Vi har testat både oss själva och en del av våra hästar i boxen...
Har inte tid att förklara närmare, men resultaten av scanningen var femstjärnig..
Jag var väldigt skeptisk innan...
 
Vi har testat både oss själva och en del av våra hästar i boxen...
Har inte tid att förklara närmare, men resultaten av scanningen var femstjärnig..
Jag var väldigt skeptisk innan...
Intressant att du hittar just detta inlägg att svara på med ditt första inlägg på Bukefalos. Synd att du bara hade tid att registrera dig och skriva ett kort extremt positivt inlägg. Kan du inte försöka svara på frågorna kring hur det fungerar? Det låter som du har intresse i boxen. Säljer du månde behandlingar?
 
Jag har fått några länkar. Det är två undersökningar på tyska. I den ena har de mätt kortisol och hjärtfrekvens, i den andra är det gjort EEG på sju hästar. Min skoltyska räcker inte riktigt till men ingen av dem borde förklara hur man mäter och sen behandlar.
Sen fick jag ett gäng länkar till spectral light och infrared B treatment. Har inte löst alla dessa än.
 
Nog också vettigt att höra av sig till de som använder om man vill veta hur de upplever det. Det finns ju många olika grupper som använder de så där kan man nog fråga runt. Och de veterinärer som har erfarenhet. Tror produkten var med i finalen på equitana (heter det så?).
 
Nog också vettigt att höra av sig till de som använder om man vill veta hur de upplever det. Det finns ju många olika grupper som använder de så där kan man nog fråga runt. Och de veterinärer som har erfarenhet. Tror produkten var med i finalen på equitana (heter det så?).
Egentligen inte, inte om man inte hör av sig till många, med ett fåtal är det information av anekdotisk natur och då handlar det mycket om om personkemin stämmer med behandlaren och slumpen. Det är därför det är viktig med vetenskaplig undersökningar där man kan påvisa effekt. Det är i synnerhet viktigt när man hävdar att boxen behandlar ännu inte upptäckta skador, något som endast kan påvisas ha effekt via undersökningar med kontrollgrupp.
 
Nog också vettigt att höra av sig till de som använder om man vill veta hur de upplever det. Det finns ju många olika grupper som använder de så där kan man nog fråga runt. Och de veterinärer som har erfarenhet. Tror produkten var med i finalen på equitana (heter det så?).
Fast hur folk upplever något säger bara något om deras upplevelse. Placeboeffekt och karismatisk säljare kan ge en jättebra upplevelse även av saker som egentligen inte har någon som helst funktion. Gällande veterinärer som har positiv erfarenhet skulle jag gärna se källa. I de veterinära kretsar jag känner till är det INTE etablerat som något annat än möjligtvis lurendrejeri.
 
Intressant att du hittar just detta inlägg att svara på med ditt första inlägg på Bukefalos. Synd att du bara hade tid att registrera dig och skriva ett kort extremt positivt inlägg. Kan du inte försöka svara på frågorna kring hur det fungerar? Det låter som du har intresse i boxen. Säljer du månde behandlingar?

Oj🙈😆 inte meningen att höja blodtrycket hos någon!!!
1/ jag har faktiskt INGEN SOM HELST aning och hur det eg fungerar... det handlar om celler, det är typ det enda jag vet.
Vi testade oss själva först, för att veta på ett ungefär vad scanningen visar, och såklart oxå för att vi vet själva vilka problem / smärtor / skador vi har.
Jag blev väldigt positivt överraskad.
Mina problemområden syntes direkt.
Hästarna var det typ samma med. Vi började med dem vi vet var de har sina bekymmer, och jaa... boxen såg det också .. osv osv.
Otroligt lärorikt och intressant, men boxen är ingen mirakelmaskin som gör underverk. Har man den tron är risken stor att man blir besviken.
2/ Nej, jag säljer inga behandlingar!😊
 
Fast hur folk upplever något säger bara något om deras upplevelse. Placeboeffekt och karismatisk säljare kan ge en jättebra upplevelse även av saker som egentligen inte har någon som helst funktion. Gällande veterinärer som har positiv erfarenhet skulle jag gärna se källa. I de veterinära kretsar jag känner till är det INTE etablerat som något annat än möjligtvis lurendrejeri.
Jag menar att istället för att sitta och tycka mycket på internet kan man ju faktiskt gå ut o nå folk som har erfarenhet. Jag skulle ju aldrig återkomma om något inte ger effekt tex. Det tror jag väldigt få skulle göra. Detta är ju ingen svensk grej heller så kanske det finns mer i hemlandet. Jag säger varken eller, jag har inget intresse av att nedvärdera saker jag aldrig använt inom detta område.

Jag har en vän som använt den några gånger tror jag, även på sin hund. Och där kan det inte finnas någon annan anledning än att boxen verkligen var 100%ig. På hunden alltså.
Jag funderar på att åka o kolla när den är i närheten, för det kan man också göra om jag förstått det rätt.

I mitt län är det en bred kundgrupp, amatörer, OS-ryttare, större travstall, hästförsäljningsstall osv.
 
Oj🙈😆 inte meningen att höja blodtrycket hos någon!!!
1/ jag har faktiskt INGEN SOM HELST aning och hur det eg fungerar... det handlar om celler, det är typ det enda jag vet.
Vi testade oss själva först, för att veta på ett ungefär vad scanningen visar, och såklart oxå för att vi vet själva vilka problem / smärtor / skador vi har.
Jag blev väldigt positivt överraskad.
Mina problemområden syntes direkt.
Hästarna var det typ samma med. Vi började med dem vi vet var de har sina bekymmer, och jaa... boxen såg det också .. osv osv.
Otroligt lärorikt och intressant, men boxen är ingen mirakelmaskin som gör underverk. Har man den tron är risken stor att man blir besviken.
2/ Nej, jag säljer inga behandlingar!😊

IIntressant med att dina problemområden visades, var det en tredimensionell blid då?
 
Jag menar att istället för att sitta och tycka mycket på internet kan man ju faktiskt gå ut o nå folk som har erfarenhet. Jag skulle ju aldrig återkomma om något inte ger effekt tex. Det tror jag väldigt få skulle göra. Detta är ju ingen svensk grej heller så kanske det finns mer i hemlandet. Jag säger varken eller, jag har inget intresse av att nedvärdera saker jag aldrig använt inom detta område.

Jag har en vän som använt den några gånger tror jag, även på sin hund. Och där kan det inte finnas någon annan anledning än att boxen verkligen var 100%ig. På hunden alltså.
Jag funderar på att åka o kolla när den är i närheten, för det kan man också göra om jag förstått det rätt.

I mitt län är det en bred kundgrupp, amatörer, OS-ryttare, större travstall, hästförsäljningsstall osv.
Fast kritiken handlar om att det inte finns en vetenskaplig grund och inget konkret om hur den fungerar. Det är omöjligt att få svar på detta utifrån att fråga folk.
 
Jag menar att istället för att sitta och tycka mycket på internet kan man ju faktiskt gå ut o nå folk som har erfarenhet. Jag skulle ju aldrig återkomma om något inte ger effekt tex. Det tror jag väldigt få skulle göra.
Givetvis har den effekt, placeboeffekt en är högst verklig! Frågan här är om den har effekt utöver placeboeffekten. Det kan du inte avgöra utan att ha en kontrollgrupp.
 
Oj då ökade ditt blodtryck? Jag tvivlar på att någon annan blev påverkad på det viset. Så upphetsande var knappast ditt inlägg.

Är det ofta så här vass stämning här inne? Jag har sjukt mycket annat för mig än att sitta och diskutera med folk ( typ dig ) som inte ens kan föra schyssta dialoger.
Vill du har mer svar på MIN upplevelse av Best Boxen, eller är din plan att vara sarkastisk och ha en överlägsen attityd?
T.s ville ha åsikter om boxen, jag svarade, jag kan absolut berätta mer, MEN, då ska det vara för att personen är genuint intresserad, Vare sig man tror på konceptet eller inte!
 
Är det ofta så här vass stämning här inne? Jag har sjukt mycket annat för mig än att sitta och diskutera med folk ( typ dig ) som inte ens kan föra schyssta dialoger.
Vill du har mer svar på MIN upplevelse av Best Boxen, eller är din plan att vara sarkastisk och ha en överlägsen attityd?
T.s ville ha åsikter om boxen, jag svarade, jag kan absolut berätta mer, MEN, då ska det vara för att personen är genuint intresserad, Vare sig man tror på konceptet eller inte!
Om du misstycker att din sarkasm möts med med samma mynt kanske du behöver se över dit sätt att uttrycka dig.

Jag vet inte om jag tror på konceptet, ingen har presenterat konceptet, vilket är det stora problemet här. Det finns inget att att bemöta, när ingen kan förklara hur det fungerar.

Det är bra arrogant och komma in som du gjorde med ditt första inlägg på forumet och tala om att du inte har tid men boxen är fantastisk. Den typen av inlägg kommer nästan undantagslöst från folk med egna intressen.

Och din fortsatta konfrontativa inlägg när du raljerande med mitt inlägg, om hur upprörd jag blivit får mig inte direkt att ändra intycket jag fick av dig.
 
@Brandy11 Om de kör den på människor behöver det väl finnas vetenskapligt bakom, för att behandla människor på det sättet utan att ha riktig evidens bakom kan knappast vara lagligt.
 
Kan djur ha placebo-effekter?
Ja, det finns studier där det är visat att tex djur som har ont och upprepat får snabbverkande smärtstillande preparat kan reagera som om de får smärtlindring även om de får ett placebo på samma sätt. Men det bygger ju på att de då lärt sig att de får mindre ont efter sprutan/tabletten eller liknande, inte att ägaren tror att någonting fungerar.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 438
Senast: IngelaH
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 200
Senast: Migo
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 762
Senast: LovingLife
·
Relationer Det gäller min bror. Varning för rörigt iinlägg Vi i familjen misstänker att han börjat droga eller har något annat "fuffens" för sig...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 220
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp