Bebissaker - hur tänka? (Baby nest, babysitter etc)

Vad gäller egentligen för våtservetter? Ska man inte använda såna annat än i nödfall (när man är på språng) eller är oparfymerade okej? Och hur mycket blöjor går åt egentligen?

Vi använder många oparfymerade våtservetter, är vi hemma sköljer vi dem först. Främsta anledningen till att de används så ofta är att jag tycker om den mjuka konsistensen, vanliga pappersservetter tycker jag är sträva och obehagliga.

Blöjor är ett svart hål, de försvinner fort då mängden kissblöjor är bisarr! :laugh:
 
@zassoo @Imogen @hemlig @Tilly_85
Tack för svar! Vi har tyckt att våtservetter känns lite läskigt och man avråder ju från att använda såna för ofta. Så jättebra att höra att det inte är överspänt att hitta andra lösningar :). Jag vet inte om vi kommer våga skölja av bebisen i handfatet och babypottning känns avancerat med första barnet :D. Men vi får se hur det blir när hon är här :).

Med såna bajsblöjor som nattens är jag väldigt glad att jag börjat skölja av henne ibland 😂🙈
 
Med såna bajsblöjor som nattens är jag väldigt glad att jag börjat skölja av henne ibland 😂🙈
Jättekul med såna blöjor när man är iväg och bara har våtservetter 😂🤯 går åt sjukt många då och är jättekrångligt tycker jag. Inte minst sen när de börjar försöka rymma därifrån samtidigt :cautious:
 
Jättekul med såna blöjor när man är iväg och bara har våtservetter 😂🤯 går åt sjukt många då och är jättekrångligt tycker jag. Inte minst sen när de börjar försöka rymma därifrån samtidigt :cautious:

Ja fy fan, jag var glad att jag var hemma, 😂🙈
Inte lika lätt att byta blöja nu som för några veckor sen. Den lelle odågan börjar bli vild 😁
 
Med såna bajsblöjor som nattens är jag väldigt glad att jag börjat skölja av henne ibland 😂🙈
Haha fattar! Min syrra har sagt hela tiden att det blir SÅ bra med hur vi ska ha skötbädden i badrummet för då är det så smidigt att bara skölja henne i handfatet. Men båda jag och maken känner att fy fan vad läskigt, tänk om vi tappar henne? Antar att det är en sån där grej som vi får komma underfund med när hon väl är här :D.
 
Vi hade siktet inställt på den här från Ikea:

536D0DB8-24CD-490F-B14D-EEDDE077249A.jpeg


Men den är helt omöjlig att få tag på :(. Vi vill ha en glad och färgglad och rolig mobil att ha över skötbordet men alla är så satans beiga och nedtonade och fina och det är så sjukt trist! Min man tycker att vi ska göra en egen och det lutar åt det faktiskt.

Om ingen här kan tipsa om en kul och vettigt prissatt mobil :).
 
Men dum fråga då: då blöter ni väl dem innan ni använder dem? Eller hur gör man? 🙈

Ja och nej ;) Brukar blöta en, och efter det torka mer en torr.

Håller med om att de billigaste också är de mjukaste. Coop xtra är lika som ica basic tex. De lite dyrare tex ICAs och Coops egna är hårdare som torra men väldigt bra när de är blöta. Aldrig kan man få allt 😜
 
Vi hade siktet inställt på den här från Ikea:

Visa bifogad fil 82161

Men den är helt omöjlig att få tag på :(. Vi vill ha en glad och färgglad och rolig mobil att ha över skötbordet men alla är så satans beiga och nedtonade och fina och det är så sjukt trist! Min man tycker att vi ska göra en egen och det lutar åt det faktiskt.

Om ingen här kan tipsa om en kul och vettigt prissatt mobil :).
Färgglad och kul mobil beställd tack vare bra tipsare :D.
 
Ja och nej ;) Brukar blöta en, och efter det torka mer en torr.

Håller med om att de billigaste också är de mjukaste. Coop xtra är lika som ica basic tex. De lite dyrare tex ICAs och Coops egna är hårdare som torra men väldigt bra när de är blöta. Aldrig kan man få allt 😜
Aha! Men fråga från okunnig då: är det inte bättre att torka med exempelvis Ikeas små tvättlappar då? Istället för den torra alltså?
 
Aha! Men fråga från okunnig då: är det inte bättre att torka med exempelvis Ikeas små tvättlappar då? Istället för den torra alltså?

Jo absolut! Vi brukar använda dem blöta också (Dvs bara tvättlappar i tyg). Nu svarade jag utifrån att man använde tvättlappar i papper för hela blöjbytet (vilket vi också gör ibland när alla tyg är i tvätten)
 
Jo absolut! Vi brukar använda dem blöta också (Dvs bara tvättlappar i tyg). Nu svarade jag utifrån att man använde tvättlappar i papper för hela blöjbytet (vilket vi också gör ibland när alla tyg är i tvätten)
Då är jag med! Jättetack för att du svarade :).

(Mycket för oss här hemma att få grepp om känner vi 🙈😬)
 
Men dum fråga då: då blöter ni väl dem innan ni använder dem? Eller hur gör man? 🙈
Gör som @Imogen sa! Man kan såklart använda en handduk för att torka torrt, det gjorde vi i början men minns inte varför vi slutade riktigt. Tror kanske vi hade så stora behov av handdukarna till att torka mjölk från ansiktet och det kändes ohygieniskt att använda dem till både och trots tvätt 😅
 
Vi hade siktet inställt på den här från Ikea:

Visa bifogad fil 82161

Men den är helt omöjlig att få tag på :(. Vi vill ha en glad och färgglad och rolig mobil att ha över skötbordet men alla är så satans beiga och nedtonade och fina och det är så sjukt trist! Min man tycker att vi ska göra en egen och det lutar åt det faktiskt.

Om ingen här kan tipsa om en kul och vettigt prissatt mobil :).
Ah, den där hade vi, och även en med rymdtema från Ikea som våra ungar verkligen älskat! Kan även rekommendera deras lekmatta sen när de blir lite större.
 

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat fundera på hur vi vill inreda dotterns framtida rum. Vi har ett gästrum som ska bli hennes och vi tänkte i...
2
Svar
39
· Visningar
2 889
Senast: Marty
·
Gravid - 1år Ni som har eller har haft små bebisar och samtidigt haft husdjur som gärna vill krypa upp och gosa, hur har ni löst det? Bruce sover i...
Svar
16
· Visningar
1 892
Senast: Sol
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 003
Senast: mars
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 647
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Avla utan fullständig stam?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp