Om du misstycker att din sarkasm möts med med samma mynt kanske du behöver se över dit sätt att uttrycka dig.

Jag vet inte om jag tror på konceptet, ingen har presenterat konceptet, vilket är det stora problemet här. Det finns inget att att bemöta, när ingen kan förklara hur det fungerar.

Det är bra arrogant och komma in som du gjorde med ditt första inlägg på forumet och tala om att du inte har tid men boxen är fantastisk. Den typen av inlägg kommer nästan undantagslöst från folk med egna intressen.

Och din fortsatta konfrontativa inlägg när du raljerande med mitt inlägg, om hur upprörd jag blivit får mig inte direkt att ändra intycket jag fick av dig.
Så vad är då ditt intryck av mig? Törs jag fråga det? Jag har haft konto på bukefalos för många år sedan. Mer el mindre aktivt. Jag läser ofta trådar som jag tycker är intressanta, dock mer sällan att jag kommenterar då jag tycker andra gör det nog så bra!
Här, i denna tråd, hade jag faktiskt något att skriva, då jag har provat boxen, både själv och på mina hästar.
Jag skrev aldrig att det var ” fantastiskt”.
Men, Jag skrev precis det jag tyckte.
Scanningen var femstjärnig, och jag BLEV mycket positivt överraskad.

Såå... nu kvarstår två frågor...
- jag kommer in som ”ny” på ett forum där du tydligen vet betydligt mer om spelets regler och vilken ton man ska hålla... tycker du själv att du föregår med gott exempel?
- vad menar du med din fråga om jag fick se mina resultat tredimensionellt?
 
@Brandy11 Om de kör den på människor behöver det väl finnas vetenskapligt bakom, för att behandla människor på det sättet utan att ha riktig evidens bakom kan knappast vara lagligt.
Vet faktiskt inte🙈 så borde det säkert vara. Vi bad om att få kolla oss själva först, då vi tänkte att vi då iaf skulle få se om något av scanningen stämde...
Men om jag inte missminner mig helt så tror jag faktiskt att boxen i det första skedet utvecklades för människor..?....🤔
 
Är det ofta så här vass stämning här inne? Jag har sjukt mycket annat för mig än att sitta och diskutera med folk ( typ dig ) som inte ens kan föra schyssta dialoger.
Vill du har mer svar på MIN upplevelse av Best Boxen, eller är din plan att vara sarkastisk och ha en överlägsen attityd?
T.s ville ha åsikter om boxen, jag svarade, jag kan absolut berätta mer, MEN, då ska det vara för att personen är genuint intresserad, Vare sig man tror på konceptet eller inte!
Tyvärr får man ofta ganska tråkiga svar som ny användare. Det tar några månader innan man "accepteras". Och kaxiga svar får direkt mothugg.
 
@Brandy11 Om de kör den på människor behöver det väl finnas vetenskapligt bakom, för att behandla människor på det sättet utan att ha riktig evidens bakom kan knappast vara lagligt.
Nejdå, det är okej med behandlingarutan vetenskapligt eviden. Kristallhealing, auralädning, irisdiagnostik mm är i samma kategori.
 
Så vad är då ditt intryck av mig? Törs jag fråga det?
Jag har inget intryck av dig, endast dina inlägg. Det är alltför litet urval för att ha intryck av en person.

Här, i denna tråd, hade jag faktiskt något att skriva, då jag har provat boxen, både själv och på mina hästar.
Jag skrev aldrig att det var ” fantastiskt”.
Du skrev femstjärnigt om jag inte minns fel, för mig är femstjärnigt något fantastiskt och jag tvivlar på att du menar mediokert.

Såå... nu kvarstår två frågor...
- jag kommer in som ”ny” på ett forum där du tydligen vet betydligt mer om spelets regler och vilken ton man ska hålla... tycker du själv att du föregår med gott exempel?
Jag tar ingen speciell hänsyn till nykomlingar utan svarar utifrån vad personen skriver. Du menar dessutom att du inte är ny.

- vad menar du med din fråga om jag fick se mina resultat tredimensionellt?

Med tredimensionellt menar jag tredimensionellt, vad skulle jag annars mena? Till skillnad mot en och två endimensionellt. Vad jag menar är om du kan se kroppen i flera plan eller som en platt bild.
 
Jag har inget intryck av dig, endast dina inlägg. Det är alltför litet urval för att ha intryck av en person.


Du skrev femstjärnigt om jag inte minns fel, för mig är femstjärnigt något fantastiskt och jag tvivlar på att du menar mediokert.


Jag tar ingen speciell hänsyn till nykomlingar utan svarar utifrån vad personen skriver. Du menar dessutom att du inte är ny.



Med tredimensionellt menar jag tredimensionellt, vad skulle jag annars mena? Till skillnad mot en och två endimensionellt. Vad jag menar är om du kan se kroppen i flera plan eller som en platt bild.
Ingen bild alls...
 
Tyvärr får man ofta ganska tråkiga svar som ny användare. Det tar några månader innan man "accepteras". Och kaxiga svar får direkt mothugg.
Den enda anledningen att jag visste att @Brandy11 är ny är för att jag reagerade på inlägget, hur det var skrivet. Jag har normalt ingen koll på om det är en ny som skrivit inlägget, det är så många användare här att jag inte vet vilka som är nya, jag tror det är så för de flesta. Däremot så finns det en del som jag har koll på och en historia med och det är klart att jag medvetet eller omedvetet har det i bakhuvudet.
 
Det finns även studier där ägarens känsla av placebo överförs på djur. Tex att hästar som haltar och får "placebo" i stället för smärtstillande upplevs av ägaren (eller ryttaren) som att halta mindre även om ingen förändring faktiskt skett
tack!
 
Jag tänker, rent generellt, kring allt som är nytt och relativt oprövat, att man får tro och tänka vad och hur man vill. Vill man testa så testar man. Väljer man att inte testa, är det också fine.
Jag är ingen äventyrare, tror inte på djurkommunikation, back on track produkter ( har testat, noll effekt ) och använder ytterst sällan de dyra tillskott som ska ge lugn häst/pigg häst/glad häst/ mindre brunst/ bättre hovar..
Helt enkelt för att jag inte tror på det.
Att jag fick chansen att testa best boxen var en slump, och jag tyckte det var mycket bra...
Till våren funderar jag på att kolla mina hästar igen, och då tillsammans med hästarnas veterinär.. Denne är faktiskt mycket intresserad av att se hur det fungerar, då diagnoserna veterinären satt på några av hästarna faktiskt var identiska med det boxen hittade på dem.
Tycker ni som är nyfikna ska besöka någon i er närhet som använder sig av BestBoxen... ni som inte är nyfikna gör det inte..
Men det är det säkraste sättet att få svar på sina frågor 😊
 
Jag tänker, rent generellt, kring allt som är nytt och relativt oprövat, att man får tro och tänka vad och hur man vill. Vill man testa så testar man. Väljer man att inte testa, är det också fine.
Jag är ingen äventyrare, tror inte på djurkommunikation, back on track produkter ( har testat, noll effekt ) och använder ytterst sällan de dyra tillskott som ska ge lugn häst/pigg häst/glad häst/ mindre brunst/ bättre hovar..
Helt enkelt för att jag inte tror på det.
Att jag fick chansen att testa best boxen var en slump, och jag tyckte det var mycket bra...
Till våren funderar jag på att kolla mina hästar igen, och då tillsammans med hästarnas veterinär.. Denne är faktiskt mycket intresserad av att se hur det fungerar, då diagnoserna veterinären satt på några av hästarna faktiskt var identiska med det boxen hittade på dem.
Tycker ni som är nyfikna ska besöka någon i er närhet som använder sig av BestBoxen... ni som inte är nyfikna gör det inte..
Men det är det säkraste sättet att få svar på sina frågor 😊
För mig ha det inget att göra med att det är nytt och allt att göra med att det inte finns någon tillgänglig dokumentation utan det framställs som hokuspokus eller rättare sagt svammel om högteknologi och kvantfysik.

Det lilla jag hittat är att man behandlar med ljusvågor, det är inget nytt eller revolutionerande och jag gissar att man skannar efter värme för att hitta områden det pågår aktivitet men det kan vara något helt annat.

Det kanske är objektivt jättebra, men jag har svårt för att tänka mig att de faktiskt har dokumentation på att det fungerar, i så fall är de korkade som inte visar på den forskningen.
 
Den enda anledningen att jag visste att @Brandy11 är ny är för att jag reagerade på inlägget, hur det var skrivet. Jag har normalt ingen koll på om det är en ny som skrivit inlägget, det är så många användare här att jag inte vet vilka som är nya, jag tror det är så för de flesta. Däremot så finns det en del som jag har koll på och en historia med och det är klart att jag medvetet eller omedvetet har det i bakhuvudet.
Jag menade inte något direkt riktat till dig, utan det är så jag upplever buke generellt. Jag är "relativt ny" och mötte enormt motstånd i början. Nu först känner jag mig "accepterad". :)
 
Jag menade inte något direkt riktat till dig, utan det är så jag upplever buke generellt. Jag är "relativt ny" och mötte enormt motstånd i början. Nu först känner jag mig "accepterad". :)
Och jag svarade både hur jag själv upplever det och tror andra gör det - precis som du gör.
 
@Brandy11 Jag är nyfiken! Hur gick det till? Ni gick in i hästtransporten? Med eller utan kläder? Hur ser det ut där inne? Är transporten helt stängd? Hur lång tid tar det? Hur lång tid tog det innan du fick se resultat? Kan du (om du vill) ge exempel på några rätt maskinen hade?
 
Mitt tillägg till best box-diskussionen. Jag vet många som provat och är helnöjda. Hade lätt provat om jag haft kvar min häst. (Men jag gillar att prova nya grejer. Har testat magneter, ice-vibes, bot osv. Bot fungerar i alla fall mycket bra på mig!)
 
Mitt tillägg till best box-diskussionen. Jag vet många som provat och är helnöjda. Hade lätt provat om jag haft kvar min häst. (Men jag gillar att prova nya grejer. Har testat magneter, ice-vibes, bot osv. Bot fungerar i alla fall mycket bra på mig!)
Bot?

Magneter är väl inget nytt?
 
Bot?

Magneter är väl inget nytt?
Bot: back in track. Ber om ursäkt för att jag var otydlig!
Nja, jag tycker magneter var relativt nytt så jag testade det, eller så pratades det mycket om det. Kan dock vara typ 10 år sen? Jag menade att jag gärna provar olika saker och skulle alltså absolut tänka mig prova best box.
 
Mitt tillägg till best box-diskussionen. Jag vet många som provat och är helnöjda. Hade lätt provat om jag haft kvar min häst. (Men jag gillar att prova nya grejer. Har testat magneter, ice-vibes, bot osv. Bot fungerar i alla fall mycket bra på mig!)
Men det är ju stor skillnad mellan att prova saker som åtminstone kan fungera i teorin och saker som baseras på helkonstiga hittepåsaker. En del nya saker är jättebra innovativa uppfinningar medan en del är nya just för att det är någonting ingen egentligen har användning för och därför inte brytt sig om att försöka tillverka tidigare. Tex vanliga magneter helt utan extern strömkälla och pulserande fält skulle jag aldrig få för mig att prova eftersom det i marknadsföringen påstås att det ska dra till sig syresatt blod eftersom hemoglobinet innehåller järn. Men i verkligheten är syrebärande hemoglobin inte speciellt magnetiskt vilket gör hela teorin omöjlig.

Sen kan saker förstås fungera ändå på något helt annat sätt än vad tillverkarna trott men då väntar jag hellre på studier som visar på effekt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 497
Senast: IngelaH
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 235
Senast: Migo
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 817
Senast: LovingLife
·
Relationer Det gäller min bror. Varning för rörigt iinlägg Vi i familjen misstänker att han börjat droga eller har något annat "fuffens" för sig...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 232
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hage
  • Bildtråden
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp