Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Får man fråga om det blev ett föl? Och isåfall vad det var för sto? Tycker väldigt mycket om Sudooro, sååå fin och rörlig!Nu har jag lämnat mitt sto, och föl, på seminstationen. Håll tummarna för dräktigt nu! Fick göra två hingstbyten då det krånglade lite för hingstarna på Gränsbo i dag, blev Sudooro till slut. Hoppas att det blir bra!
Ja det vet jag inte änFår man fråga om det blev ett föl? Och isåfall vad det var för sto? Tycker väldigt mycket om Sudooro, sååå fin och rörlig!
Roligt! Men vad är det för sto du har?Ja det vet jag inte änHon är beräknad 26/6 så är lite kvar men dräktig ska hon ju vara i alla fall.
Det är ett danskt varmblod efter Samaranth, ett litet sto med stort bakom sig och som har mycket i bagaget. Ska bli väldigt spännande att se vad det blir. Fick ett ponnyföl i fjol som är väldigt trevlig.Roligt! Men vad är det för sto du har?![]()
Trevligt! Då har den säkerligen väldigt bra typ?Det är ett danskt varmblod efter Samaranth, ett litet sto med stort bakom sig och som har mycket i bagaget. Ska bli väldigt spännande att se vad det blir. Fick ett ponnyföl i fjol som är väldigt trevlig.
Ja, det är ingen dålig häst men inget extraordinärt eller stjärna. Jag tycker att hon är fin och rör så g trevligt, liten men det gillar jag. Lite tråkig benställning fram, hon var så smal mellan frambenen som unghäst att knäna inte riktigt fick plats och när jag fick hem henne var hon sned i hovarna. Men förra åretd fölunge är helt korrekt i ben och tror jag kommer bli en fin ponny, den har russ som pappa så blir nog bara c-ponny. Ska bli väldigt spännande att se vad som kommer i år!Trevligt! Då har den säkerligen väldigt bra typ?
Det tog lång tid innan jag såg eller kände några rörelser. Tillomed veterinären blev orolig och kände på livmodern för jag inte sett eller känt något och hästen var inte överdrivet stor.Idag var första dagen jag kände riktiga sparkar! Ganska långt ner på magensom en fotbollspelare där inne, blev som en bulle ut långt bak på magen och sen efter en kort stunds sprakande försvann det och kom inte tillbaka. Men de måste varit sparkar!
Går inte att missa!
Det tog lång tid innan jag såg eller kände några rörelser. Tillomed veterinären blev orolig och kände på livmodern för jag inte sett eller känt något och hästen var inte överdrivet stor.
Men precis som du skriver, när jag såg första så visste jag precis att det inte kunde vara något annat![]()
Härligt att du fått livstecken. Efter all denna väntan är min tjej tom. Hade veterinär ut i förra veckan för jag har inte känt några rörelser alls. Hon kunde inte känna något föl. Hon nådde inte ens livmodern sa hon. Hon var djup tydligen. Rosie var också väldigt spänd så det påverkade givetvis också men veterinären sa att hon borde känt något. Hon tyckte inte heller att hon var tillräckligt tjock för att vara på ca 290 dygn. Idag hade hon varit på 300 dygn…det ”firade” vi med att rida en liten tur. Pigg och glad att få röra på sig. Så nu är min fölväntan över
. Av två betäckta blev det inget för någon.
Här är hon från sidan.Hon är tjock men ingen fölmage som det borde vara vid 300 dygn. Däremot har hon fått depåer, speciellt halsen.
Hon är tjock men ingen fölmage som det borde vara vid 300 dygn. Däremot har hon fått depåer, speciellt halsen.
Ja hon hade behövt lägga på sig lite mer nu så hon inte tappar en massa vid fölningen. Kan vara svårt att få upp dem i hull nära inpå när fölet är stort och tar mkt plats och efter fölning.Vet att hon är lite tunn också i hull, men vi jobbar på det mkt aktivtmen man ser ju knappt ngn mage. 274 på bilden
Visa bifogad fil 185333