Bukefalos 28 år!

Behöver hjälp! snarast!

Tala om rasistiskt uttalande jag förstår inte att ingen annan än Lobelia reagerar , eller är detta den allmänna åsikten.
PL
 
Det är väl så att "de andra" är insatta i vad ordet rasist/främlingsfientlig innebär.

Det betyder kortfattat att man har direkta motsättningar mot människor av annan ras och enbart för att de har annat etniskt ursprung.

Själv anser jag att vi gärna kan öppna gränserna och med öppna armar ta emot människor från världens alla hörn så länge som de är självförsörjande.
Jag har även bekanta och vänner med invandrarbakgrund samt träffar många i mitt arbete.

Det är varken typiska kännedrag för en rasistisk/främlingsfientlig person.

Lobelia har fö varierat lite mellan att tycka att jag är rasist till att jag borde uttrycka mig lite klarare, svaret till dig kan inte klargöra min ståndpunkt tydligare.

Nu vet du det, man lär så länge man lever.
 
hjälp vad förvånad jag blev när jag skulle titta vad jag hade fått för svar på min tråd :crazy:
 
En liten rättning jag har hela tiden ansett att du uttrycker dig rasistiskt (främlingsfientligt) i den nämnda citatet och påpekat detta, inte att du är rasist, det vore att dra lite för långtgående slutsatser.

Du anser dig inte vara rasist och då undrar jag hur du kan stå för ett uppenbart rasistiskt uttalande. Om du inte vill uppfattas på detta vis så bör du ska sluta att i kritisera invandrare som grupp i generella termer. Detta gäller för övrigt oavsett vilken grupp du talar om i generella termer.
 
Och jag å min sida förstår inte Lobelias reaktion. Jag ser inget rasistiskt i ecssorys uttalande.
Jag har heller ingen lust att betala för importerad arbetslöshet.
 
Det var knappast importerad arbetslöshet som jag reagerade på utan på anspelningen att invandrare varken vill eller kan jobba, vill ah bidrag, har aids etc. Att klaga på att importerad arbetslöshet kostar pengar är väl inte värre än att klaga på den svenska.
 
Problemet kanske ligger i att du har svårt för läsförståelse samt tolkar in det som passar dig - du ser bara en sida, en betydelse o.s.v
 
Visst, om det är så du tycker så gärna för mig. Det är ett underbart sätt att diskutera den som inte håller med dig har problem. Inte första gången du gör det i den här diskussion, kanske dags att höja nivån?
 
Självklart skulle det inte fungera om alla arbetade svart men om man tjänar 12000kr vitt samt även har en svart inkomst så betalar man ändå skatt.

Visst, men du skulle egentligen betala mer i skatt och därmed ge mer åt den sjukvård du säkert använder (om den är ättestupa eller ej är ju en annan diskussion - bidragen till sjukvården kommer bl.a. från skattepengar - men den lär knappast bli mindre ättestupa av att en massa pengar försvinner svart. :mad:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok ...som jag hade mellan 2006 och 2022 och har beviljat fram till juni 2024 som det är just nu... Idag var det bistert. En av låsgubbarna...
Svar
3
· Visningar
734
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ Jag är 22 år gammal och har varit sjukskriven i 4 år. Kraschade med ork, har fortfarande inte fått någon tydlig diagnos men läkarna...
2
Svar
36
· Visningar
4 151
Senast: MiaMia
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 847
Senast: hollypolly
·
Fordon Hej är det någon mer som har samma problem som jag? Jag försöker ta lån så jag kan köpa en ny bil då min gått sönder och jag är i akut...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 465
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp