Behöver hjälp med struktur på jobbmöten

Sv: Behöver hjälp med struktur på jobbmöten

Nej, det kan jag inte - jag får vänta tills jag har tillräckligt många timmar för en hel natt!

Vi får inte ta ledigt och sätta in vikarie för att vi har komptimmar att ta ut, det blir för dyrt att betala både mig och vikarien, istället för bara mig i övertid. Därav räknas vår tid i övertid istället och ingen kompromiss om det.
 
Sv: Behöver hjälp med struktur på jobbmöten

Samma här, komptid ersätts inte med vikarietid, vare sig natt eller dag.
 
Sv: Behöver hjälp med struktur på jobbmöten

Frustrerad varje gång, och jag vill ha hjälp att få detta att fungera på ett bättre sätt.

Vi är 5 stycken som jobbar natt på mitt jobb, och en gång i månaden har vi så kallat "nattmöte" ( möte för nattpersonalen, då dagtidspersonalen har egna möten). Enhetschefen är med, och även en dagtidspersonal brukar vara med för att få "intresse" och information även från nattens sida, likväl som en på natten brukar vara med på dagtidspersonalens möten.

Jag blir så frustrerad varje gång. På våra möten är vi 5 olika karaktärer. En som ( ursäkta ordvalet), alltid ska leka viktig, ha sin åsikt som rätt, lägger sig i allt som inte ens berör oss på natten och tar upp det. En, som är helt tyst och inte säger ett ord. Två som mest "tramsar", pratar privatliv, vill skoja om sex, fnittrar och avleder hela mötet. Dagpersonalen pratar om "dagtidsproblem" som inte berör oss med bla deras scheman mm... Ja, och så samt jag, som säger min mening i viktiga frågor ( sällan), men mestadels är tyst för att "den viktiga" ändå ska ha rätt i allt och inte kan se andras nyanser (orkar inte bråka), de "tramsiga inte kommer med något vettigt alls och den tysta bara är där...Chefen ser irriterad ut, men avbryter inte. Inte heller säger han ifrån när det är "trams" utan låter oss hållas.

Hur ska man kunna strukturera upp detta på ett bra sätt?

Jag har pratat med "den viktiga" om att de andra tramsar, hon håller bara med och blir ännu viktigare när hon sätter igång emot dem. Jag har lagt upp till chefen att detta ger mig inte så mycket, mest trams och inget vettigt kommer vi fram till. Hans svar blev att "mötet" är till för att vi nattpersonal ska träffas, eftersom vi inte gör det på jobbet ( vi jobbar ensamma, och på olika nattpass). Jag vill inte slösa min tid på trams som inte ger något alls, så hur ska man komma tillrätta med detta och kunna styra upp när inte ens chefen bryr sig, den ena tar över och resten flamsar runt?

Tips och ideer mottages tacksamt, då jag inte orkar sitta av denna tid med trams varje månad. Uppskattar både min lediga tid och mina sovmornar mer än att vara "obligatorisk" på möten som inte ger mig ett skit och inte leder till något mer än att vi träffas.

Vill man veta mer om hur man håller möten så kan man titta på SVT. KD har möte nu.
 
Sv: Behöver hjälp med struktur på jobbmöten

Kompa ut kan jag inte, som jag skrev här ovanför. Vi på natten vill ha det i pengar i stället, men det blev för dyrt enligt AG.

Att det sen är svårt att få ledigt är en annan sak som inverkar. Helst ska vi lämna ansökan 8 veckor i förväg så mellanchefen hinner hitta någon som vill jobba extra. Vikarier finns inte i den slimmade lean-and-agile, just-in-tim-vården.

Arbetsgivaren bestämmer hur övertid ska tas ut. Däremot kan de inte säga att det är timme mot timme, kval övertid har sina regler.

Sen är det lite överkurs hur länge arbetsgivaren kan hålla inne med ledighet för övertid, men om det tar mer än ett år innan du kan ta ut det som ledighet, skulle jag driva frågan om att få ut det i pengar eller ledighet innan dess.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ja, folk pratar stort om att videomöten är något som kommer vara kvar mycket av på olika jobb och hemarbete likaså osv, som om det bara...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
6 639
Senast: Stefffie
·
Skola & Jobb Idag insåg jag att det här inte är hållbart längre. Jag gillar mitt jobb, mina kollegor och är duktig på det jag gör. Tyvärr finns det...
Svar
15
· Visningar
1 896
Senast: _Taggis_
·
Skola & Jobb på förhand förlåt o varning för långt inlägg -- behöver så skriva av mig... vill även börja med o förtydliga jag vet jag Har mkt o vara...
2
Svar
28
· Visningar
4 362
Senast: Trissa
·
Skola & Jobb Lite spinoff från jämställdhetstråden, men den fick mig att fundera på hur vi vädersätter jobb/fritid som faller utanför de "normala"...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 935

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp