Besk smak i munnen

Har googlat lite till och hittade en hel del konstiga reaktioner då man använder Oral B tandkräm )och andra whitening-tandkrämer). Jag började använda Oral B whitening för ett tag sedan och det kan bra sammanfalla med tiden då den beska smaken uppstod. Nu ska jag sluta med den och se om det blir bättre.
 
Vad finns det för andra symptom på det?
Hur blir man av med det isf?

Nu kanske det ju inte är svamp men jag blir öm i munnen/tungan och irriterad kring några tänder jag har lite problem med plus att jag som sagt får en metallisk smak i munnen och mat smakar mindre. Det är som om maten tappar en stor del av smaken.

Jag har flukonazoltabletter utskrivna eftersom jag får svamp lite här och där ofta (jag tar immundämpande plus att jag har astma och kortisonpulver ökar risken för svamp i munnen). Det försvinner nästan på en gång när jag tagit flukonazol.
 
Har googlat lite till och hittade en hel del konstiga reaktioner då man använder Oral B tandkräm )och andra whitening-tandkrämer). Jag började använda Oral B whitening för ett tag sedan och det kan bra sammanfalla med tiden då den beska smaken uppstod. Nu ska jag sluta med den och se om det blir bättre.
Slängde min Oral B-tandkräm igår och borstade tänderna med en vanlig Colgate eller Pepsodent. Jag är nästan tvärsäker att munnen känns behagligare idag och att det beska är lindrigare. Hoppas att jag hittat orsaken.
 
Slängde min Oral B-tandkräm igår och borstade tänderna med en vanlig Colgate eller Pepsodent. Jag är nästan tvärsäker att munnen känns behagligare idag och att det beska är lindrigare. Hoppas att jag hittat orsaken.

Det känns ju betydligt trevligare om den var orsaken än eventuell svamp. Men märkligt med en tandkräm som har den bieffekten.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Halloj alla, Tänkte bara höra, av intresse, ifall någon mer varit med om detta? Några gånger under säg det senaste hmm.. året? har jag...
Svar
1
· Visningar
625
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 380
Senast: Linn-Nora
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 894
Juridik & Ekonomi Så. Jag och partnern har äntligen fasta jobb båda två, vet hur och vart vi vill bo osv. Vi är otroligt överens om allt ifrån storlek på...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 214
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp