Beach 2017 del II

Gud vad jag är opeppad på ALLT idag. Insåg just varför: det är onsdag! Jag och onsdagar har aldrig varit kontanta. Nåja, ska äta en tidig lunch nu och sen försöka släpa mig iväg på någon sorts träning. Planen är tunga knäböj, ungefär det jobbigaste man kan utsätta sig för när peppen saknas. :rofl:

Lycka till :D

En timmes träning - check! Det var visst ett team-pass idag och teamade med en ny tjej, det var jättekul :) Först en riktigt jobbig uppvärmning med kettlebell som började med 10 marklyft och sen byggdes på en övning i taget (man gjorde alltså om alla föregående också när man la till en ny) tills det var:
10 marklyft
10 drag till hakan
10 squat
10 bicepcurls
10 pressar med kettlebellen rakt ut/lite uppåt ut från kroppen
10 axelpressar
Oooooch sen började vi plocka bort en övning i taget från marklyften. Riktigt jobbigt för överkroppen på slutet. Sista tre varven fick jag byta från min 10 kg kb till 6 kg för att orka bicepcurls och pressarna :p
Tänkte att det där lät ju som ett rätt trevligt pass! Sedan insåg jag att det var uppvärmningen... :nailbiting::laugh:

Trädgårdsträning idag också! Jag är/var också opeppad på typ allt, men insåg att det kommer bli svårt att hinna med träning både imorgon och fredag så det fick fart på mig! Det blev ett egenkomponerat cirkelpass och jag gjorde klassikern - talade om för mig själv att "om jag bara gör ett varv så är det okej". Ett varv blev till två varv och sedan gick tredje varvet på ren envishet :p

Såhär såg det ut:

60 mountain climbers
10 armhävningar på tå
10 burpees
45 s plankan
10 tricep dips
45 s jumping jacks
30 s sidoplankan (per sida)
10 benlyft

Ingen vila mellan övningarna (mer än det som krävdes för att byta position då), 1 minuts vila mellan varje varv och 3 varv totalt som sagt.

Jag är nöjd! Och svettig! :D

Tänkte att det där lät ju som ett rätt trevligt pass! Sedan insåg jag att det var uppvärmningen... :nailbiting::laugh:

Haha, typ vad jag kände också :D

Trädgårdsträning idag också! Jag är/var också opeppad på typ allt, men insåg att det kommer bli svårt att hinna med träning både imorgon och fredag så det fick fart på mig! Det blev ett egenkomponerat cirkelpass och jag gjorde klassikern - talade om för mig själv att "om jag bara gör ett varv så är det okej". Ett varv blev till två varv och sedan gick tredje varvet på ren envishet :p

Såhär såg det ut:

60 mountain climbers
10 armhävningar på tå
10 burpees
45 s plankan
10 tricep dips
45 s jumping jacks
30 s sidoplankan (per sida)
10 benlyft

Ingen vila mellan övningarna (mer än det som krävdes för att byta position då), 1 minuts vila mellan varje varv och 3 varv totalt som sagt.

Jag är nöjd! Och svettig! :D

Kul pass! :bump:

Och ja, heja heja @Tassetass! Gå dit och kör ett set knäböj vettja, så kommer resten av bara farten! Eller så gör det inte det, men då har du i alla fall varit där och gjort något :up:

Jag rekommenderar för övrigt inte att träna i gröngräset när man är pollenallergiker. :banghead: Jag har röda kliande utslag på underarmarna efter att ha plankat på gräsmattan :rofl: Det kändes som en bra idé för stunden, men såhär efteråt får jag medge att det inte var mitt mest intelligenta tilltag. Snörvel snörvel...:meh:

Förlåt, men jag är så jäkla sur och less och trött och tjurig så det finns inte. Vår avdelning på jobbet går inte jättebra försäljningsmässigt, mest för att min chef satt en otroligt hög budget. Idag skulle det komma en hög chef och diskutera läget med mig, min kollega som jag delar tjänsten med och vår chef. Jag har inte varit i butiken sen förra tisdagen, utan har jobbat på andra jobbet hela tiden (schemalagd så), kommer hit, har noll koll på vad kollegan haft för sig sista veckan, chefen placerar mig direkt i kassan så jag hinner inte ens springa ner och kolla på avdelningen, kollegan kommer inte alls, chefen verkar ha glömt bort besöket som helt plötsligt bara står i butiken och efter det världens grillning. Jäkligt lätt när man då inte varit här på över en vecka, och ursäkten "min (frånvarande) kollega verkar inte ha gjort det" känns som en ursäkt från mellanstadiet. :banghead: Ibland kan jag få känslan av att ha hand om ett dagisbarn och jag hade gärna satt mig med min chef innan och gått igenom allting så han och jag hade haft en enad bild, men nu hanns det ju inte med. Alltså, jag orkar inte. Jag saknar mina gubbar på andra jobbet. :arghh:

Men jösses, vad är det för en jäkla arbetsplats du jobbar på egentligen @Kiwifrukt? Det verkar ju osa kaos över hela stället! Finns det någon möjlighet alls att gå upp i tid på det andra jobbet tids nog, eller kan du kanske börja se dig om efter ett annat deltidsjobb istället för butiken? Sådär mycket strul och brist på ledarskap ska du ju inte behöva stå ut med!

Om jag ska köpa en kettlebell att ha hemma, vilken storlek? Ni som har kettlebells hemma, vilken storlek har ni mest användning av?

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
112 625
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 608
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025