bett med hästskor

M

mizz_perfect

Är det någon som vet vart man får tag på sådana utställningsbett i mässing i form av en hästsko på bettringarna?? jag har kollat runt lite men inte hittat något sådant. vill gärna ha sådant till min shettis på premieringen.. :bump: :bump:
 
På Falsterbo hittade jag ett sånt utställningsbett, men det var väldigt stort, hittade det hos några som sålde ut saker jättebilligt, dom hade en låda med bett, så såg jag det bettet för bara 40:- och tänkte att det måste jag ha! :D
 
du råkar inte vilja sälja? vilken stl är det föresten??

hur mycket kostade det på falsterbo??
 
Vill inte sälja den, det är liksom en viktig grej i min lilla samling på lite mer ovanliga hästprylar, storleken har jag aldrig kollat, men det stack ut kanske 1,5cm på varje sida när jag provade det på ett halvblod, så det är nog väldigt stort, 40kr kostade det
 
Det bettet är egentligen ett körbett, om den nu är det oledade med hästskor som ringar och är av mässig.

Dom har det i ridsportsbutiken i Tomelilla, vet ej pris och storlek men kan kolla, vilken storlek vill du ha?
 
har den butiken nån hemsida?
Behöver ett stort körbett (rakt) till moses.
han har ett nu som är för litet.
 
Dom har tyvärr ingen hemsida.. Utan det är bara en mindre butik som även driver ett mindre inackoderingsstall strax i kanten på T-lilla.

Jag skall dit imorgon o kolla ridstövlar, vilken storlek på bettet? Kan kolla om det finns den storleken eller så kan jag ta reda på vem som tillverkar dem, så du kan beställa från din lokala butik...
 
jag har sett sådant på nätet, men kommer inte ihåg var, letar för fullt :D
 
om du får in 145 bettet i munnen så är det inte för litet (om inte bettringarna står rakt ut)
 
jag kan inte öppna länken :mad: det går inte... vet inte varför

bettet är iallafall sådand som många har på utställning. det är i mässing med hästskor på sidan. Supersnyggt!! :love:
 
Hur kan ett 14,5 vara för litet?

mina kompisars hästar (mkh upp till 170 cm) går på bett stl 11,5 max 12,5.

har aldrig träffat en häst som behöver mer än 12,5 inte ens kallblod.

hur mycket sticker bettet ut från hästens mun om du drar i det rakt ut???
vill gärna veta...
 
ja nu gick det. det är precis ett sådant bett jag är ute efter!! :banana:
 
vore jättesnällt om du kunde kolla om dom har sådant. vill ha ett i stl 8,5 elelr 9 cm. du kan gärna kolla hur mycket dom kostar. vilken butik var det dom fanns i?
 
Då är du välkommen hit. Försök stoppa in ett 12.5 i M. Du kommer ha två bettringar i munnen på honom :crazy:.
 
gå in på ingdams och kolla på bett så finns det där :smirk:
 
Men jag har sett det bettet på Granngården i Trollhättan. Det borde väl finnas på alla Granngårdenbutiker?

mvh Jessica
 

Liknande trådar

Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 863
Utrustning Om jag tolkar TR rätt så får man i princip använda vilket bett som helst i hoppningen, stämmer det? Är Bacher bett (det bettet som inte...
Svar
1
· Visningar
788
Senast: sweep
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 198
Senast: Sirap
·
Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 900
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp