Bukefalos 28 år!

Betalningar på nätet

TheRedLightning

Trådstartare
Jag har insett när jag handlar för första gången från en ny sida, vill jag alltid ta faktura, få hem grejerna och sen betala, så jag inte blir lurad. Jag älskar dessutom när sidorna använder sig av Klarna, tycker det är så smidigt, har redan det plusgirot inlagt i internetbanken. :love:
De gångerna jag betalar med kort eller direktöverföring är med sidor jag vet att jag kan lita på.

Vad tycker ni är smidigast med betalningar på nätet? :)
 
Vill alltid betala med kort eller direktöverföring, känner mig skuldsatt om jag tar på faktura och det gillar jag inte :p
Däremot kollar jag alltid upp nya sidor/företag innan jag handlar hos dem för första gången.
 
Jag har inget att välja på men föredrar sidor som använder säkra betallösningar där jag måste knappa kod med dosa eller mobilt ID.
 
Det jag gillar med fakturorna är det oftast går att anpassa betalningarna efter löningar osv. Gillar även att man får Klarnas fakturor i eposten, riktigt smidigt att kopiera OCR numret och klistra in i internetbanken, gör alla mina betalningar med hjälp av datorn. :up:
 
Det jag gillar med fakturorna är det oftast går att anpassa betalningarna efter löningar osv. Gillar även att man får Klarnas fakturor i eposten, riktigt smidigt att kopiera OCR numret och klistra in i internetbanken, gör alla mina betalningar med hjälp av datorn. :up:
Fast där är ju paypal ännu smidigare! Kopplar du till ditt kreditkort så kommer ju räkningen efteråt, om det nu är så att du inte vill betala genast.
 
Fast där är ju paypal ännu smidigare! Kopplar du till ditt kreditkort så kommer ju räkningen efteråt, om det nu är så att du inte vill betala genast.
Nja, jag gillar inte idén att koppla mitt bankkort. Vet mitt x hade paypal och det var smidigt när jag beställde grejer från utlandet, men har för mig det på något sätt var kopplat till hans bank?
När jag ska betala med kort på nätet, brukar jag skapa e-kort med just den summan som saken kostar, så det inte kan dras mer än det från kontot. :)
 
Nja, jag gillar inte idén att koppla mitt bankkort. Vet mitt x hade paypal och det var smidigt när jag beställde grejer från utlandet, men har för mig det på något sätt var kopplat till hans bank?
När jag ska betala med kort på nätet, brukar jag skapa e-kort med just den summan som saken kostar, så det inte kan dras mer än det från kontot. :)
Om du vill kan du flytta över en summa till ditt paypalkonto, så behöver du inte använda något kreditkort då du betalar. Superenkelt och supersmidigt.
 
Handlar jag på ett nytt ställe vill jag ta faktura, är det ett ställe jag litar på så tar jag direktbetalning. Tar även faktura om jag beställer flera grejer för att prova men har för avsikt att skicka tillbaka det som inte passar.
 
Handlar jag på ett nytt ställe vill jag ta faktura, är det ett ställe jag litar på så tar jag direktbetalning. Tar även faktura om jag beställer flera grejer för att prova men har för avsikt att skicka tillbaka det som inte passar.
Så gör jag också, förutom ibland när de bara tar kort (främst från utlandet då), då har jag ett bankkort som jag använder till internetköp och har bara insatt så mycket som behövs för köpet. Öppnar/stänger även kortet för internetköp.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 658
Senast: Paddington
·
Juridik & Ekonomi Jag kommer ihåg för några år sedan hade Swedbank något som hette e-kort, där man kunde skapa ett tillfälligt kort och ladda det med en...
2
Svar
25
· Visningar
1 512
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 336
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Har funderat på en grej främst idag när jag gått med dammsugaren i högsta hugg och frenetiskt städat varje liten vrå. Tycker det blir...
20 21 22
Svar
423
· Visningar
19 333
Senast: Nytant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp