Görel
Moderator
Det är bättre att diskussioner om fölning m m förs i rätt tråd så kan den här fortsätta att handla om årets betäckningar https://www.bukefalos.se/threads/betackning-2025-fol-2026.1535327/page-9
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag klockar alltid alla fölningar och min snabbaste fölning är 13 min från det att vattnet gick tills fölungen stod upp första gången så det kan gå väldigt snabbtSå himla fint!Jag är så nervös för att missa det!
Mina vänner som ändå föder upp regelbundet och fölvakar notoriskt har missat två fölningar i hagen hittilsde har släppt ut hästen 07.00 och sen hämtat en annan häst som ska stå i hagen bredvid och då är fölungen redan ute!!!!
Helt sjukt de kan ta 5min????!!!
Stoet jag betäcka är E Highcruiser UE Cortez- Ceylon.
Hon är betäckt med Rholle Wild E Rhodium UE Warsteiner.
Blir intressant och se vad som kommer ut nästa år.
Vad roligt, jag har bara sett rörelse på film men träffat honom i hagen på stationen. Trevlig harmonisk och lugna ögon. Han går under Myrsjögårds hingstar. Hon tog sig på första försöket så han verkar ha bra simmare.
Spännande!Stoet jag betäcka är E Highcruiser UE Cortez- Ceylon.
Hon är betäckt med Rholle Wild E Rhodium UE Warsteiner.
Blir intressant och se vad som kommer ut nästa år.
@MattiZ tack. Det var 2025 och hon är dräktig där. , hennes första föl
Vilken är hon dräktig med och vad är det för stam på henne?@Summerwind då kommer våra ston föla samtidigt kanske, min är kollad på 40 dygn idag och fortfarande dräktig.