Beskrivning till stjärna av rocaillepärlor?

Ludd

Trådstartare
Hittade för några år sedan en fantastiskt fin stjärna (julgransprydnad) gjord av rocaillepärlor på en julmarknad. Mäter 5 cm från udd till udd samt har 8 uddar. Fast jag genomlyser den kan jag inte se var trådarna slutar och jag har inte nänts plocka sönder den för att se hur den är trädd. Hade bara råd med en för de kostade ca 35 kr styck. Skulle så gärna vilja kunna tillverka fler för de ser ut som snökristaller, bara fina! :) Någon som vet var det finns beskrivning?
 
Sv: Beskrivning till stjärna av rocaillepärlor?

Tack för mönstret! Jättefin stjärna, dock inte samma som min. Min är ännu tätare trädd men denna var verkligen jättefin också! Tänkte göra en ryskinspirerad julgran i år; där skulle så´na passa fint. :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej hörni! Jag har ett problem jag skulle vilja ha hjälp med och jag hoppas jag "gör rätt" här nu på hemsidan då det är första gången...
Svar
14
· Visningar
3 170
Senast: AmandaJ
·
Ekonomi & Juridik Sist jag(och mina föräldrar då)hade häst var det en relativt enkel historia. Stallplatserna kostade 800 kr i kallhyra(kollektivstall med...
2 3
Svar
53
· Visningar
10 361
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
4 855
Senast: sweet_extraa
·
W
Tävling Hej! På min ridskola har vi två olika sorts "tävlingsformer". Den ena är blåbärshoppning, 6 stycken enkelhinder 1 fas bed. CL. Den...
Svar
4
· Visningar
1 452
Senast: Beatrize
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp