Behöver man en steamer?

Jag använder inte min särskilt ofta, men den används ändå betydligt oftare än strykjärnet (som jag iofs bara köpte för att kunna stryka barnens pärlplattor 😂). Tycker den är smidig och lätt att ta fram vid behov, utan att behöva krångla med strykbräda.
 
Använder steamern mycket oftare än strykjärn! Det enda jag fortfarande använder strykjärnet till är en vit skjorta i ganska kraftigt bomullstyg och knepig krage, där behöver jag både press och värme liksom.
 
Har både steamer och strykjärn!

Steamer är oslagbart på gardiner som är upphängda men som skrynklat till sig.

Strykjärn är bättre om det är riktigt skrynkliga material.

Jag upplever att det går fortare att ånga till en blus på morgonen då det är bråttom jämfört med att ställa sig och stryka.

Jag har en från Stockholm Steamery.
 
Jag har ärvt min ömma moders ångstation, dvs strykjärn med bra ångfunktion. Funkar prima att ånga det som ångas går med den, resten stryker jag :up:
 
För mig innebär streamern att jag faktiskt använder några skjortor och blusar som innan dess hängde sorgligt oanvända pga orkade aldrig släpa fram järn och bräda. Så för mig helg klart ett lyft!
Inte perfekt struket resultat som med järn, men good enough för mig :D
 
Använder min steamer relativt mycket! Så mycket enklare att streama jämfört med att stryka. Har en från Steamery, den är dock inte alls lika bra som den jag hade tidigare som var från Philips.
 
För mig innebär streamern att jag faktiskt använder några skjortor och blusar som innan dess hängde sorgligt oanvända pga orkade aldrig släpa fram järn och bräda. Så för mig helg klart ett lyft!
Inte perfekt struket resultat som med järn, men good enough för mig :D
Samma här, mitt strykjärn stod oanvänt så länge att det lämnade rostfläckar på kläderna de få gånger jag använde det :o Steamern står på en hylla där det går smidigt att hänga kläder med en galge bredvid utan fler tillbehör så den använder jag faktiskt hyfsat regelbundet.
 
Jag har aldrig känt ett behov av en sådan! Har dock faktiskt börjat använda mitt strykjärn på sistone, men endast till handdukar och dylikt så de får bättre plats i skåpet :D
 
Jag har verkligen velat ha en, nu ligger det en i skåpet som jag inte ens orkar packa upp🤪
Hoppas fortfarande att den ska underlätta livet när vi väl tar tag i att packa upp den ir kartongen😆

Jag stryker väldigt få plagg men har en del blusar osv i material som väldigt lätt blir skrynkligt. Nu får jag släpa fram strykbrädan osv på morgonen för att stryka ett litet plagg, känns som att det borde funka bättre med steamern.
Jag stryker aldrig direkt efter tvätt/tork utan gör det när plagget ska användas..
 
Jag har verkligen velat ha en, nu ligger det en i skåpet som jag inte ens orkar packa upp🤪
Hoppas fortfarande att den ska underlätta livet när vi väl tar tag i att packa upp den ir kartongen😆

Jag stryker väldigt få plagg men har en del blusar osv i material som väldigt lätt blir skrynkligt. Nu får jag släpa fram strykbrädan osv på morgonen för att stryka ett litet plagg, känns som att det borde funka bättre med steamern.
Jag stryker aldrig direkt efter tvätt/tork utan gör det när plagget ska användas..
Frukta icket; min låg nog ouppackad i ett halvår, skyller på att jag hade vant av mig att använda kläderna som behövde strykas/steamas. Så hoppet behöver inte vara ute!
Nu användes den av både mig och sambon, jag brukar passa på att ta flera plagg på en gång när jag ändå håller på. Sånt är väl olika, jag skulle aldrig använda mina dyrbara minuter på morgonen till att steama, men lyder ju under flexklocka också så!
 
Funderar på julklapp till mig själv och har kommit in på steamerspåret. Behöver man en sån? Alltså en kläd-ångare.
Vad gör de? Har svårt att tänka mig att de skulle få en skrynklig skjorta platt :)

Är en sådan där som stryker en skjorta om året och vars första tanke inför steamern var att man kan ju bara fylla duschkabinen med ånga och hänga in sin yllekjol där om man vill ha den ångad :p
 
Vad gör de? Har svårt att tänka mig att de skulle få en skrynklig skjorta platt :)

Är en sådan där som stryker en skjorta om året och vars första tanke inför steamern var att man kan ju bara fylla duschkabinen med ånga och hänga in sin yllekjol där om man vill ha den ångad :p
Ett av mina problem är att jag slänger halvanvända koftor på en stol och då jag ska ha dem igen så är de veckiga. Tänker mig att en steamer snabbt kan få vecken att försvinna.
 
Ett av mina problem är att jag slänger halvanvända koftor på en stol och då jag ska ha dem igen så är de veckiga. Tänker mig att en steamer snabbt kan få vecken att försvinna.
Ok, hm har aldrig hänt mig? Hur blir de veckiga? eller så ser jag inte sådant bara.
Tror aldrig jag någonsin strykt en kofta. De är ju liksom mjuka och lealösa. :)
 
Ok, hm har aldrig hänt mig? Hur blir de veckiga? eller så ser jag inte sådant bara.
Tror aldrig jag någonsin strykt en kofta. De är ju liksom mjuka och lealösa. :)
Mina koftor bli absolut veckiga/skrynkliga om jag slänger dem på en stol och slänger andra kläder ovanpå.
 
Mina koftor bli absolut veckiga/skrynkliga om jag slänger dem på en stol och slänger andra kläder ovanpå.
Ok, vad består de av? Nyfiken på om jag borde ta mig en extra titt på mina. Eller så är du kanske jurist eller ngt och har lite högre krav :D

Har faktiskt någon sjal som kan bli skrynklig när jag tänker efter, lite tjockare. Men det brukar lösa sig om man skakar den och viker den och stryker med handen över.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har funderat mycket på vad min sambo ska få i julklapp. Han ligger troligtvis någonstans på autismspektrat och får sensory issues av...
Svar
12
· Visningar
1 267
Senast: Sassy
·
Kläder & Bli fin Minst en till spelning med Martin och Tess ska jag på, och kan nog bli mer. 🤭 MEN, jag behöver (Villhöver!) roligare kläder ha på mig...
Svar
4
· Visningar
384
Senast: Trott
·
Fritid Jag behöver en ny hobby. Nått jag kan tillbringa alldeles för många timmar på Youtube med att lära mig kring och sen utöva praktiskt...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 693
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 380
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp