Bukefalos 28 år!

bild från sketchup till photoshop?

T

Toviie

jag har gjort en byggnad i sketchup och nu skulle jag vilja kunna öppna den filen i photoshop men det går inte när jag försöker.. den säger typ att den inte kan läsa elr nåt.. kan man göra det på nåt annat sätt?
 
Sv: bild från sketchup till photoshop?

Så vitt jag vet kan inte photoshop öppna 3D-filer från sketchup. Jag tror jag har läst någonstans att det finns en plugin till Photoshop CS3, men kommer inte ihåg var, och kommer inte ihåg om den hade fullt stöd för skp-filer. Du får googla på det, jag har inte tid just nu.

Annars får du exportera sketchup-bilden till 2D (File->Export to 2D Graphics) och sen använda den filen i Photoshop.
 
Sv: bild från sketchup till photoshop?

försesten, vet du hur man gör tak till husen i sketchup...?
 
Sv: bild från sketchup till photoshop?

Det beror väl på vad man vill ha för tak och vad det är för hus? Finns ganska många sätt att göra det på. Ska man göra ett enkelt fyrkantigt hus med ett vanligt svenskt tak på är ju det enklaste att göra en fyrkant på marken, dra upp den så man får en "låda", rita ett streck över mitten av "taket" där takåsen ska gå, och sedan dra den linjen uppåt så man får ett tak. Sen kan man i sin tur dra de ytorna uppåt och dra ut så man får överhäng på taket, vindskivor osv, beroende på hur avancerat man vill rita.
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
825
Senast: Rosett
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 656
Senast: Gunnar
·
L
Hat
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 306
Senast: LiviaFilippa
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 695

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp