Bella blev biten 😭

Tvillingkoppel Àr inget alternativ med fyra stycken för det blir extremt mycket trassel och sÄ blir de sÄ begrÀnsade och omkringslÀpade av varandra. PÀrlas koppel mÄste jag dessutom ha fastlÄst runt handleden eftersom hon Àr döv och absolut inte fÄr komma lös.
Försvarsspray hade jag inte kunnat fÄ fram i tumultet. Jag tror att det bÀsta, sÄ lÀnge det Àr en liten hund, Àr att pÄ nÄgot sÀtt försöka fÄ upp mina i famnen eller upp pÄ nÄgot högt föremÄl. MÄste bara ha tillrÀckligt med sinnesnÀrvaro att komma ihÄg det ocksÄ
 
Tvillingkoppel Àr inget alternativ med fyra stycken för det blir extremt mycket trassel och sÄ blir de sÄ begrÀnsade och omkringslÀpade av varandra. PÀrlas koppel mÄste jag dessutom ha fastlÄst runt handleden eftersom hon Àr döv och absolut inte fÄr komma lös.
Försvarsspray hade jag inte kunnat fÄ fram i tumultet. Jag tror att det bÀsta, sÄ lÀnge det Àr en liten hund, Àr att pÄ nÄgot sÀtt försöka fÄ upp mina i famnen eller upp pÄ nÄgot högt föremÄl. MÄste bara ha tillrÀckligt med sinnesnÀrvaro att komma ihÄg det ocksÄ

Jag tycker inte att det blir nÄgot trassel alls? Har haft tvillingkoppel pÄ flertalet hundar. JÀttesmidigt att slippa ha sÄ mycket i hÀnderna. DÄ slipper du ju en del av tumultet Ätminstone. Risken att hon kommer lös blir ju inte större med tvillingkoppel.
 
Jag tycker inte att det blir nÄgot trassel alls? Har haft tvillingkoppel pÄ flertalet hundar. JÀttesmidigt att slippa ha sÄ mycket i hÀnderna. DÄ slipper du ju en del av tumultet Ätminstone. Risken att hon kommer lös blir ju inte större med tvillingkoppel.
DÄ har vi olika erfarenheter. Med mina fyra hade tvillingdelarna blivit en enda stor knut. Förutom trasslet sÄ anser jag tvillingkoppel vara pÄ grÀnsen till djurplÄgeri av det jag har sett pÄ mina och andras hundar, men det Àr sÀkert som med flexikoppel att det kan anvÀndas pÄ olika sÀtt.
 
DÄ har vi olika erfarenheter. Med mina fyra hade tvillingdelarna blivit en enda stor knut. Förutom trasslet sÄ anser jag tvillingkoppel vara pÄ grÀnsen till djurplÄgeri av det jag har sett pÄ mina och andras hundar, men det Àr sÀkert som med flexikoppel att det kan anvÀndas pÄ olika sÀtt.
Jag hÄller med dig,helt hopplöst om man har ett gÀng pÄ tex 4, jag anvÀnder dom ibland pÄ vÀgen dÀr dom ÀndÄ ska gÄ strikt vid min sida, sen kopplas dom lösa nÀr vi Àr av den.
Men det ger mera plats i fickorna med bara 2 koppel o 2 tvillingar,Ă€n 4 koppel.
 
Bella Ă€r sĂ€mre 😭 Det andra sĂ„ret jag hittade Ă€r nu mycket större trots tratt sĂ„ hon inte kunnat slicka och det andra som sĂ„g jĂ€ttefint ut i morse har spruckit upp och varar sig lite. Jag har rakat och tvĂ€ttat sĂ„ gott jag har kunnat men det Ă€r svĂ„rt nĂ€r hon skriker och kastar sig. Det stora Ă€r svullet men kĂ€nns inte som dĂ€r Ă€r en böld utan varet verkar bara vara i anslutning till sĂ„ret. Hon Ă€r vĂ€ldigt smĂ€rtpĂ„verkad sĂ„ hon har fĂ„tt metacam

Tror ni att jag behöver Äka in akut eller klarar det sig till imorgon?
 

Bifogade filer

  • E38C85BD-042D-4D90-A060-484A362ACF09.jpeg
    E38C85BD-042D-4D90-A060-484A362ACF09.jpeg
    265,9 KB · Visningar: 132
DÄ har vi olika erfarenheter. Med mina fyra hade tvillingdelarna blivit en enda stor knut. Förutom trasslet sÄ anser jag tvillingkoppel vara pÄ grÀnsen till djurplÄgeri av det jag har sett pÄ mina och andras hundar, men det Àr sÀkert som med flexikoppel att det kan anvÀndas pÄ olika sÀtt.

Oj, dÄ har vi helt olika erfarenheter. Men okej.
 
Bella Ă€r sĂ€mre 😭 Det andra sĂ„ret jag hittade Ă€r nu mycket större trots tratt sĂ„ hon inte kunnat slicka och det andra som sĂ„g jĂ€ttefint ut i morse har spruckit upp och varar sig lite. Jag har rakat och tvĂ€ttat sĂ„ gott jag har kunnat men det Ă€r svĂ„rt nĂ€r hon skriker och kastar sig. Det stora Ă€r svullet men kĂ€nns inte som dĂ€r Ă€r en böld utan varet verkar bara vara i anslutning till sĂ„ret. Hon Ă€r vĂ€ldigt smĂ€rtpĂ„verkad sĂ„ hon har fĂ„tt metacam

Tror ni att jag behöver Äka in akut eller klarar det sig till imorgon?
Men den smÀrtan skulle jag Äka in sÄ fort jag kunde.
 
Hon har blivit bÀttre av metacamen och har kissat, bajsat och Àtit, men hon har fortfarande ont. Det röda och svullnaden har gÄtt ned en del. Jag pratade med djursjukhuset och de tyckte att det lÀt som att jag kan avvakta tills imorgon men minsta lilla sÀmre sÄ Äker vi in inatt.
Hon Ă€r extremt smĂ€rtkĂ€nslig alltid sĂ„ hon Ă€r sĂ„ svĂ„r att lĂ€sa av för man vet aldrig om det bara Ă€r ett felsteg som gör lite ont eller om hon Ă€r döende 😕
 
Bella Ă€r sĂ€mre 😭 Det andra sĂ„ret jag hittade Ă€r nu mycket större trots tratt sĂ„ hon inte kunnat slicka och det andra som sĂ„g jĂ€ttefint ut i morse har spruckit upp och varar sig lite. Jag har rakat och tvĂ€ttat sĂ„ gott jag har kunnat men det Ă€r svĂ„rt nĂ€r hon skriker och kastar sig. Det stora Ă€r svullet men kĂ€nns inte som dĂ€r Ă€r en böld utan varet verkar bara vara i anslutning till sĂ„ret. Hon Ă€r vĂ€ldigt smĂ€rtpĂ„verkad sĂ„ hon har fĂ„tt metacam

Tror ni att jag behöver Äka in akut eller klarar det sig till imorgon?
TvÀtta bort skorpan - bitsÄr mÄste lÀka inifrÄn, annars stÀngs bakterier in. Spola ur ordentligt med koksalt flera gÄnger (med spruta om du har). Har rÀddat mig mÄnga gÄnger med rejÀla bitsÄr.
Ser ut att börja bli infekterat och troligtvis Àr det större under huden Àn den som syns utanpÄ.
 
TvÀtta bort skorpan - bitsÄr mÄste lÀka inifrÄn, annars stÀngs bakterier in. Spola ur ordentligt med koksalt flera gÄnger (med spruta om du har). Har rÀddat mig mÄnga gÄnger med rejÀla bitsÄr.
Ser ut att börja bli infekterat och troligtvis Àr det större under huden Àn den som syns utanpÄ.

HĂ„ller med!
 
Nu Ă€r det sĂ„ rent som jag kan fĂ„ det utan att tortera henne. DĂ€r var mycket riktigt en liten ficka under en skinnflĂ€rp. Jag har torkat sĂ„ noga jag har kunnat med hjĂ€lp av bedövningssalva före men om sĂ„ret ska sprutas sĂ„ mĂ„ste hon sederas. Jag fattar inte hur jag har kunnat missa detta i 1,5 dygn! Jag letade Ă€ndĂ„ runt sĂ„ mycket jag kunde flera gĂ„nger med hjĂ€lp av ficklampa och hon har tunn pĂ€ls sĂ„ jag borde ha sett det trots att hon kastade sig. KĂ€nner mig som vĂ€rldens sĂ€msta matte 😭
 
Ha inte dÄligt samvete. NÀr min blev anfallen sÄ Äkte jag in till sjukhuset och det var jÀttesvÄrt att se sÄ de rakade bort lite pÀls och hittade mÄnga mindre sÄr.
nÄgon dag senare skrek hunden till och jag sÄg nÄgot litet pÄ annat stÀlle och Äkte in igen till klinik och de hade missat sÄr och hud som höll pÄ att dö. Det var ett större omrÄde sÄ jag kÀmpande med att inte behöva utsÀtta hunden för hudoperationer osv.
sÄ alla kan missa!
 
Nu Ă€r det sĂ„ rent som jag kan fĂ„ det utan att tortera henne. DĂ€r var mycket riktigt en liten ficka under en skinnflĂ€rp. Jag har torkat sĂ„ noga jag har kunnat med hjĂ€lp av bedövningssalva före men om sĂ„ret ska sprutas sĂ„ mĂ„ste hon sederas. Jag fattar inte hur jag har kunnat missa detta i 1,5 dygn! Jag letade Ă€ndĂ„ runt sĂ„ mycket jag kunde flera gĂ„nger med hjĂ€lp av ficklampa och hon har tunn pĂ€ls sĂ„ jag borde ha sett det trots att hon kastade sig. KĂ€nner mig som vĂ€rldens sĂ€msta matte 😭
Inte mÀrkligt att du missade detta sÄr. Desto mÀrkligare att veterinÀren gjorde det! Jag hade en tik som blev ordentligt tuggad pÄ av en annan av mina tikar för nÄgra Är sedan och nÀr hon rakades hos veterinÀren sÄ var det typ tio gÄnger sÄ mÄnga smÄsÄr Àn vad jag hade trott... Tiken fick drÀnage isatt dÀr det var som vÀrst.

I övrigt sÄ hoppas jag att du lÄter den andra hundÀgaren betala dina veterinÀrkostnader, för det Àr faktiskt dennes hund som orsakat din hunds skador.
 
PunkteringssÄr Àr JÀttelÀtta att missa om de inte blöder! Jag missade ett i ljumsken pÄ Kailzie en gÄng nÀr det enda uppenbara bettet var över nacken och i örat - de blödde ju sÄ förfÀrligt och haltade gjorde hon inte förrÀn efter tvÄ-tre dagar. Hon har inte ens nÄgon pÀls att tala om dÀr, men innan omrÄdet blev rött var allt som syntes en knapp, mörk prick, och hon Àr sÄpass mycket terrier att hon aldrig sÀger pip.

Lilla Bella. :heart LĂ„ter som att en kur med antibiotika kanske inte vore fel?
 
Inte mÀrkligt att du missade detta sÄr. Desto mÀrkligare att veterinÀren gjorde det! Jag hade en tik som blev ordentligt tuggad pÄ av en annan av mina tikar för nÄgra Är sedan och nÀr hon rakades hos veterinÀren sÄ var det typ tio gÄnger sÄ mÄnga smÄsÄr Àn vad jag hade trott... Tiken fick drÀnage isatt dÀr det var som vÀrst.

I övrigt sÄ hoppas jag att du lÄter den andra hundÀgaren betala dina veterinÀrkostnader, för det Àr faktiskt dennes hund som orsakat din hunds skador.

Jag hÄller med. Har hunden varit hos veterinÀr (dÀrför jag alltid Äker in efter sammandrabbningar - veterinÀrer har bÀttre kunskap Àn undertecknad och Àven sedering om det behövs vidare undersökningar) Àr det verkligen mÀrkligt att veterinÀren missat detta. Klassiskt efter bett.
 
”Skönt” att höra att jag inte Ă€r ensam om att ha missat bett men kĂ€nner mig Ă€ndĂ„ hemsk 😞
Vi har inte varit hos veterinÀren eftersom jag bara kunde hitta den lilla revan och hon var som vanligt snabbt igen. IgÄr förmiddag hittade det nya sÄret som dÄ bara sÄg ut som ett skrubbsÄr men framÄt
kvÀllen fick hon jÀtteont och det blev större. Pratade med djursjukhuset igen som tyckte att jag kunde vÀnta till idag om hon inte blev Ànnu sÀmre. Har inte kollat sÄret idag mer Àn att det fortfarande sitter dÀr för jag fÄr inte röra sÄ dÄ bokade jag en akuttid sÄ fÄr de sedera och tvÀtta ordentligt och troligen antibiotika.
 
Nu har veterinĂ€ren hĂ€mtat in henne. Hon var sĂ„ rĂ€dd sĂ„ hon fick ha bĂ„de munkorg och sedering och eventuellt blir det full narkos om inte sederingen rĂ€cker 😭

MĂ„ste skicka till den andra hundĂ€garen ocksĂ„ men tycker att det Ă€r sĂ„ jobbigt att vara ”jobbig” 😣
 
Jobbigt att lÀmna sin ögonsten i nÀr de tycker att det Àr sÄ jobbigt :heart BetrÀffande den andra hundÀgaren, kom ihÄg att det Àr hens skyldighet, ingenting som du hittat pÄ sjÀlv.

Skickar pepp Ät ditt hÄll!
 

Liknande trÄdar

HÀstvÄrd Den gamla trÄden verkar ha dött ut sÄ hoppas det Àr okej att jag startar en ny! HÀr kan vi dela med oss av hur det gÄr med vÄra skadade...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
13 316
Senast: Blyger
·
KatthÀlsa Hej Jag provar att frÄga hÀr. SnÀlla inga pÄhopp, jag Àr hÀr för att be om tips o rÄd. Jag gör det bÀsta jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 328
Övr. Hund Som inte har sĂ„dan kadaverdisciplin att hunden gĂ„r lugnt vid Ă€garens sida oavsett störning alltsĂ„. Men, alla andra? Alla de som tycker...
23 24 25
Svar
492
· Visningar
34 298
Senast: Grazing
·
HundtrÀning Min valp Àr nu 9 veckor gammal. Flyttade till mig direkt vid 8 veckor sÄ vi har bekantat oss med varann under en ungefÀr en veckas tid...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 947
Senast: mackan
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp