Beach 2017 del II

Jag har velat i typ 10 år men inte vågat. Trodde man skulle dö av smärta men efter att jag fött barn utan bedövning så tänkte jag att inget kan vara värre!!:p å nej..bränner men man överlever! Idag ska jag göra en på/runt vristen. DET kommer att göra ont. GO säger jag!:up:

Jag har bara känt smärta på en tatuering jag gjort. Det är en panter på höftbenet som skulle justeras då första tatueraren gjort den riktigt ful. Tatueraren som justerade pantern berättade att den är för djupt gjord så han måste tatuera över ärrvävnad. Jag är smärttålig men den fick vi göra i 2 etapper eftersom den samtidigt svullnade upp och blev väldigt irriterad. Var knappt att jag kunde ha bilbältet på mig efteråt. Tatueraren bad om ursäkt alla gånger vi sågs efter det.

Jag har tatuerat mig 7 gånger - 5 motiv. Och jag tycker att det är skön känsla så jag brukar bara blunda och njuta :angel: Och då har jag på fotryggen, pantern på höftbenet samt en halvstor på ena överarmen där en fjäril finns på skuldran. Jag har dock svårt att sitta still men det beror på hur jag är som person, och tatueringar tar för lång tid så jag tröttnar. Sist sa tatueraren "åh är det du igen, ska du sitta still idag?" :o

Åh. Jag ska nog tatuera mig i höst :p
Har tre små, små fåglar på utsidan av vänster häl (som ser ut som tre m, typ) och de måste fyllas i.
Blir en del av att komma över min nålrädsla...

De är dock gjorda med bambu i Thailand vilket tog evigheter med tanke på hur liten den är, så jag hoppas det går snabbt, även om det kommer göra ont.

Fortsätter mina uppdateringar här då :p
Har varit och stuckit mig nu inför framtida blodgivning.
Gick faktiskt hur bra som helst men nervös var jag :p syntes på blodtryck och puls som var lite högre än vanligt, haha.

Men, själva sticket var över så himla snabbt och kändes knappt idag. Så jävla grym var hon som stack! Heja henne liksom! (och mig, heja mig!!)

Är på väg hem igen. Badkläderna oanvända, men tre löprundor blev det plus lite spontanintervaller med cyklande syskonbarn. En runda på östgötaleden och en till fornborgen, sen fick jag fästingnoja och sprang den sista rundan på asfalt.
Nu i veckan ska jag göra den där deepstretch-yogan igen, och eventuellt vara med på ett lopp på söndag.

Lagom sur. Tisdagar ligger ett telefonmöte som min chef vill att jag är med på, men som han inte schemalagt. Jag började en halvtimme tidigare idag för det (jag inser hur fjuttigt det ser ut, men det är den halvtimmen som gör att jag inte hinner rida innan), kommer dit och mötet är inställt. Han fick mejl om det redan igår...

Nu ösregnar det och åskar. Hade jag vetat om att mötet var inställt hade jag ridit på morgonen.

Tog med yngsta dottern i traktorn och vände hö direkt efter middagen medan maken tog med äldsta dottern på cykeln för att hämta en annan traktor som ska stå framför höpressen :D Maken fick åka och hjälpa sin morbror att pressa hö så jag har nyss nattat barnen och ska byta om för att köra ett överkroppspass! Känns som evigheter sen jag tränade så det ska bli gött :)

Tatueringstiden blev framskjuten tills imorgon så jag och mannens 16-åriga brorsson for till gymmet. Han bor vid oss denna vecka för att hjälpa mannen att renovera huset. Jag körde rygg och triceps och hjälpte/gav råd angående hans bröst och bicepsträning. Kul att han lyssnade och tog till sig råden! :up:Sen avslutade vi med intervaller med repet tills vi båda var spyfärdiga och yra:D

Full fart idag! Jag sov så länge jag vågade och barnen vaknade samtidigt så vi gick upp, klädde oss och åkte till dagis. Nu är det frukost och jobb, vid lunch ska jag vända hö på ena halvan av åkern och stränglägga andra halvan så vi kan börja pressa direkt vi ätit middag efter dagis och jobb sen. Det är bara att pressa hö som galningar ikväll med paus för att lägga barn bara så vi har så lite som möjligt kvar till i morgon kväll. Ska bli skönt när allt hö är under tak så man kan pusta ut. Det är oro när regnet hänger i luften hela tiden. Yr.no s nerbörskart är flitigt använd :p

Failade på PB-försök i bänk idag, tre gånger dessutom. :p Jäääävligt nära, framförallt sista försöket, men det ville sig inte. Tangerade i alla fall PB och fick till ett bra överkroppspass i övrigt. Svägerskan slog till med ett snyggt PB i bänk. Imorgon är det tunga ben, då ska svägerskan slå PB i knäböj. :D

(Ja, det är PB-vecka i veckan, framförallt för svägerskan, för nästa vecka är jag borta så jag tänkte köra slut på henne. :D )

1 h wod idag med + 20 min pull-ups träning innan det :)
Gjorde 4 singlar idag och klarade sen även två pull-ups i rad med supinerat grepp under woden :bump:
Nästa mål blir att klara 5 strikta pull-ups på rad :up:
Woden idag var för övrigt först en styrkedel med push press och supinerade pull-ups och sen en mer puls-del med wallballs och dips :)

Idag blev det löpning 25 minuter plus 5 min uppvärmning och 5 min nervarvning. Är fånigt stolt över mig själv för det kändes asbra och inte alls ont i benen! Börjar nog få in ett bra löpsteg! :banana:
Nu ska jag köra samma löppass några gånger till, sen komma upp i 30 minuter och sen börja öka på tempot sakta men säkert!! :bump::bump:

Idag blev det löpning 25 minuter plus 5 min uppvärmning och 5 min nervarvning. Är fånigt stolt över mig själv för det kändes asbra och inte alls ont i benen! Börjar nog få in ett bra löpsteg! :banana:
Nu ska jag köra samma löppass några gånger till, sen komma upp i 30 minuter och sen börja öka på tempot sakta men säkert!! :bump::bump:

Klart du ska vara stolt!! Och låter som en bra plan :up: :up:

Känns som jag knappt tränar alls nu för tiden :p Vilket inte är sant, men det var ju otroligt mycket där ett tag. Hoppas på 3xstyrketräning i veckan plus lite yoga, då kommer jag vara nöjd. Vill inte springa eller göra så mycket annan "flåsträning" eftersom vi försöker spara på vattnet hemma återigen... :arghh: Men men. Alltså inte så att jag inte kan duscha men vill inte duscha i onödan typ :p Framför allt försöker jag se till att tvätta håret på jobbet :angel:

Imorgon bitti tänkte jag i alla fall träna på jobbet, knäböj och chins. Är lite fundersam på vilken vikt jag ska lägga mig på i böjen, det ska vara riktigt tungt och bara 3 reps i första, sen lättare och 3-4x10 reps. Men jag får känna av lite under uppvärmningen. Ska experimentera lite med hur jag står också, tror jag ska försöka få böjen ännu mer kompakt liksom.

Känslan när himlen öppnar sig fem minuter innan jag ska gå från jobbet, och sen öser det ner hela kvällen... Fram till dess var det sol. :cautious:

Känslan att regnandet inte är världens bästa för ponnys hov är väl inte heller toppen.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
112 596
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 586
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025