@Hippocampus jag undrar ändå vad de baserar sina undersökningar på? Det borde ju finnas någon teori man utgår ifrån. Jag brukar vara bra på att googla fram information men här går jag bet.
Vad jag hört är det typ en värmekamera som påvisar cirkulationsskillnader. Om det funkar är jag dock osäker på.
 
jag undrar ändå vad de baserar sina undersökningar på? Det borde ju finnas någon teori man utgår ifrån.
Det står ju jättetydligt på hemsidan - utifrån en holistisk förståelse mäter man energiflödena i hästen med hjälp av kvantfysik, identifierar störningar i energiflödena, och behandlar (harmoniserar) eventuella blockeringar med hjälp av IR och färgat synligt ljus med individuellt anpassade våglängder för olika delar av hästen. Kom igen nu, ingen gillar en skeptiker! :banana:
 
@Hippocampus jag undrar ändå vad de baserar sina undersökningar på? Det borde ju finnas någon teori man utgår ifrån. Jag brukar vara bra på att googla fram information men här går jag bet.
Jag vet inte, jag har inte använt den så jag kan inte uttala mig. Men jag vet att den har varit ”framgångsrik” med att känna av bland mina vänners hästar, både amatör-hästar och OS-hästar.
 
jag vet att när veterinären inte riktigt hittar felet men att det är något fel har boxen använts och indikerat och sedan har veterinären fortsatt undersöka det området och sedan behandlat.

Då gäller det ju att veterinären är med på det. Mest tillförlitligt vore det ju om de hade med sig en veterinär som kunde behandla direkt i så fall...
 

Det står ju jättetydligt på hemsidan - utifrån en holistisk förståelse mäter man energiflödena i hästen med hjälp av kvantfysik, identifierar störningar i energiflödena, och behandlar (harmoniserar) eventuella blockeringar med hjälp av IR och färgat synligt ljus med individuellt anpassade våglängder för olika delar av hästen. Kom igen nu, ingen gillar en skeptiker! :banana:
fast det är ju inget konstigt, det görs ju på andra ställen också. Alltså kollar energiflöden. Men mer vet jag inte iaf.
 
Det som mest slog mig i det lilla jag läste om den var att med deras anvisningar om var den fick placeras. Får den troligen inte användas i ett stall eller stallmiljö som kräver ordentlig IP-klassning.
Den tål visst inte vatten och fukt.
 
Det som mest slog mig i det lilla jag läste om den var att med deras anvisningar om var den fick placeras. Får den troligen inte användas i ett stall eller stallmiljö som kräver ordentlig IP-klassning.
Den tål visst inte vatten och fukt.

De jag har sett är inuti en transport, så de kan stå ute och sen "lastar" man hästen för att gå in helt enkelt :)
 
Nja, jag hör till dem som menar att det faktiskt är konstigt att kolla energiflöden, i synnerhet i samband med seriös djursjukvård.
Ok tror du inte på energiflöden så kan vi inte diskutera alls tror jag. Hela världen består ju av energi. Det är ju ingenting nytt. Men du får läsa vidare om du är intresserad. Själv är jag tacksam över energi, hur den kan omvandlas osv.
 
Det som mest slog mig i det lilla jag läste om den var att med deras anvisningar om var den fick placeras. Får den troligen inte användas i ett stall eller stallmiljö som kräver ordentlig IP-klassning.
Den tål visst inte vatten och fukt.
Det är en hästtransport, så det blir nog jobbigt att köra in i stallet ändå ;)
 
Ok tror du inte på energiflöden så kan vi inte diskutera alls tror jag. Hela världen består ju av energi. Det är ju ingenting nytt. Men du får läsa vidare om du är intresserad. Själv är jag tacksam över energi, hur den kan omvandlas osv.
Att energi finns innebär ju dock inte samma sak som att ospecifika "energiflöden" som sjukdomsorsak skulle ha någon som helst vetenskaplig bärighet. Men har du källor på det får du gärna dela med dig!
 
Ok tror du inte på energiflöden så kan vi inte diskutera alls tror jag. Hela världen består ju av energi. Det är ju ingenting nytt. Men du får läsa vidare om du är intresserad. Själv är jag tacksam över energi, hur den kan omvandlas osv.
Min uppfattning är att man kan behöva skilja mellan vetenskap och religion. I veterinär- och humanmedicinska sammanhang tror jag på det som kan påvisas och beskrivas, repeterbart och systematiskt, med åtminstone en smula vetenskaplighet. Jag tror inte på somatiskt helande frekvenser, vibrationer eller energier, i den mening det beskrivs kring Best Box och andra tydligt "alternativa" koncept.

Däremot tror jag stenhårt på placebo och på confirmation bias.
 
fast det är ju inget konstigt, det görs ju på andra ställen också. Alltså kollar energiflöden. Men mer vet jag inte iaf.
Ja man kan mäta diverse energiflöden, men när det görs med hjälp av kvantfysik så blir jag direkt skeptisk.
'
Hade man använt värmekamera, mätt elektriska strömmar, tryck, blodgenomströmning mm och använt sig av termometer, voltmeter värmekamera, ljudvågor och till och med infrarött ljus/laser mm så skulle jag kunna köpa det.

När de drar till med kvantfysik låter det som de drar till med något för att imponera. Likaså den individuella anpassningen. Hur har de fått fram hur man ska göra det. Rent krasst, hade det varit något seriöst i maskinen hade de förklarat hur den fungerar översiktligt.

Och klart man kan behandla skador som inte går att upptäcka på annat vis så kan man inte misslyckas. Hur skulle någon kunna bevisa det? Och hur kan man mäta det utan en omfattande blindstudie om ens då. Och vetenskapliga referenser lyser med sin frånvaro.
 
Som jag skrev kan ni kontakta de som vet något och kan själva ”behandlingen”. Jag har ingen kunskap om den. Jag är ingen person som spekulerar.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 438
Senast: IngelaH
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 200
Senast: Migo
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 762
Senast: LovingLife
·
Relationer Det gäller min bror. Varning för rörigt iinlägg Vi i familjen misstänker att han börjat droga eller har något annat "fuffens" för sig...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 221
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp