Beach 2017 del II

Härligt att du är tillbaka på banan @Mineur! Så tråkigt att du ska behöva känna sådär, men du hanterar det väldigt bra och klokt :bow:

Ibland påminns man om hur skört livet är @FengurLaugar :( På ett sätt tur att man inte tänker på det jämt, men samtidigt viktigt som du skriver att man uppskattar det man har.

-----------------------------

Igår var jag ute och sprang tillsammans med min syster som flyttat hem efter att ha bott uppe i Sundsvall några år :bump: 4,75 km kuperad slinga på 28:25 :up:
Sen körde vi en 15 minuters amrap på ett litet utegym:
30 airsquats
20 armhävningar
10 hängande ryggresningar
5 sit-ups på lutande bänk

Skönt väder var det, kanske 20 grader och lite molnigt och jag tränade i linne och shorts :love:

Idag ska jag köra knäböj, missar styrkelyftet ikväll pga jobbar, så tänkte jag ska köra själv innan jobbet. Är lite otaggad, grått och regnigt ute så känner mest för att ligga och kolla någon serie, men ska ta mig iväg snart.. :p

Inte så taggad på träning idag jag heller pga grått och regnigt! Men jag SKA köra mitt pass nu på lunchen så jag har det gjort. Har planerat ett effektivt pass för att det inte ska ta så lång tid i alla fall :) Hoppas på att hinna ta en promenad ikväll och kanske hinna gå och lägga mig tidigare eftersom jag kör träningen på lunchen :p

Idag är det som att kroppen gått ut i strejk. Jag är inte dunderförkyld, har inte jättemycket feber men hela kroppen protesterar. Har ont överallt, får ont i fötterna av att stå mer än några minuter (har min dator på en bänk i köket så jag står alltid när jag skriver på datorn) och det gjorde ont varenda gång jag skulle vända mig i sängen i natt.

Tjejvättern känns långt bort just nu... :(

Idag är det som att kroppen gått ut i strejk. Jag är inte dunderförkyld, har inte jättemycket feber men hela kroppen protesterar. Har ont överallt, får ont i fötterna av att stå mer än några minuter (har min dator på en bänk i köket så jag står alltid när jag skriver på datorn) och det gjorde ont varenda gång jag skulle vända mig i sängen i natt.

Men nej :(

Det här är OT men jag måste få skriva av mig lite och den här tråden är bäst på alla vis!

Det är så att en barndomskompis till mig gick bort i cancer i måndags. Han var ett år yngre än mig, alltså bara 27 år. Han blev sjuk i höstas och har legat inne sen dess. Han hade leukemi och blev dålig av behandlingen och har haft det riktigt tufft hela hösten och vintern. Han kom hem förra veckan för att avsluta för det fanns inget mer att göra. Det är så himla sorgligt då han var så ung och han lämnade sambo och en dotter på 1,5 år efter sig.

Vi har inte umgåtts sen vi började gymnasiet men bodde ändå grannar i 20 år och umgicks mycket både i- och utanför skolan fram tills gymnasiet. Det är så svårt att ta in sånt här och jag lider så otroligt med framförallt hans sambo. Hade det hänt min man så hade jag känt mig så otroligt ensam. Det händer så mycket hemskt ute i världen och speciellt när det händer tragiska saker såhär nära så ser man livet från ett annat perspektiv och är glad för varje dag man får med sina nära och kära.

Usch vad tråkigt :( Det är sånt man inte riktigt vill tänka på...

Det här är OT men jag måste få skriva av mig lite och den här tråden är bäst på alla vis!

Det är så att en barndomskompis till mig gick bort i cancer i måndags. Han var ett år yngre än mig, alltså bara 27 år. Han blev sjuk i höstas och har legat inne sen dess. Han hade leukemi och blev dålig av behandlingen och har haft det riktigt tufft hela hösten och vintern. Han kom hem förra veckan för att avsluta för det fanns inget mer att göra. Det är så himla sorgligt då han var så ung och han lämnade sambo och en dotter på 1,5 år efter sig.

Vi har inte umgåtts sen vi började gymnasiet men bodde ändå grannar i 20 år och umgicks mycket både i- och utanför skolan fram tills gymnasiet. Det är så svårt att ta in sånt här och jag lider så otroligt med framförallt hans sambo. Hade det hänt min man så hade jag känt mig så otroligt ensam. Det händer så mycket hemskt ute i världen och speciellt när det händer tragiska saker såhär nära så ser man livet från ett annat perspektiv och är glad för varje dag man får med sina nära och kära.

Usch, så jobbigt! Man ser verkligen allt på ett annat sätt när något sådant händer! :heart
Kram!

Äntligen börjar smärtan och träningsvärken gå över. För kroppen fick sig verkligen en genomgång i helgen. Jag blev kidnappad på möhippa i lördags. Vi red islandshäst i 1,5 timme med en massa tölt i kuperad terräng. Redan där kände jag muskler jag knappt ens visste om men det tog inte slut där. De hade hittat på 3 kamp med bla gladiatorduell på plasthink (man hade en mjuk pinne som man skulle slå motståndaren med och själv satsa på att stå kvar på denna vingliga hink. Jag puttade ner svägerskan 3 ggr, varav en gång tog jag hennes pinne då jag lyckades tappa min egna.

SIsta stället innan planerad dusch och resturangbesök var på en hinderbana utomhus. Trots vin sedan 09.00 så var jag den första att dra mig upp på denna station som finns på bilden :banana:

Dagen därpå, bakis som den då jag festade sist juni 2014 :angel: så var jag helt ovetandes bortlovad till att flytta en tjejkompis 3 våningsbyggställning. Den skulle läggas ner, sen vändas och vridas för att få loss alla delar så den kunde flyttas till hennes altan. Vi satte även ihop den i liggande ställning, för vi insåg att 3 tjejer med träningsvärk från dagen innan kunde riskera att tappa den på hennes hus som hon nyligen både målat om samt satt upp nya takrännor.

Idag börjar jag och kroppen bli sams, jag har knappt kunnat sova på nätterna pga träningsvärken :nailbiting::arghh::o Så idag blir det kanske styrketräning, hade tänkt promenad men vi har ösregn här så det känns lagom motiverande att gå med barnvagn då.

hinderbana-lidingo-brant.jpg

Låter som en sjukt bra dag! :D

Tränar och kör på som vanligt, men inte haft så mycket tid över för datorn, vilket iofs är ett bra tecken tycker jag!
Var ute och travade med pålle i regnet imorse, fördelen med regn är mjuka och fina grusvägar! :D Pålle satte dock en doja på hemvägen, hade världens flyt och fick tag i hovslagaren som kom redan efter 30min!!
Kiropraktorbesök efter pålle, scanning av rygg/nacke blev det idag, resultatet får jag dock veta först om 4v när jag ska dit nästa gång.. (lite trist att 6v mellanrum har blivit 4v, kroppen samarbetar inte just nu.. och ett tag räckte det med ett besök var 3e månad!) annars jättestel i axeln, fattar inte varför det inte kan ge med sig.. det är inte skönt när han trycker.. :crazy: Stel nacke och lite låsningar i bröstryggen, helt ok i länden och så fick han även fixa fötterna efter lite små stukningar sen sist.. :p
Regnar nu igen så det blir nog en blöt träning med fotbollen ikväll..

Idag tänkte jag tränat mellan jobbpassen. Ställde klockan, vaknade och tittade ut.
Regn. Ösregn.
Gick och la mig en timme till...

Idag blev det ett pass inspirerat av @Trollunge :D Utomhus med endast två kettlebells, det går verkligen att få till bra pass utan mycket grejer om man bara har lite fantasi.

30 minuter amrap:

20 goblet squats
15 kettlebellsvingar
10 armhävningar
5 burpees
1 löpning 40+40 meter

Pust, stånk, stön - flåset behöver jobbas på :laugh: Jag hann nästan 7 varv sånär som på löpningen, men jag gjorde den ändå bara för att slutföra varvet.

Vet hur det är. Min barndomsvän tog livet av sig när vi var 21. Det är inte begravningar man ska gå på i den åldern, särskilt inte för en jämnårig. Vi var bästisar när vi var små och hängde ihop i stort sett hela skoltiden även om vi gled ifrån varandra när hon blev sjuk och inte hade någon kontakt alls sista året. Men det är helt sjukt att tänka på att någon man lekt med och kladdat med oboy och firat in skolavslutningar och allt sånt inte längre finns. Det är nästan ännu konstigare nu, att vi andra har levt våra liv i sju år och blivit vuxna på riktigt medan hennes liv är slut för alltid.

Alltså vad är oddsen?! Ösregn imorse, både smink och frisyr försvann redan på sträckan mellan bilen och jobbet. Då kommer en förbaskad fotograf och ska fota oss till en sommarbilaga. Givetvis ska kortaste personen stå längst fram. Med tanke på att alla mina kollegor är män kan ni ju gissa vem som hamnade längst fram med solen i ögonen och håret åt alla möjliga håll? :cautious: Kommer bli tvungen att bränna tidningen.:rofl:

Det blev i alla fall en ridtur på 70 minuter nu ikväll. Mitt hår stinker avgaser efter jobbet, borde duscha. :angel:

Idag blev det ett pass inspirerat av @Trollunge :D Utomhus med endast två kettlebells, det går verkligen att få till bra pass utan mycket grejer om man bara har lite fantasi.

30 minuter amrap:

20 goblet squats
15 kettlebellsvingar
10 armhävningar
5 burpees
1 löpning 40+40 meter

Pust, stånk, stön - flåset behöver jobbas på :laugh: Jag hann nästan 7 varv sånär som på löpningen, men jag gjorde den ändå bara för att slutföra varvet.

Bra jobbat!! Låter som ett grymt pass :bump:

Idag ska jag köra knäböj, missar styrkelyftet ikväll pga jobbar, så tänkte jag ska köra själv innan jobbet. Är lite otaggad, grått och regnigt ute så känner mest för att ligga och kolla någon serie, men ska ta mig iväg snart.. :p

Drack en kopp kaffe och kom iväg till slut igår! 10 set knäböj, 3 reps i varje med 80-85% av maxvikt, 2,5 minut vila mellan. Sista seten var rätt grisiga :D Sen var tanken utfall med skivstång men jag skadade mina tår på vänsterfoten ganska rejält kvällen innan (de är blåa!) så det funkade inte alls. Gjorde istället såna där utfall med bakre foten på en låda, en 12 kg i kettlebell i var hand. 5 reps/ben 10 set, 1,5 minut vila mellan. Känns i skinkorna idag :p

Ikväll blir det yoga!

Alltså fy vad typiskt :( Krya på dig!!

Gick upp 5.50 som vanligt men det ösregnade så jag la mig igen och gick upp 6.30 istället :p Ingen lust med promenad i det vädret idag :o Blev en liten promenad med familjen, kompisen och två av hästarna igår i alla fall.

Idag är planen ridning på lunchen, eventuellt ridning ikväll och styrketräning :)

Jag trotsade regnet och gav mig ut på en kombinerad powerwalk/ jogg på 5 km när solen kom fram. Jag kör intervaller pga mina benhinnor. De blir bättre ju mer jag styrketränar dock. Men iaf när jag kom springandes/gåendes fram på landsvägen utanför oss så förstår jag inte att man åker utomlands. Att mötas av lugna kor, får och hästar i olika hagar, gräset. När doften av liljekonvalj och sommarregn slår emot en så vill man inte gå in :love: Denna äkta stadstös vill aldrig mer lämna landet :o

Gudars skymning... Har varit mer eller mindre liggandes i några dagar nu och kroppen gör ont ÖVERALLT. Himmel och pannkaka vad jag längtar tills jag blir frisk så jag kan träna! Ska gå på en lugn promenad idag tänkte jag, så inte kroppen stelnar ihop alldeles.

Tjejvättern är för övrigt inställd för min del. Har fortfarande lätt feber som kommer och går och jag vill varken riskera mitt eget välmående eller sabba för min kompis genom att krokna eller behöva bryta loppet halvvägs.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
112 621
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 602
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31