Betäckningar 2016

Jag hade tänkt att hur som helst så "förlorar" man ett år nu när det är så sent och tomt i stoet (om hon nu är tom). Så då hade jag frågat mig, vill jag verkligen ha en supersen Mr Vain, eller vill jag börja i optimalt läge med mitt förstahandsval nästa år?
Vi valde andrahandsvalet detta år, men då för att vi kände att det var ett bra val med en hingst som vi var intresserade av.
Ja, jag kände ungefär samma med Kannatol, som ändå var uppe på tapeten innan vi beslutade oss för Clinton. Att byta från Clinton till Kannatol när hon inte tog sig första gången kändes ganska naturligt, medan Mr Vain inte varit på tapeten alls till detta stoet och egentligen passar henne rätt dåligt. Håller med om att det taktiskt är bättre att börja tidigt nästa år, även om jag blir stående med ett tomt sto över vintern som jag inte kan (hinner) rida på. :( Tack för input!
 
Jag hade först tänkt köra en brunst till om min är tom, hinner en till på den hingst jag använder, men sen kände jag att... Nee... Det är snart april, jag börjar om då istället. Slutet av juli är sent, och då blir det dessutom (för mig, vet inte hur du resonerar) ingen betäckning nästa år. Så i sluttampen blir det samma antal föl ändå :grin: :p Inte helt logiskt resonemang kanske :o men så tänker jag.
Nä men du har rätt, känns helt meningslöst att köra på en tredje hingst som egentligen inte attraherar mig så mycket. Bättre o börja tidigare nästa år och be till högre makter om att jag får tillgodogöra mig språngavgiften på nån av hingstarna från i år (har inte pratat med dem än). Trist trist men så kan det bli, jag visste vad jag gav mig in på som köpte ett äldre maiden-sto i slutet på juni. :)
 
Ponnyn var dräktig pp 45 dygn...vrål brunstar nu på 90.... Inte brunstat vid någon annan dräktighet så de känns inte kul. Pippi inte kollad än pga fölet var dåligt men har inga större förhoppningar :cry:
 
Alltså jag vågar knappt skriva det här..
Men mitt sto är normalt ganska resarverad av sig och inte särskilt kelig. Förutom när hon var dräktig 2014, då blev hon jättegullig, mattegrisig och mysig.:love:
Nu är hon helt plötsligt väldigt kär i matte och stannar kvar i hagen och vill bli kliad fast hennes kompis går iväg...
Vågar knappt tänka tanken men tänk om hon faktiskt är dräktig....
6:e gången gillt?
 
Alltså jag vågar knappt skriva det här..
Men mitt sto är normalt ganska resarverad av sig och inte särskilt kelig. Förutom när hon var dräktig 2014, då blev hon jättegullig, mattegrisig och mysig.:love:
Nu är hon helt plötsligt väldigt kär i matte och stannar kvar i hagen och vill bli kliad fast hennes kompis går iväg...
Vågar knappt tänka tanken men tänk om hon faktiskt är dräktig....
6:e gången gillt?
Olidligt spännande ju!! Håller både tummar och tår :up:
 
@Emiro åh alla tummar hålls här för din skull! Min är också ovanligt gosig, men idag såg jag lite kladd på bakbenen... Åh då dog allt hopp :down: På fredag får jag veta.
 

Liknande trådar

Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 331
Senast: Freazer
·
Avel Som rubriken lyder. Varför är det så? Jag tittade på lite statistik på en ridponnyhingst under "betäckningar", och där finns fölen som...
Svar
5
· Visningar
847
Senast: Ketrawzc
·
  • Artikel
Hästnyheter Fria betäckningar, stipendium och presentkort. De bästa stona i Breeders kommer att uppmärksammas på flera sätt.
Svar
0
· Visningar
353
Senast: Gunnar
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 206
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp