Har 2 stycken 4-åringar efter Vitalis som är sååå fina. Blir bara bättre och bättre. Men verkligen världens snällaste. Båda valackernas respektive moder (båda e: Fürstenball) är heta men otroligt ridbara och det är de också. Ganska stora men sitter ihop otroligt väl så känns inte särskilt stora. Även jobbat med otroligt många efter Vitalis, alla är gudasnälla. Verkar nedärva litre oftare med sadeltvång än en del andra

, men har väl att göra med känsligheten. KAn ju vara för att han också ofta läggs på ston som behöver "tonas ner lite" och att det gått i arv därifrån

. Men ofta ganska höga hästar med bra front, extremt hög ridbarhet och ett superbt temperament där de är känsliga och otroligt ambitiösa men väldigt snälla i allt. Så bara positivt faktiskt. Men han lämnar inte alltid en bra skritt utan kan vara bra att ha ett sto med ganska bra skritt. Han hnar ju själv en bra skritt men lämnar den inte särskilt säkert. Är också otroligt plockiga! Annars brukart jag bara uppleva hingstar och valacker som att de står och tuggar på grimskaft osv mycket men en del ston e: Vitalis som också gjort det. Så ifall du är allergisk mot det får man kanske undvika
Har inte någon King Olymbrio men träffat på en del! De flesta har varit väldigt vänliga, verkligen supersnälla, gosiga och sociala. Är dock alltid skeptisk när jag ser Ferro-blod nära eftersom de kan bli lite griniga när de får krav på sig

men verkar som att han lämnar vidare sitt snälla temperament! De har varit energiska och gärna sprungit en del i hagen (busat) och även under ryttare varit sjukt ambitiösa! Oftast mycket bättre bak än fram, verkligen bra bakben! Inte bara såna pampiga som är snygga att titta på men inte tar någon vikt utan verkligen bäriga bakben som kan både ta vikt och påskjut. Man ska nog kombinera med ett mindre sto med mer knäaktion fram som behöver bli betydligt starkare bak för bästa matchning! Men man kan ju alltid lära dem att bli bättre fram, svårt att ändra bakbensmekaniken så en fantastisk hingst enligt min mening. Inte träffat på många för att de behövt hjälp utan snarare pratat med folk som rekommenderat och träffat! Vet att han varit skadad och väl frf är (?) men Per sa att det är den hästen Mia annars tyckt varit roligast att rida eller iaf en av de!