Betäckning 2026

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare leahmc
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 329
  • Visningar Visningar 15 784

Bukefalos 30 år!

Upplevt de som väldigt reaktiva och att många bara ställt sig på bakbenen när de har överskottsenergi. Men de har ändå varit vänliga i hanteringen, men varit extremt reaktiva och lite griniga under ryttare. De har haft väldigt svårt att träna dem och mest blivit att "rasta". Men menar verkligen inte att prata illa om någons häst! Försöker bara nyansera för att man själv ska veta vilka hingstar man vill att sian hästar ska brås på eftersom alla marknadsförs som änglar när alla individer kommer vara olika och det är helt normalt att alla uppskattar olika egenskaper! Någon tycker att en annans häst är för långsam och oreaktiv, på samma vis kommer en annan uppfatta deras som alldeles för reaktiv och lättskrämd🤷‍♀️

Ja men visst!

Han kan definitivt stegra när han både blir rädd eller om man begär saker av honom när han är osäker eller känner sig spänd/stressad. Vår andra start så stegrade han i halten 🫣😅

Tror definitivt han inte hade funkat var som helst. Men otroligt gosig, mysigt i hantering och man kan gå ut å gå med honom utan problem. Super trevlig från marken 🙌 sjukt charmig i det mesta.

Åhhh! Totalt förälskad i Opoque!! Många fina du använt! Synd att det inte tog sig med Dancier Gold. Vad roligt att du har en efter Imposantos! Han är sååå fin. Är det flera olika stostammar du har eller kommer det från samma? :)
Me too på Opoque, resulterande sto är väldigt känslig men stilih, reslig och rörlig samt gudasnäll.
Ett jäkla skit med Dancier Gold var det, skicken såg okej ut men stona krånglade och vips var han på fryst... Tyvärr en inte helt ovanlig visa bland dressyhingstarna. Inte bara det, det är frysdoser man betalar i förväg utan att veta kvalitet på, sällan mer än ett par strån.

Vi har två stammar vi avlar regelbundet på, den ena är 55 som Zucchero är en produkt av, den andra är holländsk, med lite Rubinstein, Amor och Roemer bakom. Som väntat väldigt olika temperament där
Himla kul med någon som träffat och hanterat lite hingstar på forumet 🙂 Intressant att höra om Toto Jr, jag har varit sugen på honom i alla år till våra Rubinstein ättlingar eftersom jag tänkt att de kunde balansera ut den för hettan, men Majestic T och J har blivit det närmsta vi kommit.

Åh vad härligt! Hur gamla är de? Rör de sig trevligt? Vad är det på mödernet? Har de blivit stora?
Superspännande ju😊
Den som är efter Vitalis är tre år och ca 157-158 cm i mankhöjd. Båda hennes föräldrar är betydligt större, men hon är nätt. För mig är det perfekt. Morfar är Atterupgaards Seebach, bror på mödernet med Atterupgaards Bernachi. Seebach är efter Sandro Hit. Mammans morfar är BH Hertug och länge bak finns Caprimond! Kanske fick hon storkeken efter honom?! Det är väldigt kul att vara nörd och titta på stamtavlan, då det visade sig att min hästs mormor också placerat sig i final på unghäst-VM två år. Då var jag inte lite star struck och mallig!

Men det är hästen i stallet jag gillar mest. Hon är fantastisk och inridning och allt, hittills, har fungerat utan större missöden. Stamtavlan betyder egentligen ingenting för mig som vill ha en kompis med lite bra rörelser och trevlig inställning.

Den andra är två år efter King Olymbrio - Freestyle, som i sin tur är efter Fürstenball. Han är en egen uppfödning och kommer inte heller att bli så stor. Han är idag ca 156 cm men har ännu inte fyllt två år. Tror kanske han landar på 163-165? Hans mamma är 149 och det är nog tur, för många King Olymbrio verkar bli stooora!

Har du egen erfarenhet av avkommor till Vitalis och King Olymbrio?

Vill ha tips på hingstar som verkligen har en genuin ridbarhet och vettigt temperament där man kan se att det nedärvs i generationer. Alltså inte en hingst som har en ryttare som får den att se lättriden nu eller en ensam individ som blivit bra. Stoet är efter Samaranth så inte Sandro Hit för nära, hon är liten men har stort bakom och jag vill gärna ha en mindre avkomma så gärna någon som inte är stor eller ger väldigt stort

Vad tycker ni om Nacho Vidal? Några tankar? Såg honom en kortis på bruksprovet och då travade han in i ridhuset som något han gjorde hemma varje dag.

Vill ha tips på hingstar som verkligen har en genuin ridbarhet och vettigt temperament där man kan se att det nedärvs i generationer. Alltså inte en hingst som har en ryttare som får den att se lättriden nu eller en ensam individ som blivit bra. Stoet är efter Samaranth så inte Sandro Hit för nära, hon är liten men har stort bakom och jag vill gärna ha en mindre avkomma så gärna någon som inte är stor eller ger väldigt stort
Jag tycker det är svårt att råda. Jag har själv erfarit flera hästar efter King Olymbrio med väldigt fint temperament, men de blir ofta stora.

Zafferano verkar lämna hästar som inte är så stora och som också verkar bli trevliga.

Vilka tankegångar har du själv?

Jag tycker det är svårt att råda. Jag har själv erfarit flera hästar efter King Olymbrio med väldigt fint temperament, men de blir ofta stora.

Zafferano verkar lämna hästar som inte är så stora och som också verkar bli trevliga.

Vilka tankegångar har du själv?
Jag hade velat ha For Romance blodet, Fortnite finns på fryst men jag vill ha svenskt. I övrigt inga tankar eller typ alla tankar. Hade tänkt betäcka med King Olymbrio i fjol men känner mig lite avskräckt av att han verkar ge väldigt stort. Zafferano tilltalar mig inte riktigt men funderade på Zucchero ifjol, tycker att han är en bättre individ.

Jag hade velat ha For Romance blodet, Fortnite finns på fryst men jag vill ha svenskt. I övrigt inga tankar eller typ alla tankar. Hade tänkt betäcka med King Olymbrio i fjol men känner mig lite avskräckt av att han verkar ge väldigt stort. Zafferano tilltalar mig inte riktigt men funderade på Zucchero ifjol, tycker att han är en bättre individ.
Här är min avkomma efter King Olymbrio. Han är här ca 20 månader, så det finns såklart mer att växa.

Hans temperament är outstanding. Han blev kastrerad ganska nyligen pga vi har ston.

Hade jag bara haft valackar så hade jag nog avvaktat ytterligare.

Bifogade filer

• 20260501_210933(0).webp
    20260501_210933(0).webp
    114 KB · Visningar: 1 366
Den som är efter Vitalis är tre år och ca 157-158 cm i mankhöjd. Båda hennes föräldrar är betydligt större, men hon är nätt. För mig är det perfekt. Morfar är Atterupgaards Seebach, bror på mödernet med Atterupgaards Bernachi. Seebach är efter Sandro Hit. Mammans morfar är BH Hertug och länge bak finns Caprimond! Kanske fick hon storkeken efter honom?! Det är väldigt kul att vara nörd och titta på stamtavlan, då det visade sig att min hästs mormor också placerat sig i final på unghäst-VM två år. Då var jag inte lite star struck och mallig!

Men det är hästen i stallet jag gillar mest. Hon är fantastisk och inridning och allt, hittills, har fungerat utan större missöden. Stamtavlan betyder egentligen ingenting för mig som vill ha en kompis med lite bra rörelser och trevlig inställning.

Den andra är två år efter King Olymbrio - Freestyle, som i sin tur är efter Fürstenball. Han är en egen uppfödning och kommer inte heller att bli så stor. Han är idag ca 156 cm men har ännu inte fyllt två år. Tror kanske han landar på 163-165? Hans mamma är 149 och det är nog tur, för många King Olymbrio verkar bli stooora!

Har du egen erfarenhet av avkommor till Vitalis och King Olymbrio?
Har 2 stycken 4-åringar efter Vitalis som är sååå fina. Blir bara bättre och bättre. Men verkligen världens snällaste. Båda valackernas respektive moder (båda e: Fürstenball) är heta men otroligt ridbara och det är de också. Ganska stora men sitter ihop otroligt väl så känns inte särskilt stora. Även jobbat med otroligt många efter Vitalis, alla är gudasnälla. Verkar nedärva litre oftare med sadeltvång än en del andra🤔, men har väl att göra med känsligheten. KAn ju vara för att han också ofta läggs på ston som behöver "tonas ner lite" och att det gått i arv därifrån🤷‍♀️. Men ofta ganska höga hästar med bra front, extremt hög ridbarhet och ett superbt temperament där de är känsliga och otroligt ambitiösa men väldigt snälla i allt. Så bara positivt faktiskt. Men han lämnar inte alltid en bra skritt utan kan vara bra att ha ett sto med ganska bra skritt. Han hnar ju själv en bra skritt men lämnar den inte särskilt säkert. Är också otroligt plockiga! Annars brukart jag bara uppleva hingstar och valacker som att de står och tuggar på grimskaft osv mycket men en del ston e: Vitalis som också gjort det. Så ifall du är allergisk mot det får man kanske undvika;)

Har inte någon King Olymbrio men träffat på en del! De flesta har varit väldigt vänliga, verkligen supersnälla, gosiga och sociala. Är dock alltid skeptisk när jag ser Ferro-blod nära eftersom de kan bli lite griniga när de får krav på sig🙈 men verkar som att han lämnar vidare sitt snälla temperament! De har varit energiska och gärna sprungit en del i hagen (busat) och även under ryttare varit sjukt ambitiösa! Oftast mycket bättre bak än fram, verkligen bra bakben! Inte bara såna pampiga som är snygga att titta på men inte tar någon vikt utan verkligen bäriga bakben som kan både ta vikt och påskjut. Man ska nog kombinera med ett mindre sto med mer knäaktion fram som behöver bli betydligt starkare bak för bästa matchning! Men man kan ju alltid lära dem att bli bättre fram, svårt att ändra bakbensmekaniken så en fantastisk hingst enligt min mening. Inte träffat på många för att de behövt hjälp utan snarare pratat med folk som rekommenderat och träffat! Vet att han varit skadad och väl frf är (?) men Per sa att det är den hästen Mia annars tyckt varit roligast att rida eller iaf en av de!

Har 2 stycken 4-åringar efter Vitalis som är sååå fina. Blir bara bättre och bättre. Men verkligen världens snällaste. Båda valackernas respektive moder (båda e: Fürstenball) är heta men otroligt ridbara och det är de också. Ganska stora men sitter ihop otroligt väl så känns inte särskilt stora. Även jobbat med otroligt många efter Vitalis, alla är gudasnälla. Verkar nedärva litre oftare med sadeltvång än en del andra🤔, men har väl att göra med känsligheten. KAn ju vara för att han också ofta läggs på ston som behöver "tonas ner lite" och att det gått i arv därifrån🤷‍♀️. Men ofta ganska höga hästar med bra front, extremt hög ridbarhet och ett superbt temperament där de är känsliga och otroligt ambitiösa men väldigt snälla i allt. Så bara positivt faktiskt. Men han lämnar inte alltid en bra skritt utan kan vara bra att ha ett sto med ganska bra skritt. Han hnar ju själv en bra skritt men lämnar den inte särskilt säkert. Är också otroligt plockiga! Annars brukart jag bara uppleva hingstar och valacker som att de står och tuggar på grimskaft osv mycket men en del ston e: Vitalis som också gjort det. Så ifall du är allergisk mot det får man kanske undvika;)

Har inte någon King Olymbrio men träffat på en del! De flesta har varit väldigt vänliga, verkligen supersnälla, gosiga och sociala. Är dock alltid skeptisk när jag ser Ferro-blod nära eftersom de kan bli lite griniga när de får krav på sig🙈 men verkar som att han lämnar vidare sitt snälla temperament! De har varit energiska och gärna sprungit en del i hagen (busat) och även under ryttare varit sjukt ambitiösa! Oftast mycket bättre bak än fram, verkligen bra bakben! Inte bara såna pampiga som är snygga att titta på men inte tar någon vikt utan verkligen bäriga bakben som kan både ta vikt och påskjut. Man ska nog kombinera med ett mindre sto med mer knäaktion fram som behöver bli betydligt starkare bak för bästa matchning! Men man kan ju alltid lära dem att bli bättre fram, svårt att ändra bakbensmekaniken så en fantastisk hingst enligt min mening. Inte träffat på många för att de behövt hjälp utan snarare pratat med folk som rekommenderat och träffat! Vet att han varit skadad och väl frf är (?) men Per sa att det är den hästen Mia annars tyckt varit roligast att rida eller iaf en av de!
Åh vad roligt att ta del av dina erfarenheter! Vårt sto är plockig. Hon KAN inte låta bli att dra upp skosnören, dra i dragkedjan, ta tag i grimskaft osv. Men hon är gudasnäll och mycket mer häst att sitta på än man tror eftersom hon är så liten. Jag tycker mycket om hennes trav, och när jag ser andra avkommor efter Vitalis så känner jag ofta igen den på frambenen i traven. Tycker du att du ser det också?

Valacken efter King Olymbrio har en mamma med mer front, nästan lite frieserlik, med högt huvud. Han verkar, precis som du beskriver, ha mer påskjut bak än sin mamma. Han har varit (och är faktiskt ännu) rätt ful, även om han tar sig.

Vad gäller Vitalis-stoet, så har uppfödarna absolut haft kunskap om vad de gör. Mitt sto har en halvbror efter Glamourdale, och de har även andra avkommor på andra ston som verkar visa sig i Danmark. Det är så roligt att följa!

Min egen avkomma finns för att jag ville ha honom till mig själv. Hans mamma är som sagt liten, och hon är efter Freestyle-De Noir. Energisk, cool men också snabb att reagera och lite dramatisk och klaustrofobisk. Min avkomma är betydligt coolare än henne, så bra så här långt. Stostammen är i övrigt inte så mycket att skryta med. Mormors mormor är b-ponny och skäck av okänt ursprung.

Det som är spännande är att se släktskapen. Min hästs mamma har både en helsyster och helbror och även mormor har jag sett. Alla har det där högburna huvudet och lite "sprattel" fram. De har också bra skritt och galopp och fin balans. Hög energi och vakenhet, och det tyckte jag räckte bra, så valet föll på King Olymbrio som verkar nedärva det där sansade och harmoniska.

Att jag köpte Vitalis-stoet berodde på att jag blivit förtjust i många av hans avkommor och jag har hört att både han och For Romance verkar lämna fint temperament.

Var har du själv för favoriter, du som träffat en del?

Skulle annars rekommenderat Vitalis men om du inte vill ha stort blir det nog fel rekommendation🙈

Även om Total Hope har troligt mycket energi och att Totilas-blodet ibland kan vara lite lurigt så är det väldigt kloka hästar där jag dock träffat en del som är riktigt, riktigt små (ex: vår egen, och en del på jobbet). Och andra sidan nar jag bla träffat en tre-åring över 185 e: Totte, dock med en enorm mamma på ca 190 men ändå.

Även om han inte är så där superbeprövad ännu så är ju Devin Franco liten och avkommorna har blivit normalstora eller ngt mindre. Han själv är vettig och Vivaldi-blodet är ju toppen. Avkommorna har än så länge varit bra i skallen men inte under ryttare ännu. Dock får sägas att Bon Coeur som morfar är ju lite svårt. Han själv är ju svår mentalt och har lämnat många avkommor som är "lite griniga" och svåra att jobba med.

Fürstenball är ju tyvärr större och lämnar väl normalstora till större hästar men faktiskt träffat på väldigt många mindre så antagligen inte särskilt dominant! Han är dock lite långsam och blir ofta lite långsammare hästar (i mekaniken) men otroligt snälla och ridbara. Kan passa bättre med en av hans söner/där han är morfar isf! Men annars är han ju känd för att lämna hästar som är fantastiskt ridbara och vänliga. Det är även alla våra.

Även om Zack-blodet är super mentalt så är han tyvärr otroligt säker på att ge stora/enorma hästar så du får nog välja bort den linjen.

Fürst Romancier spåret har lämnat väldigt vänliga själar. Måste dock vara nogrann att lägga en av han avkommor som ger mindre för han själv ger större. Bla. Fürst Sinclair är väldigt bra i skallen.

Helt beroende på vad du vill ha så har ju Mr. Vain lämnat tydligt mindre hästar som rör sig trevligt och varit väldigt ridbara. Många som rör sig trevligt (inte absolut störst) men haft topp-temperament och blivit mindre hästar med ganska bra typ!

Finns många fler men svårt just med mindre hingstar nu när alla är så sjukt stora!

Vad tycker ni om Nacho Vidal? Några tankar? Såg honom en kortis på bruksprovet och då travade han in i ridhuset som något han gjorde hemma varje dag.
Jag tycker han verkar väldigt bra mentalt, tagit allting väldigt väl. Även pratat med några som träffat honom som säger att han äör väldigt mysig. Är ju störtförälskad i Opoque-linjen men valt bort honom på grund av Jovian som morfar.

Tycker NV är superfin men vågar absolut inte ha Jovian-blod. Bland annat sparkat sönder lastbilar för flera miljoner hos Helgstrand och varit ett riktigt as. Hans groom berättade själv när vi pratade att han lätt kunde med flit klämma personal mot väggar, resa sig när de försökte flytta honom och att han endast gick att hantera av några specifika personer som "tuktat" honom. Träffat en del avkommor där några varit förvånansvärt snälla men en del som bara varit helt hemska. En del som sparkas, bits, skickar sian ryttare när de blir minsta lilla trötta. Näej jag känner mig lite bränd där.

Men återigen, jag tycker NV är fantastisk och hoppas för alla som använder honoms skull att de blir precis som Opoque men vågar inte chansa själv!

Socker är verkligen en toppen-individ att hantera. Sååå snäll och väluppfostrad. KAn vara hingstig i boxen eller hagen fram tills det kommer en människa och då snäll som ett lamm. Skiter totalt i brunstiga ston om man pysslar med honom. Inte heller stor. Vet inte vad han officielt är mätt till men definitivt inte mer än typ 165 stor och hans helsyskon är inte stora heller så kan varmt rekommendera! Värt att ha i åtanke att skritten nog inte nedärvs särskilt väl så lägg på ett sto med en bättre skritt. Den är rytmisk men inte så stor.

Saffran har jag inte hanterat. Vet bara att han är lite hingstig och att jag träffat väldigt olika temperament hos hans avkommor. En del bra och en del inte alls. Men är nog mycket beroende på stoet och som sagt är Sockers helsyskon fantastiska de med!

Åh vad roligt att ta del av dina erfarenheter! Vårt sto är plockig. Hon KAN inte låta bli att dra upp skosnören, dra i dragkedjan, ta tag i grimskaft osv. Men hon är gudasnäll och mycket mer häst att sitta på än man tror eftersom hon är så liten. Jag tycker mycket om hennes trav, och när jag ser andra avkommor efter Vitalis så känner jag ofta igen den på frambenen i traven. Tycker du att du ser det också?

Valacken efter King Olymbrio har en mamma med mer front, nästan lite frieserlik, med högt huvud. Han verkar, precis som du beskriver, ha mer påskjut bak än sin mamma. Han har varit (och är faktiskt ännu) rätt ful, även om han tar sig.

Vad gäller Vitalis-stoet, så har uppfödarna absolut haft kunskap om vad de gör. Mitt sto har en halvbror efter Glamourdale, och de har även andra avkommor på andra ston som verkar visa sig i Danmark. Det är så roligt att följa!

Min egen avkomma finns för att jag ville ha honom till mig själv. Hans mamma är som sagt liten, och hon är efter Freestyle-De Noir. Energisk, cool men också snabb att reagera och lite dramatisk och klaustrofobisk. Min avkomma är betydligt coolare än henne, så bra så här långt. Stostammen är i övrigt inte så mycket att skryta med. Mormors mormor är b-ponny och skäck av okänt ursprung.

Det som är spännande är att se släktskapen. Min hästs mamma har både en helsyster och helbror och även mormor har jag sett. Alla har det där högburna huvudet och lite "sprattel" fram. De har också bra skritt och galopp och fin balans. Hög energi och vakenhet, och det tyckte jag räckte bra, så valet föll på King Olymbrio som verkar nedärva det där sansade och harmoniska.

Att jag köpte Vitalis-stoet berodde på att jag blivit förtjust i många av hans avkommor och jag har hört att både han och For Romance verkar lämna fint temperament.

Var har du själv för favoriter, du som träffat en del?
Ja, brukar ofta sitta och säga vem jag tror att unghästar är efter och sen checka mot blup/equipe. Kul när det är så tydligt!

Min favoritlista är både beprövade och mer obeprövade

Opoque- säger väl sig självt🙈. Kvick, snärtig, luftig, bra i alla gångarter. Fantastisk helt enkelt!

Pjethro- En liten hingst som gjort mig helt starstruck. Sån enorm talang för samling så det är helt galet. Extrem ridbarhet och supermentalitet till skillnad från de flesta andra som Van Olst har. En av de jag har för avsikt att betäcka med i framtiden när det stoet jag har tilltänkt inte ska tävla! Antingen på grund av skada eller att jag bara får abstinens av att fortsätta titta på avkommor. De som har fått säger alla samma sak: En för framtiden!

Vamos Junior- Helbror till Vamos Amigos- superb mentalitet. Supermycket energi och oändligt med tryck men gudasnäll enligt dem hanterat honom! Superrörlig och definitivt en jag spanar in för framtiden!

Vitalis- Våra två är de bästa hästarna jag suttit på tror jag! Lätt för allt. Bara provat lite saker från 5-års för att introducera och då har de bara gjort det hur lätt som helst. Också testat från 6-års och det gör de också bara hur lätt som helst. Nästan orättvist. Men också så extremt snälla. DU kan göra nästan vad som helst från marken och ingen reaktion men om du rör dig en mm i sadeln så händer det så mycket så det är galet. Min favorittyp av hästar!

Dynamic Zaint- Den vi försöker betäcka med i år. De red in den under de uppstallade dagarna vid Herning innan ridprovet. Den hade inte haft sadel på sig innan de åkte dit. Den mentaliteten är guld värd. Och tycker om att den är så extermt självbalanserad. Hade såklart kunnat vara ännu kvickare men brukar ju lösa sig när de är ridan lite mer. Jag menar filmerna man dömer honom på är han som äldst riden 12/13 ggr och gör det lika bra som 3-åringarna ridna i typ ett halvår. Galoppen är ju att dö för🤤

Men annars är det generellt Zack-blod och några andra! Har ni andra här några klara favoriter? Kan säkert komma på fler som jag vill använda men dessa är de längst fram i hjärnan just nu!

Jag älskar allt med NV förutom att han är lite kort, det är mitt största nej. Jag vill inte ha en häst med långa ben och kort rygg, jag vill ha utrymme för sving och utrymme för sadeln. Osv. Så där är jag lite tveksam till. Annars tycker jag NV är komplett!

Socker har jag också hälsat på, på hemma plan. Väldigt snäll och trevlig, men jag tyckte faktiskt han var jätte liten. Kändes max som 162 när jag hälsa på honom 😅 men de kanske också var för att han var så lugn och inte uppsträckt.

Har ju min Zucchero och är partisk, men hon är verkligen snäll. När min systerson var hemma och ville borsta så är det enklast med henne, mi 4 åring Nova e Magic Park är ju helt annan och inte så barnvänlig😅🤣

Zucchero är enligt blup officiellt mätt -22 på treårs till 164 och -23 på bruksprovet till 163cm 😁

Socker har jag också hälsat på, på hemma plan. Väldigt snäll och trevlig, men jag tyckte faktiskt han var jätte liten. Kändes max som 162 när jag hälsa på honom 😅 men de kanske också var för att han var så lugn och inte uppsträckt.
Det tyckte jag om Devin Franco när jag hälsade på honom på Lövsta också. Han såg ju ut som en ponny där han stod och spanade på stallgången. 😍

Har ju min Zucchero och är partisk, men hon är verkligen snäll. När min systerson var hemma och ville borsta så är det enklast med henne, mi 4 åring Nova e Magic Park är ju helt annan och inte så barnvänlig😅🤣

Zucchero är enligt blup officiellt mätt -22 på treårs till 164 och -23 på bruksprovet till 163cm 😁

Det tyckte jag om Devin Franco när jag hälsade på honom på Lövsta också. Han såg ju ut som en ponny där han stod och spanade på stallgången. 😍

Haha ja jag hoppas att min dam ger lite storlek så avkomman iaf blir 165, min dröm storlek är 166cm så hoppas vi hamnar där 😎👌

Hennes pappa är ju ganska stor så tänker de kan bli vad som helst 😂

Haha ja jag hoppas att min dam ger lite storlek så avkomman iaf blir 165, min dröm storlek är 166cm så hoppas vi hamnar där 😎👌

Hennes pappa är ju ganska stor så tänker de kan bli vad som helst 😂
Jaa det borde ju bli normalstort iallafall.
Är sugen på Devin till min nästa år, om han betäcker och om jag kan betäcka 😁 verkligen så charmig.

Jaa det borde ju bli normalstort iallafall.
Är sugen på Devin till min nästa år, om han betäcker och om jag kan betäcka 😁 verkligen så charmig.

Hoppas hoppas!

Jag hade önskat betäcka om redan i år, men jag tvivlar på att de kommer bli bra. De kanske får vänta 1år 🙄

Då har jag tid på mig att tänka också med val av hingst. Jag tkr de är jätte svårt att bestämma mig 😂 super nöjd med Devin dock!

Liknande trådar

• Smart lösning vid naturlig betäckning
  • Det bästa med sommaren 2026
  • Bukefalos bokbingo 1 augusti 2026 till 31 januari 2027
  • Låna avelssto

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026