Bukefalos 28 år!

Behöver hjälp!

elsaangsved

Trådstartare
Jag har ingen aning om var jag har mitt intresse för hästar och ridning längre...
Jag vet helt ärligt inte om jag tycker att det är kul på samma sätt som jag gjorde för typ 1 halvår sedan. Men samtidigt så känner jag att det är mitt allt och jag vill inte sluta.
Allt med ridningen har liksom rullat på och gått så fort att jag nu har börjat fråga mig själv om jag verkligen tycker att det är kul på riktigt eller om jag fortfarande tycker om hästar lika mycket som jag gjorde förut. Svaret på den funderingen är just nu "Jag vet inte". Och det här gör mig så sjukt osäker. Jag behöver verkligen höra hur ni tänker kring det här. Borde jag sluta eller ska jag fortsätta?
 
Har du ingen egen häst som du isf måste göra dig av med är det ju bara att ta en paus och se om du saknar hästarna och ridningen eller inte. Saknar du det är det ju fritt fram att ta upp det igen. :)

Har du en egen häst är det såklart ett mer komplicerat och drastiskt beslut att göra sig av med den för att kunna ta en paus. Jag är själv i en riktig svacka, men tycker så mycket om min häst att jag ändå inte vill sälja henne. Ännu iaf.
 
Jag hade en tuff vår för många (nära 30! :eek:) år sedan, när jag kände mig mätt på hästar och ridning. Min häst avlivades och kompisens häst som jag hjälpte henne med såldes, så jag var helt hästlös. Jag valde då att göra en paus och bestämde mig för att vänta tills jag på riktigt blev sugen på att rida igen. Det var skönt med en hästfri sommar, men några månader senare blev jag typ medryttare/fodervärd på en annan kompis häst. Och sen dess har jag hållit igång...

Med det vill jag säga att du inte ska vara så svartvit! Det handlar inte nödvändigtvis om att sluta helt eller fortsätta. Utan gör ett uppehåll! Släpp ridningen ett tag, ge det ett halvår eller ett år, om inte suget infinner sig innan dess. Känns det fortfarande inte särskilt lockande när nästa sommar är här, så kanske du kan säga att du har lagt ridningen på hyllan.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, jag har haft hästar i 20 år och har nu blivit hästlös pga ålderdom/sjukdom hos mina två hästar. Jag har varit utan häst nu i ca 3...
Svar
17
· Visningar
901
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 799
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 694
Senast: Linda_A
·
Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 885
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp