Jag är kvar (även om jag inte skriver mycket utan mest läser) och hade ett stoföl 2014Tack! Nog inga kvar från "mamma gruppen" vi hade då som väntade föl ihop..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är kvar (även om jag inte skriver mycket utan mest läser) och hade ett stoföl 2014Tack! Nog inga kvar från "mamma gruppen" vi hade då som väntade föl ihop..
Dygn 235 här. Inte speciellt stor än, och tacksam för det då hon är lättfödd och fick lättare fång i augusti. Hur ökar ni upp foder sista 3 mån? Mer hö eller i kraft? Funderar på att ev börja ge gräspellets efter nyår? De får fin guldig havrehalm som de också maler i sig...
Hur löser ni fölvak? Får låna en gjord inför fölning som känner av svettning och larmar. Men blir kamera också, här lämnas inget åt slumpen. Vi är många som kan hjälpas åt med fölvak, så det känns bra.
En annan tanke; hur påverkas fölning av att föla i vinterpäls än fälld till sommarpäls för senare föl? Tänker att fällning också kräver en del extra energi? Någon som har en fundering?
Idag är min pålla på 156 dygn. Måtte hon vara dräktig och inte bara tjock för då har vi att göra. Hur ser era ston ut vid denna period runt 160 dygn?Visa bifogad fil 178691
Nova är också en sån som jag trodde aldrig skulle bli. Frågade min veterinär när Nova var ett år gammal om hon trodde hon skulle lyckas dendär sommaren. Svaret var nej. Alltså från början var mitt sto som vilket som helst, men problem kom fram efterhand.Jag tycker absolut din ser dräktig ut!
Min är senast på planeten men gjorde en dräktighetskoll idag för att sen ge Ehv vaccin. Hon är fortfarande dräktig och är idag på dygn 148 baramen jag är så nöjd och förväntansfull!
Jag som trodde att vi aldrig skulle få något föl
![]()
Nova är också en sån som jag trodde aldrig skulle bli. Frågade min veterinär när Nova var ett år gammal om hon trodde hon skulle lyckas dendär sommaren. Svaret var nej. Alltså från början var mitt sto som vilket som helst, men problem kom fram efterhand.
Men så glad att hon inte gav upp
Men stackars dig som måste stå och vänta heeeeela våren och början på sommaren när alla andra får sina föl![]()
Jag gillar Devin jättemycket!Ja men så härligt att de blev en liten Novaunderbart! Jag har också landat mer och mer i att jag bytte hingst, jag gillar det jag ser av honom! Hans föl är trevliga har jag hört från flera håll, så de hoppas jag på!
Haha ja de blir ju kanske de tråkiga, men å andra sidan fick vi veta i veckan att en häst på jobbet är dräktig och långt gången. Så ska föla i februariOch den är ju inte heller rolig
mitt i vintern...
Jag roar mig med att göra Ai bilder av de framtida fölet i möjliga färgeroch glädjer mig åt att de kommer vara varmt när hon får sitt föl
![]()
Jag gillar Devin jättemycket!
Hoppas det går bra med den som väntas snart.. och en tidig vår.
Jag var också tvungen att byta hingst. Men från en dressyrponny till en hopphäst![]()
Jag har en Devin från 2024, han är en riktig charmör, och det kan inte sägas om alla de syskonen (9 st). En cool nallebjörn som helst vill sitta i knätJa men så härligt att de blev en liten Novaunderbart! Jag har också landat mer och mer i att jag bytte hingst, jag gillar det jag ser av honom! Hans föl är trevliga har jag hört från flera håll, så de hoppas jag på!
Haha ja de blir ju kanske de tråkiga, men å andra sidan fick vi veta i veckan att en häst på jobbet är dräktig och långt gången. Så ska föla i februariOch den är ju inte heller rolig
mitt i vintern...
Jag roar mig med att göra Ai bilder av de framtida fölet i möjliga färgeroch glädjer mig åt att de kommer vara varmt när hon får sitt föl
![]()
Jag har en Devin från 2024, han är en riktig charmör, och det kan inte sägas om alla de syskonen (9 st). En cool nallebjörn som helst vill sitta i knätDevin är ett super backup val tänker jag, superfin i sina ben och underbart trevlig.
60% av dräktigheten har passerat för mitt sto och det börjar närma sig tidpunkten för när hon kastade förra året. Håller alla tummar att det går vägen denna gångGlamrock - Florencio
Här valde vi i slutet av februari att flytta vårt avelssto från vår egen gård hem till en god vän som har avel i lite större skala - tanken var att vårt sto, som är väldigt, väldigt flockbunden och svår att lämna ensam och därför har varit lite svår att ha tillsammans med vårt andra sto som rids, skulle få en riktig och stabil flock. Och som det nu blev lyckades vi tajma detta perfekt, då det i vårt närområde nu dykt upp EHV-1 lite varstans. Vi är ju iväg på lite kurser och tävlingar med våra andra hästar, så hade nog känts ganska oroligt med ett dräktigt sto hemma. Nu vet jag att hon har det bra i sin flock - långt från smittor och tävlingsplatser!![]()
Ja, hon är fortfarande dräktig. Börjar bli mysigt rund om magen nuHar det gått bra än så länge?
Min har hunnit passera 60% nu, min har ju aldrig haft föl innan men jag är super orolig för kastning ändå. Så jag håller tummar och tår för dig också!![]()
Ja, hon är fortfarande dräktig. Börjar bli mysigt rund om magen nu![]()