Skulle kunna göra det, bor i Skåne så det är inte orimligt långt. Men känns som en stor chansning om fertiliteten börjar gå ner..Kan du inte köra dit?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skulle kunna göra det, bor i Skåne så det är inte orimligt långt. Men känns som en stor chansning om fertiliteten börjar gå ner..Kan du inte köra dit?
Ja precis, såg det ihop med att han var vek i kotorna. Blev inte glad av detHan biljarderar mycket. Det syns på flera filmer.
Många är veka i kotorna bak, så när jag valde hingst så var faktiskt King Olymbrio och Zafferano de dressyrhingstar, av ganska få, som inte antingen hade långa och veka kotor, eller bara veka.Ja precis, såg det ihop med att han var vek i kotorna. Blev inte glad av det![]()
Men är den så dålig även på icke-transport?Skulle kunna göra det, bor i Skåne så det är inte orimligt långt. Men känns som en stor chansning om fertiliteten börjar gå ner..
De säger han är fertil, men har ingen statistik för året att dela med sig av.Men är den så dålig även på icke-transport?
Han verkar ju få många avkommor ändå?
Han har alltid varit usel på skick så det är inget nytt på så sätt.De säger han är fertil, men har ingen statistik för året att dela med sig av.
Jag får se hur det ser ut på ul imorgon, igår hade hon ägg på 4,6mm men inte solklar brunst i övrigt. Ska bli spännande att se imorgon hur det utvecklat sig…Han har alltid varit usel på skick så det är inget nytt på så sätt.
Åk dit!(inte alls partisk som haft två Fetcheravkommor som varit underbara på alla sätt.
)
Så fin!Mitt sto är konvalescens efter ett dumt påhitt i hagen i oktober som trots op och rehab inte verkar vilja bli bra.
Åker lite spontant till Flyinge med henne imorgon för att se var i brunst hon är, hon är inte så tydlig.
Har däremot inte valt hingst ännu… ville verkligen ha Sibelius men han är inte i avel.
Viktigt med bra temperament, modig och trygg, behöver inte ha exceptionella gångarter. Stoet är långlinjerat och behöver en något kortare hingst.
Några bra förslag?
Här är hennes blup
https://www.blup.se/sv-SE/horses/342423-sh-janny-swb
Visa bifogad fil 187500
TackSå fin!
Det kanske inte är beprövat men jag har en efter Caribbean Blue som är himla trevlig.
Annars Le Blue Diamond? (Lövsta)
Tack
Har nog landat i att valet blir Racoon eller Bon Coeur, trevliga, verkar ge vettigt temperament och enkla att få skick på.
Ska strax iväg för dagens koll![]()
Nja på bon Coeur. Ofta väldigt fina, men lite knepigt temperament. Ofta lite skrammel i bakknäna också.Tack
Har nog landat i att valet blir Racoon eller Bon Coeur, trevliga, verkar ge vettigt temperament och enkla att få skick på.
Ska strax iväg för dagens koll![]()
Ska inte skrämmas men har mött flera e.bon coeur som absolut är starka mentalt och inte så vilda. Men blir rätt sura och trocka om man ska jobba å dem inte känner för det. Bekväma. Och så plötsligt kan de balla ur, så jag tkr de är lite oförutsägbara. Absolut inte heta, men med fantastiska gångarter![]()
Nja på bon Coeur. Ofta väldigt fina, men lite knepigt temperament. Ofta lite skrammel i bakknäna också.
Jag kanske får tänka om där då…
Måste ha bestämt mig till måndag och just nu känns det omöjligt
Helst skulle jag bara vilja att någon sa ”ta den här, den är perfekt, den nedärver alla egenskaper du vill ha, den är frisk och sund”
Då får jag kanske ta och stryka honom också från listan…Skriver under på de där med skrammel i bakknäna ocksåhar även stött på några med fler problem än så.
Då får jag kanske ta och stryka honom också från listan…
Racoon är än så länge inte struken.
Fick tips om Zick Zack också, men tycker han ser väl mycket ut som en köttbulle.
Prinsesshästen vägrade åka hem från stationen idag så hon fick stå kvar, förhoppningsvis redo på måndag![]()
Nu är zick Zack riktigt min typ, men om han vore det skulle han gå bort pga ryttare/ägare. Väldigt sorgligt att se hur han rids.Då får jag kanske ta och stryka honom också från listan…
Fick tips om Zick Zack också, men tycker han ser väl mycket ut som en köttbulle.
Prinsesshästen vägrade åka hem från stationen idag så hon fick stå kvar, förhoppningsvis redo på måndag![]()
Ja det är trist ridning. Och jag hade gärna velat se hästen i normalhull.Nu är zick Zack riktigt min typ, men om han vore det skulle han gå bort pga ryttare/ägare. Väldigt sorgligt att se hur han rids.
Man skulle kunna tro att det är en ardennerJa det är trist ridning. Och jag hade gärna velat se hästen i normalhull.
Då får jag kanske ta och stryka honom också från listan…
Fick tips om Zick Zack också, men tycker han ser väl mycket ut som en kötbulle.
Jag tycker det är väldigt synd på en fin hingst. Jag är själv ganska svag för den typen av hingst och rörelse, jag gillar de kvicka fötterna och tyckte testryttarna gjorde ett fint jobb med honom och gav trevlig kritik som jag intryck av en trevlig ridhäst.Man skulle kunna tro att det är en ardenner![]()