Betäckning 2026

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare leahmc
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 329
  • Visningar Visningar 15 783

Bukefalos 30 år!

Så himla fint! 😍 Jag är så nervös för att missa det!

Mina vänner som ändå föder upp regelbundet och fölvakar notoriskt har missat två fölningar i hagen hittils 🫣 de har släppt ut hästen 07.00 och sen hämtat en annan häst som ska stå i hagen bredvid och då är fölungen redan ute!!!! 😆 Helt sjukt de kan ta 5min????!!! 🫪
Jag klockar alltid alla fölningar och min snabbaste fölning är 13 min från det att vattnet gick tills fölungen stod upp första gången så det kan gå väldigt snabbt :)

Brunsten var tydligare idag, men follikeln flockig i kanterna.
De beställer och seminerar imorgon, ny koll onsdag för att se hur follikeln utvecklar sig.

Någon med erfarenhet där den blivit fin och släppt ägg? Eller tvärtom?

Stoet jag betäcka är E Highcruiser UE Cortez- Ceylon.
Hon är betäckt med Rholle Wild E Rhodium UE Warsteiner.
Blir intressant och se vad som kommer ut nästa år.

Ååå vad roligt, jag var på samma tävling som Rholle två dagar i rad för några veckor sedan. Jag tyckte han var såå fin faktiskt 😍

Såg ut att ha väldigt trevlig kontakt, gillade formen med näsan smått framför lodplan. Vad jag kunde se taktmässiga gångarter!

Visste inte de va en avelshingst 😅

Vad roligt, jag har bara sett rörelse på film men träffat honom i hagen på stationen. Trevlig harmonisk och lugna ögon. Han går under Myrsjögårds hingstar. Hon tog sig på första försöket så han verkar ha bra simmare.

Vad roligt, jag har bara sett rörelse på film men träffat honom i hagen på stationen. Trevlig harmonisk och lugna ögon. Han går under Myrsjögårds hingstar. Hon tog sig på första försöket så han verkar ha bra simmare.

Jag berömde ryttaren för sin fina häst så jag tyckte verkligen han stack ut 🙌

Jag förstår, himla bra hon tog sig på första! Har du någon bild på henne? 😄

@Ketrawzc var på myrsjögård och träffade honom. Hans mamma har jag också träffat och tycker om Warsteiner som hans mamma är efter och Rhodium han jag aldrig betäcka med då han dog hastigt och jag hade detta stos mamma som skulle betäckas med Rhodium.ja jag träffade ju Rhodium också förstås.Träffade även Rholle då han var föl. Så nu kunde jag få in mycket av det jag tycker om.

@MattiZ hittade ingen bättre bild nu på henne. Hoppas den duger 😁
20250602_103655.webp

Liknande trådar

• Smart lösning vid naturlig betäckning
  • Det bästa med sommaren 2026
  • Bukefalos bokbingo 1 augusti 2026 till 31 januari 2027
  • Låna avelssto

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund