han en slägga som jag fick slå på däcket med, det var kul! Sist men inte minst: varva 10 slag med släggan per arm + 10 x lyfta en sån tung boll/säck från marken och drämma ner den i backen :laugh: Härligt att få köra slut på kroppen med så enkla grejer ändå. Gillade verkligen PTn också! Han lyckades locka fram extra krafter tror jag, bland annat genom att stå och ropa "Du är så djävulskt stark!" :D:bump: Efter passet satt vi och snackade en stund och jag fick höra att jag är väldigt stark och väldigt rörlig, det var ju väldigt kul att få höra! Sen är väl "väldigt stark" högst relativt, men jag kanske överraskade honom ;) Vi pratade lite om hur jag tränar i nuläget och vad jag har för bakgrund, han sa att han skulle tippat på crossfit om han skulle fått gissa. Sen sa jag att jag är hästtjej och är van att släpa skottkärror och höbalar, då sa han "Aah, det förklarar en del!" :rofl:

Sen åkte jag hem! Och åt två portioner tacos :angel: Men det behövde min stackars kropp, den fick inte allt för mycket mat under dagen (ostmacka, banan och smoothie, typ). Sen sov jag en timme på soffan... Hehe. Ikväll ska jag bara slappa i soffan, kolla på ESC och äta chips!

Jag är SÅ sjukt glad att jag åkte iväg på det här! Att jag tog chansen och åkte trots att jag inte hade någon kompis med. Och att jag vågade göra det jag själv ville istället för att följa strömmen, annars hade jag aldrig fått köra det här sista asgrymma passet.

Har ni läst ända hit så är jag imponerad, men nu är jag klar för den här gången :p

Men herregud vilken underbar dag det låter som, tusen tack för att du delade med dig! Jag har precis sett klart serien Född 2010 på SVT Play, så Lofsan känns ännu mer som en kändis nu :p

Vad glad jag blir för din skull, och vad peppad jag blev! Nu jäklar ska jag slänga på mig springkläderna och dra till parken! :D

Men så idag så justerade jag tekniken lite och tänkte att "bakbenen måste ju jobba fram i handen" och jisses, helt plötsligt så kändes det ju spänstigt! Så nu ser jag faktiskt fram mot nästa pass :D

Hahaha, jag älskar det här tänket! Ska precis ge mig ut på en runda och tänker definitivt testa detta! :D

@zasso - fasen vilken härlig dag det låter som! Märks på dig att det var superkul, det smittar genom texten! :)

---

Alltså, jag fick en sån wow-känsla idag när jag sprang! Jag tycker att det är rätt trist att springa egentligen men gillar det för att det är enkelt att snöra på sig skorna när man är hemma. Men jag har aldrig riktigt känt att det någon gång känns enkelt, alltid tunga ben och timmerstockar. Känner mig inte alls lätt och snärtig i steget. Men så idag så justerade jag tekniken lite och tänkte att "bakbenen måste ju jobba fram i handen" och jisses, helt plötsligt så kändes det ju spänstigt! Så nu ser jag faktiskt fram mot nästa pass :D

Jag var nog lite hög på endorfiner igår :D

Hahaha åh vilken härlig koppling mellan löpning och ridning :laugh: Kanske fick du fram höften bättre, det brukar hjälpa tycker jag!

Men herregud vilken underbar dag det låter som, tusen tack för att du delade med dig! Jag har precis sett klart serien Född 2010 på SVT Play, så Lofsan känns ännu mer som en kändis nu :p

Vad glad jag blir för din skull, och vad peppad jag blev! Nu jäklar ska jag slänga på mig springkläderna och dra till parken! :D

Kul att peppen smittar av sig! :D Träningsglädje är underbart!

Om vi då ska stämma av dagsformen idag... Säg hej till zassoo, 90 bast :rofl: Jag har träningsvärk precis ÖVERALLT :laugh: Hela ryggen, axlarna, nacken, rumpan, låren, vaderna, smalbenen, magen, händerna och fötterna... Rörelsemönstret är något begränsat :angel:

Tog i alla fall en timmes lugn promenad nu för att få lite blodgenomströmning och frisk luft. Det lär väl bli ännu värre imorgon, då ska jag både cykla, mocka och rida :crazy:

Jag var nog lite hög på endorfiner igår :D

Hahaha åh vilken härlig koppling mellan löpning och ridning :laugh: Kanske fick du fram höften bättre, det brukar hjälpa tycker jag!

Ja jag tror att det var det som äntligen hände! Jag har ju förstått att man ska det men inte fått till det i praktiken, innan jag kopplade ihop det ridningen :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
279
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 283
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 645
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 844
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka