P
Phantasy Pride
Jag har problem med bett på min häst..hon är stark o het, men samtidigt väldigt känslig i munnen..det som har fungerat bäst hittills är pelhamstång med delta. Problemet är att det bara fungerar en tid..kanske en månad eller så..har provat tvådelat bridong-blev alldeles för stark, tredelat-för stark,rakt silikonbett-fungerade väldigt bra ett tag..blir hård o stum,hackamore korta skänklar-jättebra tills hon upptäcker att hon bara kan dra,långa skänklar-slår med huvudet.
Nu har jag som sagt ridit på pelham..går bra stundtals tills man kommer in på volten just i galopp som hon bara kan tvärnita, stå o gapa o småslänga med huvudet..detta fenomen händer inte alltid..
Tandläkaren kollar henne ca vart 10e månad..inget fel..inget med rygg eller ben heller..
Någon som har någon idé?
Det bör kanske tilläggas att hon är inte den roligaste att få i form..när hon väl kommer är hon jättefin o krånglar inte med munnen..men det är ju så svårt att rida henne när hon inte trivs riktigt med betten..
Nu har jag som sagt ridit på pelham..går bra stundtals tills man kommer in på volten just i galopp som hon bara kan tvärnita, stå o gapa o småslänga med huvudet..detta fenomen händer inte alltid..
Tandläkaren kollar henne ca vart 10e månad..inget fel..inget med rygg eller ben heller..
Någon som har någon idé?
Det bör kanske tilläggas att hon är inte den roligaste att få i form..när hon väl kommer är hon jättefin o krånglar inte med munnen..men det är ju så svårt att rida henne när hon inte trivs riktigt med betten..