Bukefalos 28 år!

Beslutsångest, vad väljer man?

Camea

Trådstartare
Nu är det min tur att de att be alla kloka bukefalister om råd :) Jag funderar mycket på vilken utb jag verkligen vill välja, och det står väl egentligen mellan 2 saker, antingen inom miljö eller förskollärare. Och det är ju inte 2 lika utb direkt.. ;) De båda har ju såklart sina olika fördelar, men hur ska man kunna välja??

Miljö har alltid varit ett stort intresse men jag vet inte om man vill arbeta med det för det, samt att marknaden för det är så oviss.. Känns lite hopplöst att läsa en utb i 3år för att den är intressant men man vet inte vad man ska göra med den.. Förskollärare kommer det ALLTID att finnas ett behov, så där är ju marknaden lite mer lovande. Samtidigt som jag alltid vart intresserad av barns utveckling och tycker det är oerhört roligt att se dem utvecklas och få vara med på vägen. Har vikarierat mycket inom olika förskolor och alltid trivts så jäkla bra..

En fördel med miljlöutb är att den innebär flytt, vilket samtidigt är den stora nackdelen då jag har så mkt hemma som jag för tillfället inte vill lämna, hur ska man tänka?? Förskollärare skulle jag kunna läsa och pendla till utan problem..

Skulle va bra med lite inputs, om det är någon som orkat läsa så här långt ;) Och om någon vet vem jag är, ber jag er hålla det för er själva tack :)
 
Sv: Beslutsångest, vad väljer man?

Om du trivs bra med att jobba på förskolor och dessutom ett genuint intresse för barn låter ju förskollärare som ett jättebra yrke för dig.

Du nämner flytt som en fördel med utbilda dig inom miljö, men förskollärarutbildningar finns ju också lite runt om i landet ifall du trots allt skulle bli sugen på att flytta.

Jag skulle lätt ha utbildat mig till förskollärare om jag hade trott att jobbet skulle passa mig, för utbildningen verkar både rolig och intressant och jobb finns överallt! :)
 
Sv: Beslutsångest, vad väljer man?

Jag har sett en hel massa annonser för miljöinspektörer, så det beror nog på inom vilket "miljöområde" som du vill jobba.

Förskolelärare finns en massa jobb idag runtom i landet.
 
Sv: Beslutsångest, vad väljer man?

Ja vi är ju lite i samma situation du och jag, det här med att välja är ju aldrig lätt!

Kanske man ska ta och singla slant ? :p
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 925
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
331
Senast: Myrten
·
Hästmänniskan Hej! Har provridit två eventuella medryttarhästar och skulle vara kul med lite input. Har som mål att tävla längre fram och kunna träna...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 244
Kropp & Själ Är det någon här som har rosacea eller väldigt känslig hy i ansiktet som vill dela med sig om vilka hudvårdsprodukter ni använder? Jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 028
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp